#69 Audi RS 4 Avant
Silnik: 4.2 FSI 450 KM
Cena: 399 000 zł
Nie ma sensu pisać jak to auto wygląda. Dużo lepiej jest po prostu na nie popatrzeć...
Jeszcze detale, które odróżniają Audi RS 4 od zwykłego A4...
4.2 FSI V8 |
To co przede wszystkim wyróżnia ten model spośród innych A4 to silnik.
Pod sporą maską kryje się ogromne wzdłużnie ułożone benzynowe V8 o pojemności 4.2 litra. Moc maksymalna to 450 KM, a moment obrotowy jaki generuje ta jednostka to 430 Nm przy 4000-6000 obr./min. 7-stopniowy S-tronic przenosi napęd na wszystkie koła. RS 4 wyposażono w napęd quattro, o którym kilka słów niżej. Osiągi? 4,7 s do 100km/h i 250 km/h - prędkość maksymalna, która została ograniczona elektronicznie. Średnie spalanie to 10,7 l/100 km. Spodziewajcie się wartości min. 2 razy większej przy bardziej agresywnej jeździe. Przecież nie kupuje się RS by przestrzegać eco-drivingu.
Chyba dla każdego fana motoryzacji quattro kojarzy się z porządnym napędem na 4 koła. O ile w mniejszych Audi można rozumieć to tylko jako dołączanie tylnego napędu, to w przypadku Audi RS 4 Avant (i nie tylko, także w autach od A4 wzwyż) mamy do czynienia z trochę innym napędem. Standardowo mamy 60% mocy z tyłu, 40% z przodu. Jednak te procenty się zmieniają i maksymalnie na tył może powędrować do 85%, a na przód do 70%. Audi RS 4 posiada centralny mechanizm różnicowy i rozdziela moment obrotowy. Dodatkowo ten model został wyposażony w sportowy aktywny tylny dyferencjał, który niesymetrycznie rozdziela siłę napędową pomiędzy tylne koła by jak najlepiej pokonywać zakręty. System Audi Drive Select pozwala wybrać tryb pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia. Tryb Sport daje dużą frajdę z jazdy.
Skórzana sportowa kierownica spłaszczona u dołu |
Sportowy drążek skrzyni biegów skrzyni S-tronic |
Wnętrze wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów. Skórzana tapicerka i sportowe emblematy są niemal wszędzie. Do auta wpada dużo światła za sprawą dachu panoramicznego. Kierownica jest skórzana, sportowa, z manetkami do zmiany biegów, spłaszczona u dołu i wielofunkcyjna. Za nią znajdują się czytelne zegary z emblematem "RS". Po środku deski rozdzielczej umieszczono ekran systemu nawigacji MMI Plus. Jakość dźwięku jest jeszcze lepsza za sprawą drogiego systemu nagłośnienia Bang&Olufsen. Drążek zmiany biegów jest sportowy. W konsoli centralnej znajdują się przyciski do obsługi systemu multimedialnego oraz wygodny, miękki podłokietnik. Jeżeli chodzi o komfort, to na pokładzie są: 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, fotele są regulowane elektrycznie z funkcją pamięci fotela kierowcy oraz systemy ułatwiające jadę (Audi Parking System Plus - przód i tył, Adaptive cruise control, Audi Active Lane Assist). Miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu. Tym autem można podróżować naprawdę komfortowo. Na koniec bagażnik - jest to kombi, więc bagażnik ma znaczenie. Klapa bagażnika unosi i zamyka się elektrycznie, a gdy już się otworzy, ukazuje się przeciętnej pojemności kufer - 490 litrów.
Silnik spalinowy - typ/cylindry - benz./V8
Ustawienie silnika - wzdłużnie, z przodu
Układ cylindrów/zawory - V8/32
Układ cylindrów/zawory - V8/32
Pojemność skokowa (cm3) - 4163
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 450/8250
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)-430/4000-6000
Prędkość maksymalna (km/h) - 250
Skrzynia biegów/napęd - aut.7/4x4
Hamulce (przód/tył) - tw./tw.
Dł./szer./wys. (mm) - 4719/1850/1416
Rozstaw osi (mm) - 2811
Masa własna/ładowność (kg) - 1795/570
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2365
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2365
Pojemność bagażnika (l) - 490
Opony testowanego auta - 265/30 R 20
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 61/249
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 4,7
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 14,6/8,5/10,7Norma emisji spalin - EURO 5
Jazda Audi RS 4 Avant daje niezapomniane wrażenia. Kierujący tym RS-em nie patrzy na wartości spalania, tylko na prędkościomierz, dlatego nie powinno go martwić wysokie spalanie. 4,7 sekundy do "setki" to imponująca wartość. Auto rusza żwawo, a napęd na 4 koła quattro sprawdza się wzorowo. Wyposażenie jest bogate, auto wygląda świetnie, a co najważniejsze - daje radość z jazdy. Czy można chcieć czegoś więcej?
Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Audi Grupa Krotoski-Cichy
Zdjęcia - Audi Grupa Krotoski-Cichy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz