piątek, 4 września 2015

#81 Volkswagen Multivan



#81 Volkswagen Multivan

Silnik: 2.0 TDI 150 KM
Wersja: Comfortline
Cena: 288 831 zł


Historia opisywanego modelu sięga roku 1950. Wtedy właśnie pokazano pierwszą generację Transportera. Od tego czasu, było produkowanych pięć generacji, a od niedawna w salonach można podziwiać szóstą, najnowszą generację. Prezentowany Volkswagen Multivan w porównaniu do T5, wygląda zdecydowanie lepiej. To, co przede wszystkim wyróżnia te dwa modele, to przód. Auto wydaje się szersze za sprawą ciągnącego się od jednego do drugiego boku wlotu powietrza. Zmienił się także kształt lamp oraz atrapy chłodnicy i teraz VW designem pasuje do Passata czy Golfa Sportsvana. Prezentowany model posiada dwukolorowe nadwozie i wygląda po prostu pięknie. Spójrzcie jeszcze na 18-calowe felgi.Są one nawiązaniem do najstarszej generacji tego modelu. Auto robi na żywo jeszcze lepsze wrażenie. 


Wnętrze - typowo użytkowe, ale nie pozbawione uroku
We wnętrzu T6 postawiono na praktyczność, ale nie tylko. Projektanci zadbali o to, by deska rozdzielcza była przy tym miła dla oka. Niebieski element dekoracyjny ciągnący się przez całą szerokość auta to niewątpliwy atut. Większość elementów jakie są w środku, znajdują się również w innych modelach tej marki. Kierownica, system audio, panel klimatyzacji i zegary, to wszystko już znamy przynajmniej z widzenia. Najpierw skupię się na wyposażeniu, bo w końcu cena auta do czegoś zobowiązuje. Z przodu mamy dwa fotele z elektryczną regulacją, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, klimatyzację "Climatronic", czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania, czujnik deszczu, nawigację i elektrycznie regulowane szyby boczne. Z jednej strony to dużo, ale z drugiej, to trochę mało jak na tą cenę. Nad głową miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu. Fotele są komfortowe i posiadają dużą możliwość regulacji. Przejdę do części funkcjonalnej, na którą duży nacisk postawił Volkswagen. 

Funkcjonalna kabina kierowcy:

  • podłokietniki,
  • 2 uchwyty na kubki, 
  • 2 uchwyty nad drzwiami,
  • kieszenie w oparciach foteli,
  • kieszenie w drzwiach, 
  • kieszeń z siatki pod schowkiem podręcznym, 
  • schowek z uchylną pokrywą w górnej części,
  • schowek w dolnej części deski rozdzielczej z uchwytem na butelkę,
  • zamykany, podświetlany i chłodzony schowek podręczny po stronie pasażera,
  • schowek po stronie pasażera,
  • schowek podręczny obok dźwigni zmiany biegów,
  • komfortowa deska rozdzielcza, 
  • oświetlenie stopni wejściowych.


Praktyczne aspekty przestrzeni pasażerskiej:

  • 2 pojedyncze fotele obrotowe, ze składanymi oparciami, podłokietnikami, z możliwością demontażu,
  • trzyosobowe siedzenie ze składanym oparciem, 
  • 4 rolety przeciwsłoneczne, 
  • dwa gniazda 12 V,
  • składany stolik,
  • stopień wejściowy z oświetleniem,
  • 6 uchwytów do mocowania ładunku, 
  • uchwyt do kubka na lewej ścianie w II rzędzie siedzeń,
  • siedzenia wyłożone tapicerką z tkaniny, 
  • system prowadnic szynowych do płynnego przesuwania siedzeń,
  • uchwyt wejściowy przy drzwiach przesuwanych w słupku B.
Pod maską diesel...
W tym modelu zamontowano dwulitrową jednostkę wysokoprężną wyposażoną oczywiście w filtr cząsteczek stałych. Moc maksymalna to 150 KM. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. Skrzynia DSG dostępna jest za dopłatą. Nie będę podawał osiągów, bo to nie ma najmniejszego sensu. Podam za to średnie spalanie, które wynosi 5,8 l/100 km. Taką wartość podaje producent. Jest ona jak najbardziej satysfakcjonująca, ale czy aby na pewno realna? Auto spełnia normę emisji spalin EURO 6 plus z emisją C02 na poziomie 153 g/km. Ten model posiada krótszy rozstaw osi - 3000 mm, ale jest dostępny jeszcze w wersji 3400 mm. Jeżeli chodzi o masę, to dopuszczalna masa całkowita wynosi 3 tony, a ładowność 1012 kg. 

Gama silników:

Benzyna:

  • 2.0 TSI 150 KM
  • 2.0 TSI 204 KM
Diesel:

  • 2.0 TDI 102 KM
  • 2.0 TDI 150 KM
  • 2.0 BiTDI 204 KM


Podsumowanie
Volkswagen T5, czyli poprzednia generacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Dostawczych Transporterów na ulicach jest ogrom. Wersji bardziej osobowej - Multivanów też nie brakuje. Mimo wszystko miały one już swoje lata i nowa generacja jak najbardziej jest uzasadniona. Auto wygląda świetnie, mimo, że jest autem z rodziny aut użytkowych. Ma wiele możliwości konfiguracji, występuje w wielu wersjach czy rozstawach osi. Prezentowany egzemplarz w ciekawym zestawieniu kolorystycznym posiada bardzo bogate wyposażenie i niestety wysoką cenę. 288 831 zł to dużo. Jednak dostajemy za to wysoki komfort, mocny silnik i wiele elektronicznych "gadżetów". 


Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Volkswagen Samochody Użytkowe Bednarek

Zobacz także:
#75 Volkswagen Tiguan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz