#103 Toyota Corolla
Silnik: 1.6 Valvematic 132 KM
Wersja: Prestige
Skrzynia biegów: 6-biegowa, man.
Ponad pół wieku historii Corolli.
Na początek trochę historii. Nazwa "Corolla" znana jest w motoryzacji już od lat 60 XX wieku. Obecnie dostępna w salonach jest XI generacja tego modelu. Jedenaście generacji i ponad pół wieku produkcji tego kompakta. Teraz Corolla występuje tylko w nadwoziu sedan. Natomiast wersje hatchback oraz kombi istnieją pod nazwą Auris.
Stylistyka.
Nie uważam, żeby to był najładniejszy sedan dostępny na rynku. Nie uważam też, żeby Corolla miała się czego wstydzić. Po prostu jest elegancka. Nazwałbym ją skromną limuzyną. Jeśli widzicie białą Corollę na drodze, to albo oklejona jest barwami firmy taksówkarskiej albo należy do floty aut służbowych. Jeśli nie chcesz, by wszyscy myśleli, że masz auto służbowe, wybierz jakiś odważniejszy kolor. Mnie Corolla znacznie bardziej podoba się niż testowany wcześniej Auris. Spójrz na zdjęcia poniżej i powiedz, czyż nie jest ładna?
Silnik.
Pod maską testówki siedzi silnik benzynowy, wolnossący o pojemności 1.6 litra o mocy 132 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm. Napęd przenoszony jest na przednią oś za sprawą 6-biegowej skrzyni biegów. Sprint do "setki" trwa równe 10 sekund, a prędkość maksymalna to równe 200 km/h. Tyle teorii. Pytanie jak z dynamiką tej jednostki?
Zacznę od tego, że przy wyborze silnika do Corolli, nie radziłbym brać pod uwagę słabszej wersji 1.33. Po prostu nie! Silnik 1.6 to jest minimum, a że mocniejszego silnika nie ma, to problem z wyborem masz z głowy. Szkoda, że nie ma jednostki uturbionej w ofercie. Testowana Corolla jest dynamiczna pod warunkiem, że będziesz wkręcać silnik na wyższe obroty. Auto niechętnie zbiera się z dolnego zakresu obrotomierza. Wystarczy to do normalnej jazdy miejskiej, ale na trasie chcąc mocniej przyspieszyć, konieczna będzie redukcja.
Komfort jazdy.
Toyota Corolla jak i Auris charakteryzują się komfortowo zestrojonym zawieszeniem. Bardzo przyjemnie podróżuje się tym autem, zarówno po mieście jak i na trasie.
Spalanie.
Jeździłem tym autem nieco bardziej dynamicznie niż Aurisem Touring Sports z identycznym silnikiem, dlatego średnie zużycie uzyskałem nieco wyższe - 7,4 l/100 km. Jest to przeciętne spalanie dla kompaktów z wolnossącymi silnikami.
Czy Corolla jest Prestiżowa?
Testowa Corolla posiada topową wersję wyposażenia - Prestige. Czy Corolla jest więc Prestiżowa?
Mając do dyspozycji bezkluczykowy dostęp, częściowo skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, system automatycznego parkowania, system rozpoznawania znaków, kamerę cofania, nawigację i światła w technologii LED mogę śmiało stwierdzić, że wyposażenie jest lepsze niż w niejednym aucie marki premium. Prestiż jest. Pozytywnie zaskoczyło mnie wykończenie wnętrza, większość plastików jest miękkich. Również dużym zaskoczeniem jest miejsce z tyłu. Jest tam mnóstwo przestrzeni na nogi i nad głową.
Podsumowanie.
Corolla to dobry samochód, który jeździ poprawnie, może nie będzie demonem prędkości, ale będzie komfortowo przemieszczał pasażerów z punktu A do punktu B. Elegancki wygląd, bogate wyposażenie i sprawdzona jednostka 1.6 pod maską. To oferuje Toyota. Corolla na naszych ulicach znika w tłumie, tych aut jeździ sporo (głównie służbowych). Pozostała kwestia ceny. Tak skonfigurowany egzemplarz to wydatek nieco ponad 100 tys zł. Czy to dużo? Odpowiedz sobie sam.
To do czego mógłbym się doczepić, to nawigacja. Potrafi prowadzić pod zakaz. Fajnie, że jest, ale i tak wolę Google Maps. Ponarzekać mogę też na wąski zakres regulacji kierownicy na głębokość (ten sam problem miałem w Aurisie).
Poza tym, nie mam zastrzeżeń. Szkoda, że nie ma wersji Hybrid.
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Toyota Łódź.
Zobacz także:
Śledź mnie na Facebooku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz