piątek, 8 maja 2015

#64 Land Rover Discovery


#64 Land Rover Discovery

Silnik: 3.0 SDV6 255 KM
Wersja: HSE
Cena: 323 000 zł

Samochód wszechstronny.
Land Rovery są samochodami luksusowymi, które mają jeszcze jedną równie ważną cechę - są to auta z bardzo dobrymi właściwościami terenowymi. Discovery 3 i prezentowany Discovery 4 zdobyły wiele nagród co sprawia, że są to auta wszechstronne i można im zaufać. Sylwetka jest masywna, jest to samochód wysoki, z dużym prześwitem, który poradzi sobie w terenie bez przeszkód. Przód nawiązuje stylistycznie do innych modeli tej marki, przednie reflektory są bi-ksenonowe i łączą się z dużym grillem tworząc spójną całość. Tyle wprowadzenia, przejdźmy do szczegółów.

Aż 600 Nm momentu obrotowego generowanego przez wysokoprężny 3-litrowy silnik.
Land Rover Discovery dostępny jest z 3 trzy-litrowymi silnikami do wyboru. Pierwszy to benzyniak o mocy 340 KM. Dwa kolejne to wysokoprężne jednostki o mocy 210 i 255 KM. Pod maską prezentowanego Discovery pracuje najmocniejszy, 255-konny diesel. Napęd przenoszony jest na 4 koła poprzez 8-biegową automatyczną skrzynię. Jeżeli uważacie, że 255 koni pod maską w tak potężnym samochodzie to mało to przypomnę, że maksymalny moment obrotowy to 600 Nm przy stosunkowo niskich obrotach (2000 obr./min). Samochód waży ponad 2,5 tony, ale mimo to radzi sobie świetnie, na co wskazują osiągi. Auto do setki rozpędza się w 9,3 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Została jeszcze kwestia spalania. Producent podaje średnią wartość 8,8 l/100 km. Raczej spodziewajcie się nieco większych wartości. Zawieszenie z tym silnikiem jest pneumatyczne co jest dodatkowym plusem auta.

 
Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.diesel/V6
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 2993
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 255/4000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)- 600/2000
Prędkość maksymalna (km/h) - 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 9,3
Skrzynia biegów/napęd -  aut.8/4WD
Zawieszenie - Pneumatyczne
Hamulce (przód/tył) - tw/tw
Dł./szer./wys. (mm) -  4829/2053/1887
Rozstaw osi (mm) - 2885
Średnica zawracania (m) - 11,45  
Kąt natarcia/zejścia (st.) - 36,2/29,6
Kąt rampowy (st.) - 27,3
Max. głębokość brodzenia (mm) - 700
Prześwit (mm) - 185-310
Masa własna/ładowność (kg) - 2570/442
Pojemność bagażnika (l) - 1260-2476
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) -  82,3/230
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 9,8/8,1/8,8



Wnętrze - może nie najnowocześniejsze, ale nadal atrakcyjne i bogato wyposażone.
Pozycja za kierownicą jest dosyć wysoko. Jest to oczywiście plus i tego się wymaga od aut tego segmentu. Miejsca nad głową jest dużo nawet dla wysokich osób. Na nogi też nie brakuje przestrzeni. Dotyczy to nie tylko przednich foteli, ale również tylnej kanapy. Fotele są skórzane i regulowane elektrycznie w 8 kierunkach z funkcją pamięci ustawień foteli i lusterek. Odcinek lędźwiowy fotela u kierowcy regulowany jest elektrycznie, natomiast pasażer musi regulować to manualnie. Pomiędzy fotelami są trzy podłokietniki. Nie są one wygodne z prostej przyczyny: różnią się wysokościami i długościami a te skrajne podłokietniki są zbyt wąskie. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dwa szersze. Kierownica jest pokryta skórą i wielofunkcyjna. Dodatkowo jest podgrzewana co zapewni niezwykły komfort zwłaszcza zimą. Za nią znajdują się zegary, które są proste i uporządkowane. Nic szczególnego tu nie znajdziemy. 
Jakość materiałów użytych we wnętrzu Discovery 4 jest na najwyższym poziomie. Jasna skóra ciekawie kontrastuje z ciemniejszymi materiałami. Wadą jest przeładowana przyciskami i pokrętłami deska rozdzielcza. Mimo, że są one jakoś pogrupowane to na pierwszy rzut oka obsługa wydaje się skomplikowana. Do tego trzeba się przyzwyczaić. Zacznę opis od samej góry. Znajdują się tam dwie kratki nawiewu i 7-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Tutaj się zatrzymam na chwilę. Służy on do obsługi radia, płyt CD/DVD (system Meridian), a także nawigacji z mapami na twardym dysku. Nawigacja niestety nie obsługuje języka polskiego. System ma możliwość połączenia bezprzewodowego Bluetooth, wejście AUX oraz gniazdo USB. Poniżej ekranu zamieszczono panel do obsługi multimediów i analogowy zegarek. Niżej umieszczono kilka przycisków m. in. do włączenia świateł awaryjnych, czujników parkowania oraz włączenia podgrzewania foteli. Pod tymi przyciskami ulokowano panel obsługi klimatyzacji automatycznej. W konsoli centralnej znalazły się przyciski do regulowania trybu jazdy oraz pokrętło skrzyni biegów. W wyposażeniu znalazły się również elektrycznie regulowane i składane lusterka, otwieranie wszystkich szyb za pomocą jednego przycisku w pilocie, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylna kamera, oświetlenie wnętrza w technologi LED, szklany panoramiczny szyberdach regulowany elektrycznie, system zapobiegający zatankowaniu nieprawidłowego paliwa, wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, system monitorowania ciśnienia w oponach, system Start/Stop. Pod sporą klapą bagażnika mieści się pakowny kufer. A pod podłogą bagażnika pełnowymiarowe koło zapasowe, co rzadko zdarza się w innych autach. Wyposażenie auta jest porównywalne z innymi autami, jednak należy pamiętać, że jeżeli chodzi o zawieszenie czy właściwości w terenie Land Rover nie ma sobie równych.




















Podsumowanie:
Land Rover Discovery to samochód, który nie boi się żadnych warunków, dobre właściwości terenowe, mocny silnik, który generuje spory moment obrotowy i 8-biegowy automat zapewniają komfortową jazdę przy niskich obrotach silnika. Land Rover jest samochodem bogato wyposażonym. Prezentowanej, topowej wersji niczego nie brakuje. Wygląd? Kwestia gustu, mnie się nie podoba. Land Rover ma ładniejsze modele w gamie jak chociażby Discovery Sport, jednak nie można tych aut porównywać, natomiast można czekać na kolejną generację Discovery. 

Samochód dostępny jest w Autoryzowanym Salonie Jaguar Land Rover Łódź, któremu dziękuję za udostępnienie zdjęć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz