piątek, 27 marca 2015

#58 Hyundai Elantra



#58 Hyundai Elantra


Silnik: 1.6 MPI 132 KM

Wersja: Comfort


Wygląd zewnętrzny
Nowa Elantra po liftingu wygląda bardzo nowocześnie, chociaż przód nie jest już podobny do najnowszych modeli np. i10, i20 czy i30, gdzie grill jest bardziej stonowany, jednak elegancji Hyundaiowi nie brakuje, głównie za sprawą odważnych przetłoczeń, chromowanej listwie pod bocznymi szybami i aluminiowych, 16-calowych felgach. Przednie światła przeciwmgielne zostały odświeżone i wyglądają dużo lepiej niż w modelu sprzed liftingu. 

Wnętrze
Wnętrze jest typowo „Hyundaiowskie”, Podobne jest w i30 czy i40. Oczywiście każde się różni od siebie, ale wszystkie są zaprojektowane bardzo ciekawie i wykończone dobrej jakości materiałami. Skupię się jednak na tym modelu. Elantra występuje w trzech wersjach wyposażenia: Classic Plus, Comfort i Style. Prezentowany model zalicza się do wersji Comfort. To czego nie można znaleźć w tej wersji a dostępne jest w wersji Style to np. czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania, podgrzewana kierownica, elektrycznie składane lusterka z kierunkowskazami czy podgrzewane przednie i tylne siedzenia.

Wnętrze można zaliczyć do bardzo praktycznych za sprawą sporej ilości schowków. W drzwiach są duże kieszenie na butelki, w konsoli centralnej jest kilka mniejszych schowków, za lewarkiem zmiany biegów jest zamykany, przed pasażerem tradycyjny większy, z ukrytym przyciskiem do otwierania. Plusem jest obecność podłokietnika (także z tyłu). Jeżeli chodzi o system multimedialny, to nie jest on najnowocześniejszy, nie ma tu ekranu dotykowego, a wyświetlacz jest dosyć mały. Można pochwalić za obecność gniazda USB i AUX, Bluetootha oraz za możliwość sterowania audio z kierownicy, która jest obszyta skórą. Lista wyposażenia nie jest zbyt długa, ale najważniejsze elementy na niej się znalazły. Mam tu na myśli elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu czy automatyczne światła. Bagażnik otwiera się z wnętrza albo za pomocą przycisku na pilocie i po otworzeniu pokazuje się bardzo głęboki bagażnik o pojemności 485 litrów.


Pojemność bagażnika - 485 litrów.
Bezpieczeństwo
Hyundai dba o bezpieczeństwo podróżujących już w bazowej wersji Elantry. 
W standardzie są przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS, ESC i VSM. 


Silnik
Pod maską Elantry pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Maksymalny moment generowany przez jednostkę to 158 Nm przy 4850 obr./min. Jeżeli chodzi o osiągi to do setki auto przyspiesza w 11,6 s, a prędkość maksymalna to 195 km/h. Średnie zużycie paliwa wypada niezbyt ciekawie, 7,1 l/100 km to dosyć dużo. Przy wyborze manualnej skrzyni, spalanie powinno być nieco niższe. Klient nie ma wyboru silnika, w każdym egzemplarzu jest ten sam, 132-konny „motor”. Przydałby się w gamie jakiś diesel, tu prośba do Hyundaia - dodajcie do oferty kilka silników.



Zawieszenie: z przodu jest niezależne typu McPherson, z tyłu zastosowano belkę skrętną. 


Wymiary
długość – 4550 mm
szerokość – 1775 mm
wysokość – 1445 mm
rozstaw osi – 2700 mm


Cena: 77600 zł


Opcje i ich ceny: 
lakier metalik/perłowy – 2000 zł
automatyczna skrzynia biegów – 4000 zł

Podsumowanie (plusy i minusy Elantry)

+ Atrakcyjny wygląd i ciekawie zaprojektowane wnętrze
+ Pojemny bagażnik
+ Przyzwoite wyposażenie
+ Obecność pełnowymiarowego koła zapasowego
+ Wygłuszenie maski 
- Brak możliwości wyboru silnika
- Wysokie spalanie dla automatycznej skrzyni biegów
- Mały wyświetlacz systemu audio



Za udostępnienie zdjęć dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Hyundai Marvel w Łodzi.

1 komentarz: