#64 Land Rover Discovery
Silnik: 3.0 SDV6 255 KM
Wersja: HSE
Cena: 323 000 zł

Aż 600 Nm momentu obrotowego generowanego przez wysokoprężny 3-litrowy silnik.
Land Rover Discovery dostępny jest z 3 trzy-litrowymi silnikami do wyboru. Pierwszy to benzyniak o mocy 340 KM. Dwa kolejne to wysokoprężne jednostki o mocy 210 i 255 KM. Pod maską prezentowanego Discovery pracuje najmocniejszy, 255-konny diesel. Napęd przenoszony jest na 4 koła poprzez 8-biegową automatyczną skrzynię. Jeżeli uważacie, że 255 koni pod maską w tak potężnym samochodzie to mało to przypomnę, że maksymalny moment obrotowy to 600 Nm przy stosunkowo niskich obrotach (2000 obr./min). Samochód waży ponad 2,5 tony, ale mimo to radzi sobie świetnie, na co wskazują osiągi. Auto do setki rozpędza się w 9,3 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Została jeszcze kwestia spalania. Producent podaje średnią wartość 8,8 l/100 km. Raczej spodziewajcie się nieco większych wartości. Zawieszenie z tym silnikiem jest pneumatyczne co jest dodatkowym plusem auta.

Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.diesel/V6
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 2993
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 255/4000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)- 600/2000
Skrzynia biegów/napęd - aut.8/4WD
Zawieszenie - Pneumatyczne
Hamulce (przód/tył) - tw/twZawieszenie - Pneumatyczne
Dł./szer./wys. (mm) - 4829/2053/1887
Rozstaw osi (mm) - 2885
Średnica zawracania (m) - 11,45
Kąt natarcia/zejścia (st.) - 36,2/29,6
Kąt rampowy (st.) - 27,3
Max. głębokość brodzenia (mm) - 700
Prześwit (mm) - 185-310
Średnica zawracania (m) - 11,45
Kąt natarcia/zejścia (st.) - 36,2/29,6
Kąt rampowy (st.) - 27,3
Max. głębokość brodzenia (mm) - 700
Prześwit (mm) - 185-310
Masa własna/ładowność (kg) - 2570/442
Pojemność bagażnika (l) - 1260-2476
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 82,3/230
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 9,8/8,1/8,8Wnętrze - może nie najnowocześniejsze, ale nadal atrakcyjne i bogato wyposażone.

Jakość materiałów użytych we wnętrzu Discovery 4 jest na najwyższym poziomie. Jasna skóra ciekawie kontrastuje z ciemniejszymi materiałami. Wadą jest przeładowana przyciskami i pokrętłami deska rozdzielcza. Mimo, że są one jakoś pogrupowane to na pierwszy rzut oka obsługa wydaje się skomplikowana. Do tego trzeba się przyzwyczaić. Zacznę opis od samej góry. Znajdują się tam dwie kratki nawiewu i 7-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Tutaj się zatrzymam na chwilę. Służy on do obsługi radia, płyt CD/DVD (system Meridian), a także nawigacji z mapami na twardym dysku. Nawigacja niestety nie obsługuje języka polskiego. System ma możliwość połączenia bezprzewodowego Bluetooth, wejście AUX oraz gniazdo USB. Poniżej ekranu zamieszczono panel do obsługi multimediów i analogowy zegarek. Niżej umieszczono kilka przycisków m. in. do włączenia świateł awaryjnych, czujników parkowania oraz włączenia podgrzewania foteli. Pod tymi przyciskami ulokowano panel obsługi klimatyzacji automatycznej. W konsoli centralnej znalazły się przyciski do regulowania trybu jazdy oraz pokrętło skrzyni biegów. W wyposażeniu znalazły się również elektrycznie regulowane i składane lusterka, otwieranie wszystkich szyb za pomocą jednego przycisku w pilocie, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylna kamera, oświetlenie wnętrza w technologi LED, szklany panoramiczny szyberdach regulowany elektrycznie, system zapobiegający zatankowaniu nieprawidłowego paliwa, wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, system monitorowania ciśnienia w oponach, system Start/Stop. Pod sporą klapą bagażnika mieści się pakowny kufer. A pod podłogą bagażnika pełnowymiarowe koło zapasowe, co rzadko zdarza się w innych autach. Wyposażenie auta jest porównywalne z innymi autami, jednak należy pamiętać, że jeżeli chodzi o zawieszenie czy właściwości w terenie Land Rover nie ma sobie równych.
Podsumowanie:

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz