#75 Volkswagen Tiguan
Silnik: 1.4 TSI BMT 122 KM
Wersja: Trend&Fun
Cena: 92 320 zł
Volkswagen Tiguan na rynku jest już jakiś czas, a mianowicie 8 lat. Obecna, druga generacja w sprzedaży jest od 2011 roku i na tle innych, nowszych modeli tej niemieckiej marki wygląda już trochę tak jakby w salonie spędził zbyt dużo czasu. Oczywiście nie jest tak źle, jednak lifting albo nowa generacja by się przydała. Zresztą wszystko jedno, bo nowa generacja u Volkswagena może być jednoznaczna ze zmianą świateł i przodu auta, czyli liftingiem. Tak czy tak, auto nie wygląda najnowocześniej. Nie wygląda też na "stare". Natomiast ma dużą konkurencję. Mowa tu o rywalach segmentu SUV m. in.: Toyocie Rav4 i Hondzie CR-V. Czy konkurencja jest groźna dla Volkswagena? Myślę, że na drogach jest tyle Tiguanów, że producent nie ma się czego obawiać. Ale to nie znaczy, że jak się auto dobrze sprzedaje, to nie potrzeba wprowadzać zmian. Auta z roku modelowego 2016 mają się minimalnie różnić, więc jest nadzieja. Tyle tytułem wprowadzenia. Czas na to co widać z zewnątrz i co sprawia, że klienci wchodząc do salonu mówią "dzień dobry, poproszę kawę i Tiguana na wynos".
Podstawowa, ale wcale nie biedna wersja wyposażenia.
Trend&Fun, bo właśnie taką wersję ma prezentowany model, posiada to, co jest najpotrzebniejsze w tego typu aucie. Dodatkowo wyposażono ten egzemplarz w parę przydatnych elementów, które nie tylko podniosły cenę, ale przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo. Zatem przejdę do konkretów. Dokupiono tu czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem Park Assist, klimatyzację dwustrefową automatyczną Climatronic, obszytą skórą, multimedialną kierownicę oraz relingi dachowe w kolorze czarnym. Już w standardzie otrzymujemy: elektrycznie regulowane szyby i lusterka, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, system radiowy z 8 głośnikami oraz system Start&Stop. Siedząc w środku mamy wrażenie jakbyśmy siedzieli w jakiejś terenówce, siedzi się tu wysoko i wszystkie urządzenia są umieszczone tak by były w zasięgu ręki. Kierownica jest już trochę stara ze względu na wiek auta. To co na pewno jest na plus, to dobrej jakości materiały i duży komfort podczas jazdy. Fotele mają manualną regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Podłokietnik, który jest pomiędzy fotelami ma regulację wysokości, schowek oraz nawiewy na tył. Samych schowków jest sporo, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Tylna kanapa jest składana i dzielona asymetrycznie z możliwością przesuwania i pochylania. Na koniec bagażnik, który ma standardowo 470 litrów. Posiada też gniazdo 12 V oraz zaczepy do mocowania bagażu. Pojemność wystarczająca.
Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Volkswagen Bednarek

Auto jest wysokie, ma duży prześwit, co sprawia, że w terenie sprawdza się nie najgorzej. Prezentowany model posiada niezbyt bogatą wersję wyposażenia, ale posiada przednie lampy przeciwmgielne, 16-calowe aluminiowe felgi i relingi dachowe w kolorze czarnym. Auto pokryte jest czarnym, perłowym lakierem. To wszystko sprawia, że auto wygląda przyzwoicie. Oczywiście wygląd to kwetia gustu, ja dodam, że auto wygląda dobrze, jednak mogłoby być lepiej. Mnie to auto znudziło się już dawno i niczym szczególnym nie zachwyca z zewnątrz. Jest takie jakie powinno być, jednak nie budzi u mnie jakiegoś większego zachwytu.
Podstawowa, ale wcale nie biedna wersja wyposażenia.
![]() |
Z tyłu miejsca jest sporo zarówno nad głową jak i na kolana |
![]() |
Proste i czytelne zegary |
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t. benz./R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1390
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 122/5000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)-200/1500-4000
Prędkość maksymalna (km/h) - 184
Dł./szer./wys. (mm) - 4426/1809/1703
Rozstaw osi (mm) - 2469
Prześwit (mm) - 200
Średnica zawracania (m) - 12
Prześwit (mm) - 200
Średnica zawracania (m) - 12
Masa własna (kg) - 1501
Ładowność (kg) - 654
Dopuszczalny nacisk na oś przód/tył (kg) - 1080/1050
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2080
Ładowność (kg) - 654
Dopuszczalny nacisk na oś przód/tył (kg) - 1080/1050
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2080
Pojemność bagażnika (l) - 470-1510
Opony testowanego auta - 215/65 R 16
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 64/152
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 10,9
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 8,3/5,5/6,5
Norma emisji spalin - EURO 5
Gama silników:
Benzyna:
Silnik i spalanieNorma emisji spalin - EURO 5

Benzyna:
- 1.4 TSI BMT 125 KM
- 1.4 TSI BMT 150 KM
- 2.0 TDI BMT 150 KM
- 2.0 TDI BMT 184 KM
Prezentowany model został wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 122 KM. Maksymalny moment obrotowy, jaki jest generowany przez tą jednostkę to 200 Nm przy 1500 - 4000 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Jeżeli chodzi o dynamikę auta, to sprint do "setki" trwa 10,9 s, a prędkość maksymalna to 184 km/h. Pozostała kwestia spalania, bardzo ważna w dzisiejszych czasach. Średnia wartość 6,5 l/100 km to dobry wynik, jednak należy pamiętać, że to co podaje producent nie zawsze się sprawdza albo jest trudne do osiągnięcia. Jeżeli uważacie, że 122 KM to za mało, to w gamie jest mocniejszy diesel o mocy nawet 184 KM. Warto wybrać wersję z napędem na cztery koła 4MOTION, która co prawda nie jest przeznaczona na trudne warunki terenowe, ale na pewno zapewni większą przyczepność i lepiej będzie się sprawdzać w mieście. Volkswagen proponuje też do silników 6- lub 7-stopniową skrzynię DSG w zależności od jednostki.
Tiguan jak najbardziej jest autem, którym można komfortowo podróżować, można też pomieścić średniej wielkości bagaż, a gdy chcemy, to można mocniej przyspieszyć (szczególnie w wersji z mocniejszym silnikiem). A to czy auto już się komuś znudziło czy nie, to kwestia indywidualna. Tutaj należy zwrócić uwagę na to jak auto zostało wykonane, na to, że materiały we wnętrzu są przyzwoicie spasowane, na to, że przez nierówności przejeżdża gładko oraz na to, że zapewnia dużo miejsca z przodu i z tyłu. Warto rozważyć zakup tego modelu (choć może niekoniecznie tak skonfigurowanego).
Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Volkswagen Bednarek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz