#71 Citroen C3

Dane techniczne:
Silnik: 1.2 VTi 82 KM
Wersja: Selection
Cena: 47 300 zł
C3 doskonale się prezentuje nie tylko na zdjęciach
Obecna generacja popularnego miejskiego C3 nawiązuje do pierwszego modelu bryłą auta, jednak teraz jest dużo bardziej atrakcyjna stylistycznie i technologicznie. Ostatni facelifting pozmieniał wiele detali w C3. Zmieniło się umieszczenie znaczka. Dawniej był sam znaczek, teraz znaczek jest wkomponowany w listwy chłodnicy, co w efekcie łączy ze sobą reflektory. Producent chciał by Citroen jeszcze bardziej przypominał inne modele. Nie wiem jak Wy, ale mnie bardziej podobał się przód C3 sprzed liftingu. Ciekawe czy Cactus też przejdzie lifting i czy zostaną połączone reflektory jak w innych Citroenach... Wrócę do prezentowanego auta. C3 dostępne jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Niedawno pozmieniano nazewnictwo niektórych wersji oraz zredukowano gamę silników. Ten egzemplarz posiada wersję Selection, czyli jedną z tych bogatszych. Z przodu znajduje się wąski pasek świateł do jazdy dziennej w technologi LED oraz reflektory przeciwmgielne. Elegancji dodają chromowane listwy w dolnej części szyb, chromowane klamki oraz duża, chromowana listwa na klapie bagażnika. Warto przyjrzeć się z bliska tej sylwetce auta.
Wnętrze
Wnętrze w C3 jest zupełnie inne niż w ostatnio opisywanym Grand C4 Picasso. Tam dominował minimalizm, a to co rzucało się w oczy, to dotykowy tablet zastępujący standardowe przyciski. Tutaj jest inaczej. Oczywiście jest to inny segment aut i szkoda, że dopiero w najbogatszej wersji znajdziemy dotykowy ekran. Standardowo zacznę od kierownicy. Pomyślicie, że nie ma w niej nic szczególnego, więc po co o niej pisać. Może tego na zdjęciu za bardzo nie widać, ale pokryto ją skórą i można regulować w dwóch płaszczyznach. Skrytykujecie, że nie jest wielofunkcyjna... Zgadza się, ale jest po prawej stronie pilot do obsługi radia. W bogatszej wersji można mieć aluminiową wstawkę w kole kierownicy. Za nią znajdują się standardowo zegary, które pomimo niestandardowego wyglądu, są raczej czytelne. Po prawo od prędkościomierza umieszczono ekran komputera pokładowego, czytelność - średnia, czcionka i kolor - słabe, ale w tym segmencie aut można na to przymknąć oko. Deska rozdzielcza mimo, że nie jest wykonana z najlepszej jakości materiałów wygląda przyzwoicie. Można się przyczepić do radia, które mogłoby być bardziej rozbudowane i umieszczone wyżej. Nad radiem znalazł się panel klimatyzacji automatycznej (plus za to, że jest automatyczna). Jeszcze wspomnę, że fotel kierowcy jest regulowany na wysokość, a w oparciach przednich foteli znajdują się kieszenie. Jak napisałem wyżej, mamy do czynienia z bogato wyposażonym egzemplarzem. Oprócz tego co napisałem wcześniej, auto posiada kurtyny powietrzne, regulator prędkości z ogranicznikiem, radar parkowania tyłem, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie oraz składane lusterka boczne i ogrzewane elektrycznie. Auto jest wyposażone przyzwoicie, posiada sporo schowków i ma niezwykle oświetlone wnętrze za sprawą panoramicznej przedniej szyby - jest to główna zaleta Citroena C3.
Prezentowany Citroen C3 posiada ogromną przednią szybę, dzięki której kierujący ma dobrą widoczność np. przy zatrzymaniu na skrzyżowaniu przed światłami. Również pasażerowie mogą cieszyć się niezwykłym oświetleniem wnętrza. Oczywiście jeżeli kierowca będzie za bardzo oślepiany przez promienie słoneczne, może zasłonić część szyby.
Bagażnik - duży i pakowny jak na swój segment
Jak już wspomniałem, kufer w C3 jest bardzo przestronny, standardowa pojemność to 300 litrów, która po złożeniu oparć tylnej, dzielonej kanapy wzrośnie do 1000 litrów. To co rzuca się w oczy, to wysoki próg załadunku. W większości aut tego segmentu sytuacja wygląda podobnie, ale nie zmienia to faktu, że jest to w jakimś stopniu utrudnienie. W wyposażeniu tego modelu znajduje się oczywiście koło zapasowe dojazdowe.
Pojemność bagażnika - 300 l |
- 1.0 PureTech 68 KM
- 1.2 PureTech 82 KM
- 1.2 PureTech 82 KM ETG
- 1.2 PureTech 110 KM S&S
Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - benz./R3
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1199
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 82/5750
Skrzynia biegów/napęd - man.5/przedni
Hamulce (przód/tył) - tarcz.went./bębnowe
średnica zawracania (m) - 10,2
Dł./szer./wys. (mm) - 3941/1728/1524
Rozstaw osi (mm) - 2466
Masa własna (kg) - 1065
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1511
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1511
Pojemność bagażnika (l) - 300-1000
Opony testowanego auta - 195/55 R 16
Opony testowanego auta - 195/55 R 16
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 50/107
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 5,5/3,9/4,5
Norma emisji spalin - EURO 5
Citroen C3 pod maską ma benzynowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy maksymalnej 82 KM. Jest to wystarczająca jednostka do tego miejskiego auta. Maksymalny moment obrotowy to 118 Nm przy 2750 obr./min. Napęd na przód przenoszony jest poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Osiągi są porównywalne do innych aut tej klasy. Prędkość maksymalna to 174 km/h, a do setki auto rozpędza się w 12,3 s. Masa własna jest nieduża, lekko ponad 1 tonę. Na koniec osiągi. Tutaj Citroen sprawdza się bardzo dobrze. Producent zapewnia średnie spalanie 4,5 l/100 km. Prawda, że nieźle? Jeżeli ktoś chciałby mieć pod maską mocniejszy silnik to może wybrać 110-konną jednostkę.
Podsumowanie:
Francuski przedstawiciel segmentu B, jakim jest Citroen C3, pokazuje swój niezależny styl. Wyposażenie w tej wersji jest przyzwoite. Przednia szyba panoramiczna daje fajne wrażenia podczas jazdy i jest także praktyczna. Citroen zmienił gamę silników, pozbył się diesli i zostawił parę jednostek benzynowych. Widocznie produkcja C3 w dieslu się nie opłacała. Wspomnę, że benzynowe 1.2 zużywa niewiele paliwa, co pozwala sporo zaoszczędzić. Pozostaje jeszcze jedna ważna kwestia, czyli cena. Minimalnie za C3 zapłacicie 39 900 zł, za tak skonfigurowany egzemplarz 47 300 zł. Czy warto wybrać C3, czy może jakieś inne auto z segmentu B, musicie zdecydować sami.
Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Citroen Syguła
Czy zastanawiałeś się kiedyś, co zrobić, gdy twój samochód nagle się zepsuje w drodze do pracy lub domu? W takich sytuacjach, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy oferującej pomoc drogową, takiej jak https://kuta-autoserwis.pl/. Oferują one szybką i profesjonalną pomoc, która pozwoli ci wrócić na drogę w najkrótszym możliwym czasie. Dzięki temu, nie musisz martwić się o to, jak dostać się do celu.
OdpowiedzUsuń