#60 Seat Ibiza
Silnik: 1.4 MPI 85 KM
Wersja: Style
Cena: 51 519 zł
Kolor nadwozia - Montsant Red V0V0 Metalik |
Każdy znajdzie coś dla siebie
Ibiza oferowana jest w trzech wersjach nadwozia: 5-drzwiowe, 3-drzwiowe (SC) oraz kombi (ST). Oferuje 10 silników do wyboru, dwie skrzynie biegów: manualną, 5-biegową oraz dwusprzęgłową automatyczną DSG. Jest też 14 kolorów nadwozia, 14 wzorów obręczy i 5 wersji wyposażenia (w tym Cupra).
15" Aluminiowe felgi, wzór - Marsala |
Wygląd budzący emocje
Ibiza doskonale wygląda z każdej strony, ma atrakcyjną i budzącą emocje sylwetkę. Z przodu zamontowano klosze w ciekawym kształcie. Nie zabrakło także świateł przeciwmgielnych z funkcją doświetlania zakrętów. Z tyłu pojawiły się światła z diodami LED. Samochód osadzono na kołach z 15-calowymi aluminiowymi felgami. Słupki B i C są w kolorze błyszczącej czerni, co dodaje elegancji miejskiej Ibizie.
Wnętrze jest przyjemne i przytulne. Na początek fotele - są komfortowe, niczym szczególnym nie zachwycają. Przejdę teraz do kierownicy. Gdy tylko mam do czynienia z Ibizą, zachwyca mnie kształt kierownicy. Nie jest nawet wielofunkcyjna. Tzn. według katalogu jest, ale tu chodzi o pilot, który służy do obsługi radia. Często występuje we francuskich samochodach, więc co robi w Seacie? Koło kierownicy jest pokryte skórą, ale to też nie jest to, co sprawia, że nie chce się wysiadać z tego wnętrza. Zachwyca prostota i faktura materiału, z którego została wykonana. Za nią są tradycyjne, analogowe zegary, w dodatku bardzo czytelne. Wskaźnik paliwa jest cyfrowy, wyświetla się na ekranie pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Po środku deski rozdzielczej na górze są okrągłe kratki nawiewu, poniżej znajduje się panel radia, z bardzo małym wyświetlaczem i wreszcie na dole umieszczono przyciski do automatycznej klimatyzacji z ekranem, który jest większy niż ten z systemu audio. Wszystko jest na swoim miejscu i bardzo intuicyjnie zaprojektowane, a przy tym niezwykle ładnie wykonane. Jedyne zastrzeżenie można mieć do radia, bo posiada tylko wejście AUX oraz CD, nie ma natomiast przydatnego gniazda USB oraz połączenia bezprzewodowego Bluetooth, a przypomnę, że nie jest to wcale biedna wersja wyposażenia.
Kieszenie w drzwiach pomieszczą butelkę wody |
Pojemność bagażnika - 292 l |
Ibiza jest samochodem miejskim, w którym dużą kwestię odgrywa praktyczne wnętrze. Trzeba ten model Seata pochwalić za bardzo dużą liczbę różnego rodzaju schowków. Na początek kieszenie w drzwiach bez problemu pomieszczą butelkę wody. Przed pasażerem znajduje się pojemny schowek z przegródką na monety i długopis. W konsoli centralnej, z tyłu znajduje się jeden cupholder, a po bokach od dźwigni hamulca ręcznego zagospodarowano miejsce na dwie małe kieszonki. Za drążkiem zmiany biegów są dwa uchwyty na kubki oraz głębiej jeszcze jeden schowek. Pasażer koło prawej nogi ma również schowek, który jest wąski i nie mam pojęcia czemu miałby służyć. To co mnie zastanawia, to pytanie dlaczego w podsufitce jest tylko jeden uchwyt i to dla pasażera z przodu. Z tyłu pasażerowie nie mają dużo miejsca, ale za to mają kieszenie w oparciach przednich foteli. Podłokietnika nie ma ani z przodu, ani z tyłu. Na koniec bagażnik. Otwiera się po naciśnięciu górnej części znaczka Seata umieszczonego na pokrywie. Sam bagażnik jest pojemny, 292 litry to dobry wynik w porównaniu z konkurencją. Pod wykładziną znajduje się pełnowymiarowe koło zapasowe. W bagażniku jest kilka haczyków na zakupy. Ze strony praktycznej Ibiza się wykazała wzorowo.
Prezentowany egzemplarz w wersji Style posiada bogate wyposażenie. Mam tu na myśli elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane lusterka. Z zewnątrz wersję Style charakteryzuje obecność klamek i lusterek w kolorze nadwozia.
Ciekawym wyborem będzie też wersja FR, która charakteryzuje się innymi felgami, zawieszeniem FR, sportowymi fotelami, podwójną końcówką układu wydechowego oraz czerwonymi przeszyciami na kierownicy z emblematem "FR".
Gama silników:
Benzyna
- 1.2 MPI 60 KM
- 1.2 MPI 70 KM
- 1.4 MPI 85 KM
- 1.2 TSI 105 KM
- 1.4 TSI 140 KM
- 1.4 TSI 150 KM
- 1.2 TDI 75 KM
- 1.6 TDI 90 KM
- 1.6 TDI 105 KM
- 2.0 TDI 143 KM
Nie ma turbo, a moc jest wystarczająca.
Pod maską prezentowanego egzemplarza pracuje wolnossący motor o pojemności 1,4 litra i mocy 85 KM. Jednostka ta generuje 132 Nm momentu obrotowego przy 3800 obr./min. Jest to samochód miejski, więc osiągi nie są tak ważne, ale muszę przyznać, że źle nie jest. Sprint do setki trwa 11,8 s. Napęd na przednią oś przenoszony jest poprzez 5-biegową manualną skrzynię, która działa precyzyjnie. W mieście Ibiza spala według producenta 8 l/100 km. Bardziej optymistycznie wygląda wartość spalania w cyklu mieszanym - 5,9 l/100 km. W dzisiejszych czasach są to wyniki przeciętne, a biorąc pod uwagę fakt, że jest to samochód z założenia przeznaczony do jazdy po mieście, więc średnie wartości będą wahały się od 8 do 10 l/100 km - a to jest dużo.
Na brak miejsca z przodu nie można narzekać, |
Silnik spalinowy - typ/cylindry - benz./R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1390
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 85/5000
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) - 132/3800
Prędkość maksymalna (km/h) - 177
Skrzynia biegów/napęd - man.5/przedni
Dł./szer./wys. (mm) - 4061/1693/1445
Rozstaw osi (mm) - 2469
Masa własna/ładowność (kg) - 1075/485
Pojemność bagażnika (l) - 292
Opony testowanego auta - 185/60 R 15
Średnica zawracania (m) - 10,48
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 45/139
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 11,8
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 8,0/4,7/5,9
Norma emisji spalin - EURO 5
Podsumowanie (plusy i minusy)
+ Duża gama silników i wersji
+ Atrakcyjna sylwetka
+ Przyzwoite wyposażenie
+ Ogromna liczba schowków
+ Pojemny bagażnik
- Mało rozbudowany system audio
- Niezbyt dużo miejsca z tyłu
Samochód dostępny jest w Autoryzowanym Salonie SEAT Zabłocki w Łodzi, któremu dziękuję za udostępnienie zdjęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz