#130 Skoda Karoq
Silnik: 1.6 TDI 115 KM
Wersja: Ambition
Skrzynia biegów: 6-biegowa, man.
A może Karoq?
Karoq jest mniejszym bratem dużego SUV-a Kodiaqa. Auto o długości niecałych 4,4 metra zapewnia komfortowe warunki podróżowania. Testowałem wersję wysokoprężną z manualną skrzynią biegów. Gdy zmotoryzowana część społeczeństwa z coraz to większą ostrożnością podchodzi do zakupu diesla, ja na przekór zasiadłem za kierownicą Karoqa w wersji TDI. Samochód nie ma łatwo, bo musi konkurować między innymi z Nissanem Qashqai, Renault Kadjar czy Toyotą C-HR (linki do testów poniżej).
Wnętrze.
Skoda jest mistrzem w wykorzystywaniu przestrzeni. W środku jest dużo miejsca, a pozycja za kierownicą jest wzorowa. Można znaleźć tam sporo miękkich materiałów. Po raz kolejny muszę pochwalić jakość wyświetlanych informacji na ekranie systemu multimedialnego - jest genialna.
Fotele są dobrze wyprofilowane i ładnie zaprojektowane. W skrócie - jest tak, jak powinno być, a może i nawet lepiej.
Wrażenia z jazdy.
Jeździłem wcześniej Karoqiem 1.5 TSI 150 KM i dynamika, jaką reprezentuje ta jednostka jest niesamowita. Wersja wysokoprężna 1.6 TDI 115 KM rozpędza się do "setki" w 11 sekund. Wbrew pozorom, z tym silnikiem Karoqiem można bardzo żwawo jeździć. Oczywiście nie dorasta osiągami do 1.5 TSI, ale i tak pozytywnie zaskakuje.
Moje odczucia z jazdy Karoqiem 1.6 TDI są lepsze niż z jazdy Octavią 1.6 TDI.
Komfort jazdy.
Skoda Karoq jest naprawdę mocno poprawnym autem. Zawieszenie zapewnia odpowiedni dla tego segmentu komfort resorowania (przynajmniej na felgach z wersji Ambition). Testowany SUV jest dobrze wyciszony, więc jazda z wyższymi prędkościami nie będzie dokuczliwa.
Zużycie paliwa.
W lutym miałem okazję testować Skodę Octavię z tym samym silnikiem i wtedy uzyskałem spalanie 6,1 l/100 km, Karoq pali podobnie, a moja wartość z testu to 6,3 l/100 km. Całkiem niezły wynik biorąc pod uwagę fakt, że jeździłem przede wszystkim po mieście.
OCENA PUNKTOWA:
NADWOZIE:
Przestronność - 5/5
Pozycja za kierownicą - 5/5
Ergonomia - 5/5
Jakość wykończenia - 4/5
JAZDA:
Silnik - 4/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 5/5
Zużycie paliwa - 4/5
ŁĄCZNIE: 44/50, 88%
Podsumowanie
88% w ocenie punktowej to rewelacyjny wynik. Auto jest naprawdę dobre, przyjemnie wykończone, bardzo przestronne i z oszczędnym dieslem pod maską. Karoq świetnie sprawdza się w roli kompaktowego SUV-a. W wersji 1.5 TSI może zapewniać przyjemne osiągi, a skrzynia DSG może nas wyręczyć z ciągłego wachlowania lewarkiem. W skrócie - Skoda Karoq to poprawny SUV, ale brakuje mi w nim tego czegoś, co by sprawiło, że odwracałbym się za nim na ulicy z uśmiechem na twarzy. Wyjątkiem jest nowa wersja Sportline, która z pewnością przykułaby moją uwagę.
Na koniec ceny, Karoq dostępny jest od 90200 zł, a testowy egzemplarz skonfigurowany jest za nieco ponad 105000 zł.
Podsumowanie
88% w ocenie punktowej to rewelacyjny wynik. Auto jest naprawdę dobre, przyjemnie wykończone, bardzo przestronne i z oszczędnym dieslem pod maską. Karoq świetnie sprawdza się w roli kompaktowego SUV-a. W wersji 1.5 TSI może zapewniać przyjemne osiągi, a skrzynia DSG może nas wyręczyć z ciągłego wachlowania lewarkiem. W skrócie - Skoda Karoq to poprawny SUV, ale brakuje mi w nim tego czegoś, co by sprawiło, że odwracałbym się za nim na ulicy z uśmiechem na twarzy. Wyjątkiem jest nowa wersja Sportline, która z pewnością przykułaby moją uwagę.
Na koniec ceny, Karoq dostępny jest od 90200 zł, a testowy egzemplarz skonfigurowany jest za nieco ponad 105000 zł.
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Skoda Zimny w Łodzi.
Śledź mnie na Facebooku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz