piątek, 31 sierpnia 2018

#111 Peugeot 5008


#111 Peugeot 5008

Silnik: 2.0 BlueHDi 150 KM
Wersja: Allure
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna


Idealne auto dla rodziny.
Do testu wybrałem Peugeot 5008. Dlaczego? Zakochany jestem w nowościach tej francuskiej marki - 3008, 5008 czy 508 to naprawdę dzieła sztuki. 3008 już przetestowałem, 508 jeszcze nie trafiło do salonów, także pozostał mi model 5008. Pod tym kodem skrywa się minivan, nazwany modnie SUV-em. Dla kogo jest to auto? Odpowiedź jest prosta - dla 7-osobowej rodziny. Na rynku jest kilka równie praktycznych aut, które też pomieszczą Twoją gromadkę dzieci, ale teraz skupię się na Peugeot i opowiem Ci o tym, co mnie w tym aucie zachwyca... i oczywiście o tym, co mnie denerwuje. 


Z "pazurem".
Jeśli widziałeś nowe Peugeot 3008, to większy SUV nie zrobi już na Tobie większego wrażenia. Patrząc na 5008, wiem, że każdy element nadwozia jest idealnie zaprojektowany, jest w idealnym miejscu i wreszcie pasuje do reszty, tworząc wspólną całość. Spójrz na przednie i tylne światła, na linię nadwozia, na dach, na felgi... mógłbym tak wymieniać i wymieniać. Czyż nie jest piękny?



Powtórka z rozrywki, czyli wnętrze z 3008. 
Wnętrze przypominające kokpit samolotu? Czemu nie. W Peugeot 3008 się sprawdziło, dlaczego by nie dać go też do większego modelu? Jakie ma zalety? Mała kierownica spłaszczona na górze i na dole, minimalna ilość przycisków, ekran dotykowy i wirtualne zegary przesunięte w stronę szyby. W 5008 nie ma nic nowego. Swoją drogą, to nieco kuriozalne, że w ogromnym aucie znajduje się malutka kierownica. 
Kilka słów o wykończeniu, jak dla mnie jakość tworzyw i ich spasowania we wnętrzu, jest wzorowa. Wnętrze jest przemyślane, mam miejsce na telefon (podświetlone), ogromny, chłodzony schowek w podłokietniku, uchwyty na napoje i duże kieszenie w drzwiach. Ponadto, większość plastików jest miękka i posiada ładną fakturę. Volkswagen, możesz czuć zagrożenie.



Co pod maską?
Testowy Peugeot 5008 posiada 2-litrowego diesla o mocy 150 KM. Napęd przenoszony jest na przednią oś poprzez 6-biegową, manualną skrzynię biegów. Napędu na 4 koła nie dostaniesz nawet w opcji, natomiast automatyczną skrzynię owszem. Przyspieszenie do "setki" trwa 9,8 sekundy i mimo, że nie jest to rewelacyjny wynik, to auto nazwałbym żwawym. Zła wiadomość jest taka, że ten silnik zniknął z konfiguratora Peugeot 5008. Jedynym dieslem jest 1.5 BlueHDi 130 KM (testowałem w 3008). Możesz wybrać też benzynę 1.2 PureTech 130 KM lub 1.6 PureTech 180 KM. Ta druga może wydawać się ciekawą opcją. 



Wrażenia z jazdy.
Będąc ojcem dużej rodziny, chciałbym mieć takie auto. Bez problemu zapakowałbym się do niego na dłuższe wojaże. Każde z pociech miałoby wygodne miejsce, a ja mógłbym cieszyć się z jazdy pięknym SUV-em. 2-litrowy diesel jest udanym silnikiem. Zapewnia dobrą dynamikę i osiągi, wysoką kulturę pracy i jest w miarę oszczędny. W Peugeot 5008 mam idealną pozycję za kierownicą, fotele są wygodne a kierownica świetnie trzyma się w dłoniach. Jedynym minusem jest drążek zmiany biegów, trzymając rękę na podłokietniku, musimy podnosić rękę, by zmienić przełożenie skrzyni. Wybrałbym wersję z automatem, pozbywając się problemu. 
Zarówno 3008 jak i 5008 mają świetne zawieszenie. Doskonale radzi sobie z nierównościami. Zapewnia idealny kompromis między komfortem a sztywnością.



Zużycie paliwa.
Peugeot 5008 spalał mi średnio 6,9 litra oleju napędowego na 100 km. Podobną wartość uzyskałem, jeżdżąc 3008 z nieco słabszą jednostką. Jak się okazuje, diesel nie jest aż tak oszczędny, jak podaje producent i nie spala deklarowanych 4,4 l/100 km. 



Podsumowanie. 
Peugeot umie zaprojektować piękny samochód. Nieważne, czy jest to limuzyna czy rodzinny minivan, marka ta ma w swojej ofercie zjawiskowe modele. Peugeot 5008, czyli z definicji nudny wóz dla dużej rodziny, okazuje się przykuwającym wzrok SUV-em. To już zasługuje na wielkie brawa. Jestem jeszcze zauroczony projektem deski rozdzielczej. Jeśli weźmiemy jeszcze pod uwagę prowadzenie się tego modelu, okazuje się, że znaleźliśmy auto bliskie ideałowi. 
5008 jest praktyczne, pomieści 7 osób lub 5 osób i duży bagaż. Fotele w tylnych rzędach składają się na płasko. 2 rząd siedzeń posiada regulację foteli i trzy mocowania ISOFIX. Jest tam więcej miejsca niż w większości limuzyn. 
Ceny Peugeot 5008 startują od 99 900 tys zł z silnikiem benzynowym. Wersja Allure z silnikiem diesla startuje od 131 400 zł. Dostajecie za to auto z charakterem, które poza ładnym wyglądem, świetnie jeździ i idealnie sprawdzi się podczas wakacyjnych podróży. 
Czy mi się wydaje, czy pominąłem wady tego samochodu? Ok, pora jakąś znaleźć. Wadą może być brak miejsca na nogi dla dorosłej osoby w trzecim rzędzie siedzeń. Zdaję sobie sprawę, że to miejsce jest dedykowane dziecku, ale kto mi zabroni ponarzekać?



Za użyczenie samochodu do testu, dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Peugeot AT Garage w Łodzi. 

Śledź mnie na Facebooku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz