#118 Peugeot 208
Silnik: 1.2 PureTech 110 KM
Wersja: Allure
Skrzynia biegów: 5-biegowa, man.
Cena: 74 650 zł
Idealne auto do miasta?
Mimo, że Peugeot 208 ma już kilka lat, dalej wygląda bardzo atrakcyjne. Jest ciekawie zaprojektowany i ma ten pazur, który sprawia, że chcemy stać się właścicielem tego auta. Prezentowana wersja Allure z kilkoma dodatkami wygląda szczególnie dobrze. Czarne felgi, srebrne lusterka, biały lakier nadwozia i duże okno dachowe dodają mu charakteru. Auto ma długość 3,973 metra i jest reprezentantem segmentu aut miejskich (segmentu B). Konkurentami są między innymi: Renault Clio, Toyota Yaris, Citroen C3, Kia Rio, Nissan Micra oraz Volkswagen Polo (linki do testów tych aut poniżej). O Peugeot można powiedzieć jedno - może się podobać i jest to idealne auto do miasta.
Wnętrze.
208-ka była pierwszy modelem marki Peugeot, w którym zastosowano i-Cockpit. Polega to na zmniejszeniu kierownicy i maksymalnym odsunięciu od niej zestawu zegarów. Zabieg ten ma sprawić, że nie będziemy musieli tak bardzo odrywać oczu od drogi. Bardzo ciekawe rozwiązane, które w większych SUV-ach tej marki jest naprawdę fajnie dopracowane. Środek Peugeot 208 jest bardzo dobrze spasowany, dominują tu twarde plastiki, ale wszystko jest przyjemnie zaprojektowane. W tym egzemplarzu znajduje się ogromne okno dachowe, które optycznie powiększa nam przestrzeń Peugeot 208. Z przodu jest sporo miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi. Problem pojawia się, gdy otworzymy tylne drzwi. Na tylnej kanapie nie będzie najwygodniej dorosłym osobom. Konkurenci potrafią zagospodarować więcej miejsca.
Pojemność bagażnika wynosi 285 litrów. |
Co pod maską?
Ten samochód napędzany jest turbodoładowanym, benzynowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 205 Nm przy 1500 obr./min. Silnik współpracuje z 5-biegową, manualną skrzynią i wyposażony jest w system start&stop. Auto o masie własnej 1070 kg do "setki" rozpędza się w 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Jak to jeździ?
Wrażenia z jazdy?
Peugeot 208 ze 110-konnym silnikiem jest ponadprzeciętnie żwawe. Skrzynia biegów ma długi skok lewarka i to może zniechęcić do szybkiej jazdy i szybkiej zmiany biegów. Natomiast kierownica, wręcz przeciwnie - jest mała, zaprasza nas do gokartowej jazdy i do szybkiego pokonywania zakrętów. Silnik ma trzy cylindry i turbodoładowanie, więc łatwo jest się domyślić, jak brzmi taka jednostka. Przy wyższych obrotach przyjemnie pomrukuje, natomiast przy niższych nieco za mocno wibruje.
Ogólne wrażenia z jazdy są pozytywne, łatwo w nim zająć wygodną pozycję za kierownicą, przyjemnie się wyprzedza pozornie dużo szybsze auta i naprawdę nie chce się z niego wysiadać.
Komfort jazdy.
Tym samochodem powinno się jeździć głównie po mieście (w końcu to auto miejskie) i jeśli natrafimy na niezbyt równą drogę, to poczujemy niedoskonałości pracy zawieszenia. W takich sytuacjach lubi ono nieprzyjemnie stukać czy dobijać. Bardzo podobnie pracuje zawieszenie w Renault Clio, a nieco lepiej w Citroenie C3. Na pewno nie jest to mocna strona 208.
Spalanie.
Jeśli widzę, że silnik ma tylko 3 cylindy, niewielką pojemność, system start&stop i jest zamontowany w miejskim aucie, oczekuję niskiego zużycia paliwa. O ile silniki 1.0 TSI potrafią palić bardzo mało, o tyle silniki 1.2 PureTech palą o około 1 l/100 km więcej. Peugeot 208 paliła mi 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Pamiętacie test Polo 1.0 TSI 115 KM? Wtedy spalanie wynosiło zaledwie 5,3 l/100 km. Pewnie dla większości osób wynik poniżej 7 l/100 km, to dobry wynik, ale dla mnie niestety nie. To auto powinno palić znacznie mniej.
Podsumowanie.
Peugeot 208 w prezentowanej wersji kosztuje ponad 70 tysięcy zł. To bardzo dużo. Skromniejsze wersje też są dosyć wysoko cenione w porównaniu do konkurentów. Główną zaletą 208-ki jest wygląd. Mimo kilkuletniego stażu na rynku, samochód dalej jest świeży. Silnik 1.2 PureTech 110 KM zapewnia nam imponujące osiągi. Mała kierownica sprawia, że czujemy przyjemność z prowadzenia, a wygodne fotele pozwalają nam odpocząć podczas podróży. Ponarzekać można na mocno przeciętne zawieszenie, trochę za wysokie spalanie i małą liczbę miejsca z tyłu.
To dobry samochód, a przede wszystkim ładny i przy dobrym rabacie może okazać się bardzo ciekawą propozycją zakupową.
Za użyczenie samochodu do testu, dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Peugeot AT Garage w Łodzi.
Album ze zdjęciami Peugeot 208
Śledź mnie na Facebooku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz