#77 Jaguar XE
Silnik: 2.0 P 240 KM
Wersja: R-Sport
Cena: 253 680 zł
Najnowszy Jaguar jest sedanem segmentu aut D. Ma długość ponad 4,6 m, czyli więcej od innych kompaktowych kombi. XE, bo tak oznaczony został ten model, występuje w kilku wersjach wyposażenia, w tym w wersji R-Sport, czyli takiej, jaka jest w prezentowanym egzemplarzu oraz wersji XE S - bardziej sportowej. Nie da się ukryć, że ten model wygląda bardzo elegancko i dostojnie, a zarazem sportowo i drapieżnie. Wystarczy spojrzeć na kolor wnętrza i przeczytać jego nazwę w katalogu "Italian Racing Red". Można by było zażartować, że dodaje mocy. Mocy jednak nie dodaje, ale na pewno prezentuje się lepiej niż np. czarny. W dodatku świetnie kontrastuje się z czarnymi elementami, takimi jak 19-calowe aluminiowe felgi czy czarną atrapą chłodnicy. Ta wersja ma przeprojektowany zderzak na wersję R-Sport, który dodatkowo wpływa na sportowe zacięcie tego auta. Ale to nie wszystko. Z tyłu znalazły się dwie oddzielne końcówki układu wydechowego. Jeszcze szybkie spojrzenie na światła. Z przodu światła biksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED, które wyglądają groźnie, jak u jaguara. Z tyłu już prostsze, bardziej eleganckie lampy, które bardzo dobrze wkomponowane są w klapę bagażnika. Auto z zewnątrz wygląda po prostu zachwycająco, a jak jest w środku?
Wnętrze

Pojemność bagażnika - 455 l |
Jaguar, którego mam okazję prezentować, posiada pod maską benzynowy "motor" o pojemności dwóch litrów i mocy maksymalnej 240 KM. Auto generuje 340 Nm momentu obrotowego przy 1750-4000 obr./min. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni. Cały układ napędowy sprawia, że sprint do "setki" tym Jaguarem wynosi 6,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Mimo sportowego zawieszenie, tym autem można podróżować bardzo komfortowo, silnik nie jest zbyt głośny, a auto jest bardzo dobrze wyciszone. Skrzynia biegów utrzymuje podczas jazdy niskie obroty silnika, chyba, że dodamy mocniej gazu, wtedy auto reaguje błyskawicznie i zaczyna mocno przyspieszać. Kierujący ma do dyspozycji system Jaguar Drive Control, który pozwala zmieniać tryby pomiędzy Eco, Dynamic, Winter i Normal. Średnie wartości spalania utrzymują się na poziomie 10 l/100 km. Mogłoby być lepiej, ale nie jest tragicznie, przecież chyba nie kupuje się Jaguara by być mistrzem eco-drivingu?
Gama silników:
Benzyna:
- 2.0 P 200 KM
- 2.0 P 240 KM
- 3.0 V6 P 340 KM
Diesel:
- 2.0 D 163 KM
- 2.0 D 180 KM
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.benz./R4
Pojemność skokowa (cm3) - 1999
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 240/5500
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)- 340/1750-4000
Skrzynia biegów - aut.8
Napęd - na tył
Hamulce przód/tył - tw./t.
Napęd - na tył
Hamulce przód/tył - tw./t.
średnica zawracania (m) - 11,66
Dł./szer./wys. (mm) - 4672/1850/1416
Rozstaw osi (mm) - 2835
Masa własna (kg) - 1530
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2110
Liczba miejsc - 5
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2110
Liczba miejsc - 5
Pojemność bagażnika (l) - 455
Opony testowanego auta - 225/40 R 19
Opony testowanego auta - 225/40 R 19
Poj. zb. paliwa (l) - 63
Emisja CO2 (g/km) - 179
Emisja CO2 (g/km) - 179
Podsumowanie
Jaguar XE sprawił, że konkurencja, do której należą Audi A4, Mercedes-Benz klasy C czy BMW Serii 3, może obawiać się groźnego angielskiego rywala. Każde z tych aut zapewnia komfort, posiada bogate wyposażenie i ma mocny silnik pod maską. Które auto wybrać? Na to pytanie nie odpowiem, jednak dodam, że Jaguarem podróżuje się naprawdę przyjemnie. Minusem może być niezbyt bogate wyposażenie standardowe. Na szczęście ten model został nieźle doposażony i można porównywać go z konkurencją. Warto zapoznać się z tym, co oferuje Jaguar i wziąć pod uwagę przy wyborze auta z tego segmentu.
Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Jaguar Land Rover Łódź
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz