piątek, 2 listopada 2018

#118 Peugeot 208


#118 Peugeot 208


Silnik: 1.2 PureTech 110 KM
Wersja: Allure
Skrzynia biegów: 5-biegowa, man.
Cena: 74 650 zł


Idealne auto do miasta?
Mimo, że Peugeot 208 ma już kilka lat, dalej wygląda bardzo atrakcyjne. Jest ciekawie zaprojektowany i ma ten pazur, który sprawia, że chcemy stać się właścicielem tego auta. Prezentowana wersja Allure z kilkoma dodatkami wygląda szczególnie dobrze. Czarne felgi, srebrne lusterka, biały lakier nadwozia i duże okno dachowe dodają mu charakteru. Auto ma długość 3,973 metra i jest reprezentantem segmentu aut miejskich (segmentu B). Konkurentami są między innymi: Renault Clio, Toyota Yaris, Citroen C3, Kia Rio, Nissan Micra oraz Volkswagen Polo (linki do testów tych aut poniżej). O Peugeot można powiedzieć jedno - może się podobać i jest to idealne auto do miasta.



Wnętrze. 
208-ka była pierwszy modelem marki Peugeot, w którym zastosowano i-Cockpit. Polega to na zmniejszeniu kierownicy i maksymalnym odsunięciu od niej zestawu zegarów. Zabieg ten ma sprawić, że nie będziemy musieli tak bardzo odrywać oczu od drogi. Bardzo ciekawe rozwiązane, które w większych SUV-ach tej marki jest naprawdę fajnie dopracowane. Środek Peugeot 208 jest bardzo dobrze spasowany, dominują tu twarde plastiki, ale wszystko jest przyjemnie zaprojektowane. W tym egzemplarzu znajduje się ogromne okno dachowe, które optycznie powiększa nam przestrzeń Peugeot 208. Z przodu jest sporo miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi. Problem pojawia się, gdy otworzymy tylne drzwi. Na tylnej kanapie nie będzie najwygodniej dorosłym osobom. Konkurenci potrafią zagospodarować więcej miejsca. 



Pojemność bagażnika wynosi 285 litrów.

Co pod maską?

Ten samochód napędzany jest turbodoładowanym, benzynowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 205 Nm przy 1500 obr./min. Silnik współpracuje z 5-biegową, manualną skrzynią i wyposażony jest w system start&stop. Auto o masie własnej 1070 kg do "setki" rozpędza się w 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Jak to jeździ?



Wrażenia z jazdy?
Peugeot 208 ze 110-konnym silnikiem jest ponadprzeciętnie żwawe. Skrzynia biegów ma długi skok lewarka i to może zniechęcić do szybkiej jazdy i szybkiej zmiany biegów. Natomiast kierownica, wręcz przeciwnie - jest mała, zaprasza nas do gokartowej jazdy i do szybkiego pokonywania zakrętów. Silnik ma trzy cylindry i turbodoładowanie, więc łatwo jest się domyślić, jak brzmi taka jednostka. Przy wyższych obrotach przyjemnie pomrukuje, natomiast przy niższych nieco za mocno wibruje. 
Ogólne wrażenia z jazdy są pozytywne, łatwo w nim zająć wygodną pozycję za kierownicą, przyjemnie się wyprzedza pozornie dużo szybsze auta i naprawdę nie chce się z niego wysiadać. 



Komfort jazdy.
Tym samochodem powinno się jeździć głównie po mieście (w końcu to auto miejskie) i jeśli natrafimy na niezbyt równą drogę, to poczujemy niedoskonałości pracy zawieszenia. W takich sytuacjach lubi ono nieprzyjemnie stukać czy dobijać. Bardzo podobnie pracuje zawieszenie w Renault Clio, a nieco lepiej w Citroenie C3. Na pewno nie jest to mocna strona 208. 



Spalanie.
Jeśli widzę, że silnik ma tylko 3 cylindy, niewielką pojemność, system start&stop i jest zamontowany w miejskim aucie, oczekuję niskiego zużycia paliwa. O ile silniki 1.0 TSI potrafią palić bardzo mało, o tyle silniki 1.2 PureTech palą o około 1 l/100 km więcej. Peugeot 208 paliła mi 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Pamiętacie test Polo 1.0 TSI 115 KM? Wtedy spalanie wynosiło zaledwie 5,3 l/100 km. Pewnie dla większości osób wynik poniżej 7 l/100 km, to dobry wynik, ale dla mnie niestety nie. To auto powinno palić znacznie mniej. 



Podsumowanie.
Peugeot 208 w prezentowanej wersji kosztuje ponad 70 tysięcy zł. To bardzo dużo. Skromniejsze wersje też są dosyć wysoko cenione w porównaniu do konkurentów. Główną zaletą 208-ki jest wygląd. Mimo kilkuletniego stażu na rynku, samochód dalej jest świeży. Silnik 1.2 PureTech 110 KM zapewnia nam imponujące osiągi. Mała kierownica sprawia, że czujemy przyjemność z prowadzenia, a wygodne fotele pozwalają nam odpocząć podczas podróży.  Ponarzekać można na mocno przeciętne zawieszenie, trochę za wysokie spalanie i małą liczbę miejsca z tyłu.
To dobry samochód, a przede wszystkim ładny i przy dobrym rabacie może okazać się bardzo ciekawą propozycją zakupową. 


Za użyczenie samochodu do testu, dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Peugeot AT Garage w Łodzi.

Zobacz więcej zdjęć tego modelu:
Album ze zdjęciami Peugeot 208


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz