#66 Audi A8 Lang
Silnik: 4.0 TFSI 435 KM Quattro
Cena: 590 150 zł
Elegancka limuzyna
A8 jest najbardziej ekskluzywną limuzyną Audi. Dostępna jest w kilku wersjach. Mowa tu o zwykłym A8, A8 Lang, czyli z powiększonym rozstawem osi oraz o 520-konnym S8. Prezentowany egzemplarz to wersja Lang i długość auta wynosi aż 5265 mm. Sylwetka jest stonowana i niezwykle elegancka. Przód zdobi duży chromowany grill i przednie proste reflektory. Elegancji A8 dodają także chromowane obramowania szyb i 19-calowe aluminiowe felgi. Z tyłu znajdują się lampy w technologii LED podkreślone chromowaną listwą. Wrócę jednak do przednich reflektorów. Znajdują się tam światła Matrix LED. W tym modelu jest 25 diod ledowych, których zadaniem jest oświetlanie jak największej powierzchni drogi, nie oślepiając auta, które nadjeżdża z przeciwka. Polega to na włączaniu, ściemnianiu lub wyłączaniu odpowiednich diod przy współpracy z kamerą. Matrix LED pozwala, by ze strumieni światła rzucanych przez reflektory były wycięte obszary, gdzie poruszają się inni uczestnicy ruchu, tak by ich nie oślepiać, a pomiędzy nimi i obok nich nadal pozostawało jasne oświetlenie. Samochód został pokryty lakierem "Szary Oolong metalik", który bardzo dobrze komponuje się z chromowanymi wstawkami.
Niezwykły komfort dla wszystkich osób podróżujących A8
Wzorowa jakość materiałów użytych we wnętrzu z przodu... |
...i z tyłu. |
Audi A8 Lang ma przestronne i dobrze wyposażone wnętrze, które zapewnia niezwykły komfort. Opis zacznę od foteli. Są one skórzane i komfortowe. Z przodu mają 22-stopniową regulację. Są także ogrzewane i wentylowane. Za dopłatą mogą mieć funkcję masażu. Pomiędzy nimi znajduje się rozbudowany tunel środkowy z podłokietnikiem. Kierownica jest regulowana elektrycznie i pokryta skórą. Audi zostało wyposażone w system MMI Navigation plus z MMI touch, a system nagłośnienia jest marki BOSE. Zapewnia on wysokiej jakości dźwięk. Przyciski i pokrętła do obsługi multimediów umieszczono w konsoli centralnej, a obraz wyświetlany jest na wysuwanym ekranie. Nad tymi przełącznikami umieszczono panel klimatyzacji automatycznej, która jest czterostrefowa. Hamulec postojowy jest elektroniczny; lusterka zewnętrzne posiadają kierunkowskazy w technice LED, są elektrycznie regulowane, składane i ogrzewane. Posiadają również funkcję obserwacji krawężnika. Wnętrze zawsze jest oświetlone za sprawą albo przesuwanego dachu szklanego, albo za sprawą dodatkowego pakietu oświetlenia wnętrza. Z tyłu miejsca jest również sporo, zarówno nad głową jak i na nogi. Do dyspozycji pasażerów podróżujących znajdują się tam: rolety przeciwsłoneczne z elektryczną regulacją, ogrzewane siedzenia, podłokietnik oraz schowki. Tylna kanapa nie jest składana, ponieważ samochód ten nie służy do przewożenia wielkich bagaży. Dużym plusem jest jednak otwór do przewożenia nart. Bagażnik ma pojemność 510 litrów i jest dosyć pakowny, znajdują się tam liczne haczyki i lampki. We wnętrzu połączono skórę z drewnianymi wstawkami. Audi daje ogromny wybór kolorów nadwozia, obręczy aluminiowych, tapicerek foteli, podsufitek i aplikacji dekoracyjnych. W opcjach możemy znaleźć lodówkę, barek czy tuner TV.
Audi A8 oferuje sporą gamę silników. Klient do dyspozycji ma silniki:
Benzynowe: 3.0 TFSI 310 KM, 4.0 TFSI 435 KM, 6.3 TFSI 500 KM.
Wysokoprężne: 3.0 TDI 258 KM, 4.2 TDI 385 KM.
Warto wspomnieć, że mocniejszy diesel charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym - aż 850 Nm. Skupię się jednak na prezentowanym modelu. Ten został wyposażony w jednostkę benzynową, turbo-doładowaną o pojemności 4 litrów i mocy 435 KM. Maksymalny moment obrotowy, jaki generuje ten silnik to 600 Nm już przy niskich obrotach. Mamy tu stały napęd na cztery koła quattro, który znany jest już z innych modeli Audi. Silnik sprzężono z 8-stopniową skrzynią biegów Tiptronic, która pozwala na szybkie zmiany biegów. Samochód waży ponad 2 tony i nie daje o tym poznać przy dynamice auta. Gdy wciśniemy pedał przyspieszenia "do dechy" to już po 4,6 sekundy mamy na prędkościomierzu "setkę". Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na koniec - spalanie. Katalogowo Audi w cyklu mieszanym spala 9,2 l/100 km. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli będziemy chcieli jak najbardziej wykorzystać moc silnika, to spalanie będzie znacznie większe. Samochód doskonale trzyma się drogi, co udało mi się sprawdzić. Przy większych prędkościach, na zakrętach auto nieco się wychyla. Auto żwawo reaguje na "gaz" i mimo dużej masy daje ogromną radość z jazdy.
Benzynowe: 3.0 TFSI 310 KM, 4.0 TFSI 435 KM, 6.3 TFSI 500 KM.
Wysokoprężne: 3.0 TDI 258 KM, 4.2 TDI 385 KM.
Warto wspomnieć, że mocniejszy diesel charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym - aż 850 Nm. Skupię się jednak na prezentowanym modelu. Ten został wyposażony w jednostkę benzynową, turbo-doładowaną o pojemności 4 litrów i mocy 435 KM. Maksymalny moment obrotowy, jaki generuje ten silnik to 600 Nm już przy niskich obrotach. Mamy tu stały napęd na cztery koła quattro, który znany jest już z innych modeli Audi. Silnik sprzężono z 8-stopniową skrzynią biegów Tiptronic, która pozwala na szybkie zmiany biegów. Samochód waży ponad 2 tony i nie daje o tym poznać przy dynamice auta. Gdy wciśniemy pedał przyspieszenia "do dechy" to już po 4,6 sekundy mamy na prędkościomierzu "setkę". Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na koniec - spalanie. Katalogowo Audi w cyklu mieszanym spala 9,2 l/100 km. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli będziemy chcieli jak najbardziej wykorzystać moc silnika, to spalanie będzie znacznie większe. Samochód doskonale trzyma się drogi, co udało mi się sprawdzić. Przy większych prędkościach, na zakrętach auto nieco się wychyla. Auto żwawo reaguje na "gaz" i mimo dużej masy daje ogromną radość z jazdy.
Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.benz./V8
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 3993
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 435/5100-6000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)-600/1500-5000
Prędkość maksymalna (km/h) - 250
Skrzynia biegów/napęd - aut.8/4x4
Zawieszenie - pneumatyczne
Hamulce (przód/tył) - tw./tw.Zawieszenie - pneumatyczne
Dł./szer./wys. (mm) - 5265/1949/1471
Rozstaw osi (mm) - 3122
Średnica zawracania (m) - 12,7
Średnica zawracania (m) - 12,7
Masa własna/ładowność (kg) - 2050/650
Pojemność bagażnika (l) - 520
Opony testowanego auta - 255/45 R 19
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 82/216
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 4,6
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 12,8/7,2/9,2Norma emisji spalin - Euro 6
Podsumowanie:
Audi A8 Lang jest to limuzyna elegancka, bardzo bogato wyposażona, z mocnym silnikiem i dobrymi osiągami. Jest to samochód szybki, wielki i ekskluzywny. Tak chyba najlepiej w trzech słowach określić to co kryje się w A8. Samochód służy najczęściej do przewozu najważniejszych osób w kraju. Jest to limuzyna, gdzie nacisk położono zarówno na wyposażenie z przodu, ale także z tyłu. Wersja Lang zapewnia dodatkowe miejsce dla pasażerów przewożonych tą limuzyną, a więc zasiadających z tyłu. Na koniec - cena. Cennik A8 otwiera kwota 479 000 zł. Tak skonfigurowany egzemplarz kosztuje 590 150 zł.
Samochód dostępny jest w Autoryzowanym Salonie Audi Grupa Krotoski-Cichy w Łodzi, któremu dziękuję za udostępnienie zdjęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz