#58 Hyundai
Elantra
Silnik: 1.6
MPI 132 KM
Wersja:
Comfort
Wygląd zewnętrzny
Nowa Elantra
po liftingu wygląda bardzo nowocześnie, chociaż przód nie jest już podobny do
najnowszych modeli np. i10, i20 czy i30, gdzie grill jest bardziej stonowany,
jednak elegancji Hyundaiowi nie brakuje, głównie za sprawą odważnych
przetłoczeń, chromowanej listwie pod bocznymi szybami i aluminiowych,
16-calowych felgach. Przednie światła przeciwmgielne zostały odświeżone i
wyglądają dużo lepiej niż w modelu sprzed liftingu.
Wnętrze
Wnętrze jest
typowo „Hyundaiowskie”, Podobne jest w i30 czy i40. Oczywiście każde się różni
od siebie, ale wszystkie są zaprojektowane bardzo ciekawie i wykończone dobrej
jakości materiałami. Skupię się jednak na tym modelu. Elantra występuje w trzech
wersjach wyposażenia: Classic Plus, Comfort i Style. Prezentowany model zalicza
się do wersji Comfort. To czego nie można znaleźć w tej wersji a dostępne jest
w wersji Style to np. czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania, podgrzewana
kierownica, elektrycznie składane lusterka z kierunkowskazami czy podgrzewane
przednie i tylne siedzenia.

![]() |
Pojemność bagażnika - 485 litrów. |
Bezpieczeństwo
Hyundai dba
o bezpieczeństwo podróżujących już w bazowej wersji Elantry.
W standardzie są przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS, ESC i VSM.
W standardzie są przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS, ESC i VSM.
Silnik
Pod maską
Elantry pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM. Napęd
przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej automatycznej
skrzyni biegów. Maksymalny moment generowany przez jednostkę to 158 Nm przy
4850 obr./min. Jeżeli chodzi o osiągi to do setki auto przyspiesza w 11,6 s, a
prędkość maksymalna to 195 km/h. Średnie zużycie paliwa wypada niezbyt
ciekawie, 7,1 l/100 km to dosyć dużo. Przy wyborze manualnej skrzyni, spalanie
powinno być nieco niższe. Klient nie ma wyboru silnika, w każdym egzemplarzu
jest ten sam, 132-konny „motor”. Przydałby się w gamie jakiś diesel, tu prośba
do Hyundaia - dodajcie do oferty kilka silników.

Zawieszenie:
z przodu jest niezależne typu McPherson, z tyłu zastosowano belkę skrętną.
Wymiary:
długość – 4550 mm
szerokość – 1775 mm
wysokość – 1445 mm
rozstaw osi – 2700
mm
Cena: 77600 zł
Opcje i ich
ceny:
lakier metalik/perłowy – 2000 zł
automatyczna skrzynia biegów – 4000 zł
Podsumowanie
(plusy i minusy Elantry)
+ Pojemny
bagażnik
+ Przyzwoite
wyposażenie
+ Obecność
pełnowymiarowego koła zapasowego
+
Wygłuszenie maski
- Brak
możliwości wyboru silnika
- Wysokie
spalanie dla automatycznej skrzyni biegów
- Mały
wyświetlacz systemu audio
Za
udostępnienie zdjęć dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Hyundai Marvel w Łodzi.
DOBRY POST !!!!!
OdpowiedzUsuń