#150 Suzuki Vitara
Silnik: 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Wersja: Premium
Skrzynia biegów: 6-biegowa, man.
Cena: 88 190 zł
Cena: 88 190 zł
A może Vitara?
Suzuki Vitara niewątpliwie bardzo dobrze się sprzedaje. Nie jest piorunująco nowoczesna, nie jest też szczególnie tania, to dlaczego jest tak częstym widokiem na ulicy? Zaraz spróbuję na to pytanie odpowiedzieć.
Czy Vitara w wersji Premium jest premium?
Testowane Suzuki posiada wersję wyposażenia Premium, nie jest to topowa wersja, jednak jest bogato wyposażona. Na pokładzie znajdziemy podgrzewane fotele, aktywny tempomat, kamerę cofania, 17-calowe felgi, system rozpoznawania znaków, czujnik martwego pola, system utrzymania na pasie ruchu czy automatyczną klimatyzację. Jest nieźle, ale brakuje mi czujnika zmierzchu, kluczyka-scyzoryka (kluczyk z grotem to już przeżytek) i świateł w technologii LED. Jeszcze jednego nie jestem w stanie wybaczyć - Vitara ma tylko 4 głośniki. Serio? Suzuki, serio?
Plus za czarny dach, grafitowe felgi i liczne systemy bezpieczeństwa.
Suzuki oferuje 2 silniki (1.0 Boosterjet 111 KM lub 1.4 Boosterjet 140 KM), 2 rodzaje napędu (na przód lub 4WD) i 2 skrzynie biegów (manualna lub automatyczna). Klient może dowolnie skompletować auto. Testówka jest wyposażona w mocniejszy silnik, napęd 4WD i manualną skrzynię. Taka konfiguracja do "setki" przyspiesza w 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna to równe 200 km/h.
Wrażenia z jazdy
Jazda Suzuki Vitarą zaskakuje. Wsiadamy, odpalamy silnik i szybko okazuje się, że to bardzo przyjemny samochód. Turbodoładowany silnik jest nadspodziewanie dynamiczny i zapewnia dobre osiągi. Skrzynia biegów ma krótki skok, jednak od czasu do czasu trzeba walczyć z wbiciem biegu. Układ kierowniczy chodzi przyjemnie lekko, jednak wolałbym minimalnie większą precyzję i bezpośredniość. Kierowca do dyspozycji ma tryby jazdy, w tym tryb Sport, który dodaje poweru. Pozycja za kierownicą jest wygodna, miejsca jest sporo - to zaskakująco poprawne auto z bardzo żwawym silnikiem. Zawieszenie jest sprężyste i stara się cicho tłumić nierówności.
Zużycie paliwa
Uzyskałem zużycie paliwa równe 7,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Jeżdżąc po mieście należy spodziewać się wartości w okolicach 9 l/100 km. Ja nie narzekam, bo wiem, że jeżdżąc spokojnie można zaoszczędzić na paliwie.
OCENA PUNKTOWA:
NADWOZIE:
Przestronność - 5/5
Pozycja za kierownicą - 5/5
Ergonomia - 4/5
Jakość wykończenia - 4/5
JAZDA:
Silnik - 5/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 3/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 4/5
Zużycie paliwa - 4/5
ŁĄCZNIE: 41/50, 82%
Podsumowanie
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dilerowi Suzuki Matsuoka w Łodzi.
Podsumowanie
Mimo kilku wad, Suzuki Vitara jest przyjemnym crossoverem. Myślałem, że nic mi się w tym aucie nie spodoba, a polubiłem to auto za prostotę. Ten samochód nie jest przekombinowany. Doceniam proste i intuicyjne przełączniki na desce, duży ekran dotykowy, który jest łatwy w obsłudze. Może auto nie grzeszy innowacjami, ale broni się podczas jazdy. Jest kilka detali wymagających poprawy: zmiana kluczyka na nowszy, dodanie 2 głośników, poprawienie płynności wbijania biegów, zmiana charakteru układu kierowniczego na bardziej bezpośredni i to w zasadzie wszystko. Wtedy byłoby wzorowo. Nie zmienia to faktu, że jest dużo lepiej niż myślałem. Nie spodziewałem się. Na koniec ceny. Suzuki Vitara w bazowej konfiguracji kosztuje 60 900 zł, a testówka wyceniona jest na 88 190 zł.
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dilerowi Suzuki Matsuoka w Łodzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz