#68 Kia Picanto
Silnik: 1.2 MPI 85 KM
Wersja: Wersja Limitowana L
Cena: 43 500 zł
Odświeżona Kia Picanto jest jeszcze ładniejsza
Najmniejszy model Kii, jakim jest Picanto wygląda bardzo ładnie, głównie za sprawą 14" aluminiowych felg, chromowanych klamek oraz przyciemnianych tylnych szyb. Sportowego zacięcia dodaje zwłaszcza tył auta. Mowa tu o tylnym zderzaku i kształcie tylnych lamp. Przód jest bardziej stonowany i prosty. Nie brak mu jednak elegancji. Przednie reflektory posiadają światła do jazdy dziennej. Prezentowany egzemplarz posiada niemetalizowany biały kolor, w którym wygląda bardzo dobrze, do czasu gdy się nie pobrudzi. Nadwozie Kii może być 3 lub 5-cio drzwiowe. Kia Picanto dostępna jest także z instalacją LPG. Klient ma do wyboru dużą liczbę wersji, bo oprócz zwykłych M, L, XL są jeszcze różne pakiety. Prezentowany model posiada dodatkowo Pakiet Bussines Line, który znacznie podwyższa wyposażenie i cenę auta.
Wnętrze, które się do nas uśmiecha.
O co chodzi z tym, że Kia się do nas uśmiecha? Spójrzcie na kierownicę, widzicie? Jasna wstawka w kole kierownicy przypomina uśmiech. Kia chce nam uprzyjemnić w ten sposób podróż. Jednak moim zdaniem zdecydowanie bardziej uprzyjemnia podróż coś innego, ale zanim to wyjaśnię, to wrócę do tematu kierownicy. Może ta dwuramienna kierownica ma nawiązywać do Mercedesa klasy S? Może kierujący Picanto nie jest wcale gorszy i mimo, że znaczek się nie zgadza to w wyobraźni prowadzi luksusową limuzynę, jaką jest S-klasa. Tego nie wiem, tak czy tak, budzi ona pozytywne emocje samym wyglądem. Wspomnę, że jest ona skórzana z funkcją sterowania radiem i podgrzewana. Duży plus za to. Rzadko kiedy podgrzewanie kierownicy jest nawet na liście opcji w autach segmentu A. W tym modelu występuje elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Wyżej napisałem, że coś innego niż sama kierownica uprzyjemnia jazdę. Mam tu na myśli bogate wyposażenie w tej wersji. Pomiędzy kratkami nawiewu jest niezbyt duży panel radia CD/MP3, który posiada gniazdo USB i AUX. Jest również Bluetooth z systemem głośnomówiącym. Poniżej umieszczono przełączniki do klimatyzacji automatycznej. Ponadto wszystkie szyby boczne są regulowane elektrycznie, a kierowca w dniu zakupu otrzymuje składany kluczyk. Ważną kwestią jest bezpieczeństwo. Producent oprócz standardowych poduszek, czołowych i bocznych "dorzuca" nam kurtyny powietrzne. Znalazł się też system mocowania fotelików ISOFIX. Deska rozdzielcza mimo, że nie jest wykonana z najlepszych materiałów, wygląda ciekawie i uśmiecha się do nas. Fotele przednie są podgrzewane, co uprzyjemni podróż zwłaszcza zimą. Na koniec bagażnik - nie jest on zbyt duży, jednak jest w miarę foremny. 200 litrów pojemności to odpowiednia wartość dla miejskiego auta.

Gama silników:
Benzyna
- 1.0 MPI 69 KM
- 1.0 LPGi 67 KM
- 1.2 MPI 85 KM
Dane techniczne:
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1248
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 85/6000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)-121/4000
Prędkość maksymalna (km/h) - 175

Zawieszenie (przód) - kolumna McPhersona
Zawieszenie (tył) - belka skrętna
Hamulce (przód/tył) - tarczowe/tarczowe
Dł./szer./wys. (mm) - 3595/1595/1485
Dł./szer./wys. (mm) - 3595/1595/1485
Rozstaw osi (mm) - 2385
Min. promień skrętu (m) - 4,9
Min. promień skrętu (m) - 4,9
Masa własna (kg) - 875-960
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1370
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1370
Pojemność bagażnika (l) - 200/918
Opony testowanego auta - 165/60 R 14
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 35/106
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 11,9
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 5,9/3,8/4,6Gwarancja - 7 lat 150 000 km
Pod maską najmocniejszy benzyniak w gamie
Prezentowany egzemplarz posiada czterocylindrowy, benzynowy "motor" 1.2 o mocy 85 KM. Jest to najmocniejsza jednostka w gamie. Maksymalny moment obrotowy to 121 Nm przy 4000 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednią oś poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Osiągi są lepsze niż w prezentowanym niedawno i20. Sprint do setki trwa 11,9 s, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Do tych osiągów przyczynia się obniżona masa własna auta. Jeszcze kwestia spalania. W cyklu mieszanym, według producenta, auto spala niecałe 6 l/100 km. Jest to wartość jak najbardziej do zaakceptowania. Niższe wartości spalania pozwala uzyskać system KiaEcoDynamics, który automatycznie wyłącza i włącza silnik na postoju.
Podsumowanie:
Kia Picanto konkuruje z Hyundaiem i10, którego zapewne opiszę za jakiś czas. Hyundai i Kia, mimo że produkują podobne modele, to każda z tych marek ma swoje cechy, które albo się spodobają klientowi, albo nie. Kia ma bardziej sportową sylwetkę od Hyundaia, a w połączeniu z podstawowym kolorem białym (niemetalizowanym) wygląda świetnie. Wnętrze ładniejsze jest w i10, jednak wygląd to kwestia gustu, więc oceńcie sami. Wyposażenie prezentowanego modelu jest bogate, silnik - najmocniejszy w gamie. Cena - no cóż, za tą kwotę można szukać auta z segmentu wyżej (z segmentu B). To do Was należy wybór.
Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Kia Marvel
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz