piątek, 29 maja 2015

#67 Hyundai i20


#67 Hyundai i20

Silnik: 1.2 MPI 84 KM
Wersja: Classic Plus
Cena: 49 900zł 


Nowy Hyundai i20 i nowa stylistyka znana już z i10
Nowa generacja i20 została opracowana w centrum stylistycznym w Niemczech. Produkcja odbywa się w tureckich zakładach. Jak zmienił się Hyundai w porównaniu do poprzednika? Auto jest większe i nieco niższe. Ma to zapewnić więcej miejsca w środku. Przejdźmy do wyglądu. Pisząc, że Hyundai i20 nawiązuje wyglądem do mniejszego i10, mam na myśli przede wszystkim przód. O ile uważam, że w i10 wygląda on świetnie, to w przypadku i20 chyba nie do końca styliści wiedzieli co mają zrobić. Umieszczenie znaczka Hyundaia i połączenie reflektorów przypomina mi Kię Rio. Z tyłu zmiany oceniam pozytywnie. Tylne lampy w niebanalnym kształcie dodają uroku. Warto zwrócić uwagę na czarny słupek C, który łączy tylną szybę z szybami drzwi tylnych.

Wnętrze zdecydowanie na plus
Wnętrze i20 jest zaprojektowane ciekawie, a przy tym jest komfortowe i posiada najważniejsze elementy wyposażenia, jakich należy wymagać od segmentu B. Mam tu na myśli kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, składany kluczyk, manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz radio CD, MP3 z wejściem AUX i USB. Deska rozdzielcza została zmodernizowana i wygląda ciekawie. Kierownica znana jest z i10. Nie znajdziemy we wnętrzu skóry czy podłokietnika, bo to nie ta klasa aut. Z tyłu miejsca jest wystarczająco, a bagażnik jest pojemny i pakowny, 326 litrów jest zawalającą pojemnością. Po złożeniu tylnej kanapy wartość wzrośnie do 1042 litrów.



 Gama silników:
Benzyna
  • 1.2 MPI 75 KM
  • 1.2 MPI 84 KM
  • 1.4 MPI 100 KM
Diesel
  • 1.1 CRDI 75 KM
  • 1.4 CRDI 90 KM
  •  
Pod maską wolnossący silnik 1.2
Prezentowany egzemplarz posiada benzynowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 84 KM. Napęd przenoszony jest na przednią oś poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Jednostka generuje 122 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Osiągi nie powalają. Rozpędzenie do "setki" zajmuje 13,1 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Na szczęście i20 nie zużywa dużo paliwa. 5,1 l/100 km to wartość uśredniona. 

 
Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - benz./R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1248
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 84/6000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)-122/4000
Prędkość maksymalna (km/h) - 170
Skrzynia biegów/napęd -  man.5/przedni
Zawieszenie (przód) - kolumna McPhersona
Zawieszenie (tył) - belka skrętna
Dł./szer./wys. (mm) -  4035/1734/1474
Rozstaw osi (mm) - 2570
Masa własna/ładowność (kg) - 1040/422
Pojemność bagażnika (l) - 326/1042
Opony testowanego auta - 185/65 R 15
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) -  50/119
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 13,1
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 6,6/4,2/5,1
Norma emisji spalin - EURO 6


Podsumowanie:
Nowy Hyundai i20 z poprzednikiem ma niewiele wspólnego. Nowa stylistyka, nowa gama silników, nowe wnętrze i wreszcie nowe technologie. Czy stawi czoła konkurencyjnej Fabii czy Corsie? Jestem przekonany, że tak. W końcu poprzednia generacja spotykana jest dosyć często na drodze, więc przypadła do gustu klientom, to czemu jeszcze ładniejsza nowa generacja miałaby tego nie zrobić? Pozostaje jeszcze jedna, dosyć ważna kwestia - cena. Tutaj Koreańczyk przegrywa z Fabią i Corsą. Za Hyundaia i20 w wersji Classic Plus z silnikiem 1.2 MPI 84 KM przyjdzie Wam zapłacić 49 900zł. 
Za udostępnienie zdjęć dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Hyundai Marvel w Łodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz