piątek, 14 maja 2021

#184 Peugeot 3008 GT Pack

  #184 Peugeot 3008 GT Pack

Silnik: 1.6 PureTech 180 KM
Wersja: GT Pack
Skrzynia biegów: 8-stopniowa, aut.


Nowszy, ładniejszy, z większym pazurem
Duże SUV-y Peugeot, czyli modele 3008 i 5008 przeszły faceliftingi. W 3008 zmienił się przede wszystkim przód pojazdu. Pojawiły się nowe reflektory, atrapa grilla czy zderzak. Do wnętrza przywędrował większy ekran dotykowy, a z tyłu poprawiono choćby lampy, które teraz mają ciemną barwę. Zmian za dużo nie ma, ale czy na nie w ogóle ktoś czekał? Myślę, że nie, bo model sprzed liftingu dalej wygląda bardzo świeżo i atrakcyjnie. Wersja GT Pack ma nieco inny wzór atrapy grilla, jest bardziej wyrazista i charakterna. Czarny lakier w połączeniu z dużą ilością chromów to udane połączenie. Dzisiaj mamy na ulicach bardzo dużo różnej wielkości crossoverów i SUV-ów, ale sami przyznacie, że większość z nich nie powoduje u nas szybszego bicia serca i chęci ich posiadania. Są nudne, po prostu. Tego zaś o Peugeot nie można powiedzieć i to jest sporą zaletą właśnie testowanego auta. Ten samochód będzie się podobał jeszcze przez lata, bo ma swój charakter. 


Wyposażenie
Topowa wersja GT Pack oferuje całkiem sporo. Aktywny tempomat, nawigacja, cyfrowe zegary, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, podgrzewane fotele, dwustrefowa klima, nagłośnienie Focal, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią oraz masaże - lista jest dużo dłuższa, ale myślę, że wystarczy. Zastanawiam się, czy jest coś, czego by mi brakowało. Wiem, nie ma dachu panoramicznego. 


Co pod maską?
Pod maską ku mojemu zaskoczeniu nie znalazł się 2-litrowy diesel, a 1.6 PureTech 180 KM/250 Nm z automatyczną skrzynią EAT8 i napędem na przednią oś. Auto w tej wersji do pierwszej "setki" rozpędza się w 8,0 s, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Jak sprawuje się benzyniak pod maską 3008? 


Wrażenia z jazdy
"GT" nie pasuje mi za bardzo do silnika o mocy 180 KM. Fajnie, gdyby pod maską pracował mocniejszy motor, który dodałby temu autu większego pazura. 
Generalnie, 1.6 PureTech 180 KM to żwawa jednostka, która zwłaszcza w trybie Sport pokazuje, że potrafi dużo. Tylko czy wypada od razu nazywać to GT? Niestety to tylko wersja wyposażenia, za którą nic więcej nie idzie. Wracając do silnika, jeśli ktoś chce mieć bardzo zrywnego SUV-a, to jak najbardziej polecam mu tę wersję. Niczego jej nie brakuje. Dobrze współpracuje z automatem i zapewnia dobre osiągi. Jest też pewna wada, ale o tym później. 


Komfort jazdy
W Peugeot 3008, którym miałem okazję jeździć już wielokrotnie w różnych wersjach silnikowych zawsze podobała mi się praca zawieszenia. Nierówności tłumione są bardzo sprężyście, a przejazd po dziurawej drodze autem na 19-calowych kołach jest bardzo przyzwoity. Nie jest, ani przesadnie miękko, ani przesadnie twardo - udany kompromis. 


Zużycie paliwa
Producent podaje wartość 6,8 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP i nie ma opcji, by taką wartość osiągnąć. Mnie udało się zejść do 8,0 l/100 km tylko dlatego, że 2/3 zrobionego przebiegu to była trasa drogami pozamiejskimi z prędkościami 50-90 km/h. W mieście auto paliło mi 10-11,5 l/100 km. 
Citroen C5 Aircross z identycznym silnikiem zużywał 9,4 l/100 km w cyklu miejskim. Wiecie już, jakiego zużycia należy się spodziewać. To jest ta wada, auto ma duże zapotrzebowanie na benzynę. 
Warto rozważyć 130-konnego diesla, ponieważ pali znacznie mniej. 


OCENA PUNKTOWA:

NADWOZIE:
Przestronność - 4/5
Pozycja za kierownicą - 4/5
Ergonomia - 5/5
Jakość wykończenia - 4/5

JAZDA:
Silnik - 5/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 4/5
Zużycie paliwa - 3/5

ŁĄCZNIE: 41/50, 82%


Podsumowanie
Moja kolejna przygoda z jednym z ładniejszych SUV-ów na rynku dobiegła końca. Liczyłem na 180-konnego diesla, zapominając, że nie ma go już w ofercie. Szkoda, bo przy niższym zużyciu paliwa, dawałby więcej frajdy z jazdy. 
180-konna benzyna to rewelacyjny motor do tej wielkości aut. Nie można mu niczego zarzucić, oprócz wspominanego większego zapotrzebowania na paliwo. 
Auto daje dużo frajdy z jazdy, zapewnia wysoki komfort podróżowania, rozpieszcza bardzo bogatym wyposażeniem i co chyba najważniejsze - jest przepiękne. Bardzo podoba mi się ten samochód i dlatego bardzo go lubię, przez co też przymykam oczy na kilka drobnych niedoskonałości w postaci niezbyt dobrej jakości kamery cofania czy braku auto-hold.
Ceny nowego Peugeot 3008 startują od 116 500 zł, wersja GT Pack z silnikiem 1.6 PureTech 180 KM kosztuje minimum 175 600 zł. 
Jak widać SUV-y wcale nie muszą być nudne, a jeśli już koniecznie muszą wyjeżdżać na ulice naszych miast, to niech chociaż w połowie będą tak ładne i tak dobre jak nowy Peugeot 3008. 


Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Peugeot AT Garage w Łodzi

Zdjęcia - Michał Kowalski

Śledź mnie na Facebooku:

Zobacz także:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz