piątek, 14 czerwca 2019

#139 Renault Koleos

#139 Renault Koleos

Silnik: 2.0 dCi 175 KM
Wersja: Initiale Paris
Skrzynia biegów: bezstopniowa, aut.
Cena: 166 400 zł



Luksusowy i elegancki SUV w wykonaniu Renault
Renault, jak mało który producent, potrafi zaprojektować piękny samochód. Renault Koleos, czyli największy SUV Renault, wygląda przepięknie. Prezentowana wersja Initiale Paris w fioletowym kolorze prezentuje się chyba najładniej ze wszystkich dostępnych konfiguracji. Jest to dosyć kłopotliwy w utrzymaniu czystości kolor, ale za to jak bosko prezentuje atuty Koleosa. Bardzo podoba mi się ten SUV. Nie jest aż tak często spotykany na drogach jak Sorento, Kodiaq czy 5008. Czy jest więc gorszy od konkurentów? 


Wnętrze
Warto napisać kilka słów o wnętrzu. Fotele są skórzane, z rozbudowanymi zagłówkami (niestety twardymi), posiadają elektryczną regulację, podgrzewanie i wentylację. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkiego tworzywa, jest zaprojektowana z pomysłem i co najważniejsze nie skrzypi. Kierownica jest oczywiście skórzana, posiada szeroki zakres regulacji i jest wielofunkcyjna. Mamy dużo schowków, podłokietnik i 8,7-calowy ekran dotykowy. Potrzeba chwili, by przypomnieć sobie, gdzie szukać danych opcji, ale gdy już to zrobimy, nie będzie dla nas problemem jego obsługa. Poniżej ekranu jest standardowy panel klimatyzacji, w tym przypadku dwustrefowej i automatycznej, natomiast, żeby zwiększyć i zmniejszyć siłę nawiewu trzeba skorzystać z ekranu. Z elementów wyposażenia mamy automatyczne parkowanie, kamerę cofania, system ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu, aktywny tempomat, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, reflektory w technologi LED i świetnie grające nagłośnienie Bose. 


Co pod maską?
Pod maską każdego nowego Koleosa znaleźć można tylko 2-litrowego diesla o mocy 175 KM i 380 Nm momentu obrotowego (przy 2000 obr./min) z automatyczną, bezstopniową skrzynią X-Tronic. W opcji jest napęd na 4 koła, w który doposażono testowy egzemplarz. Prędkość maksymalna to 204 km/h, a do "setki" rozpędza się w 10,2 sekundy. To trochę dużo, ale jakie są wrażenia z jazdy Koleosem?


Wrażenia z jazdy
Bardzo fajnie się tym autem jeździ. Dlaczego? Poza tym, że jadąc, odczuwamy niesamowity prestiż, że jedziemy tak eleganckim autem, to jazda jest czystą przyjemnością. Koleos nie jest autem sportowym, nie znajdziemy trybu "Sport", ani nie doznamy sportowych wrażeń podczas jazdy, natomiast auto wydaje się bardzo dynamiczne, świetnie wyciszone i przede wszystkim komfortowe. Koleos lekko się buja na nierównościach, miękko pokonuje nierówności i powoduje, że jazda autem odpręża. Co do układu kierowniczego, jak to w większości Renault, mógłby być nieco bardziej precyzyjny, ale do tego charakteru auta, leniwość i lekkość pasuje. W tym przypadku to nic złego. Silnik ma lekki pomruk diesla zwłaszcza przy ruszaniu, natomiast jest bardzo żwawy i chętny do przyspieszeń. Bezstopniowa skrzynia automatyczna udaje, że zmienia biegi, w praktyce nie jest uciążliwa, nie ma efektu wycia, ale daleko jej chociażby do skrzyń dwusprzęgłowych, stosowanych także w Renault. 
Reasumując, bardzo przyjemnie jeździło mi się Koleosem, jest dobrze wyciszony, odpowiednio szybki, zapewnia dobry komfort, skrzynia wcale nie jest zła, a wyposażenie i wykończenie wnętrza potęguje pozytywne odczucia z jazdy.


Zużycie paliwa
Nie jestem do końca zadowolony z wyniku 10,5 l/100 km. To dużo, nie jeździłem bardzo dynamicznie, a oprócz miasta, pojawiły się też odcinki na trasie. Spodziewałem się wartości co najmniej o 1 litr niższej. 



OCENA PUNKTOWA:

NADWOZIE:
Przestronność - 4/5
Pozycja za kierownicą - 5/5
Ergonomia - 5/5
Jakość wykończenia - 4/5

JAZDA:
Silnik - 4/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 4/5
Zużycie paliwa - 3/5

ŁĄCZNIE: 41/50, 82%

Podsumowanie
Szalenie podoba mi się ten SUV. W wersji Initiale Paris i w fioletowym kolorze wygląda bardzo elegancko, ekskluzywnie i z klasą. Francuskie auta mają coś w sobie. Auto, mimo braku adaptacyjnego zawieszenia, jest bardzo komfortowe, jest świetnie wykonane, przestronne i dynamiczne. Ile kosztuje nowe Renault Koleos? Ceny startują od 114 900 zł uwzględniając obecny rabat. Testowy egzemplarz to wydatek rzędu 166 tys zł. 
Renault reklamuje ten produkt hasłem "podążaj własnymi drogami". Zamiast patrzeć na to, co kupują inni, pójdź własną drogą i wybierz Renault Koleosa. To auto dodaje szyku i pokazuje, że masz styl. Kodiaq pokazuje, że masz rodzinę, a Peugeot 5008 pokazuje, że miałeś charakter lwa, ale teraz masz gromadkę dzieci. Nie twierdzę, że Koleos jest najlepszy, ale jest warty poznania. 


Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Renault Jaszpol w Łodzi. 

Śledź mnie na Facebooku:

Zobacz także:

1 komentarz:

  1. Bardzo mi się ten samochód podoba i może kiedyś w przyszłości nadarzy się okazja, aby go kupić. w sumie jakie to by auto nie było to ja jestem przekonana, ze fajnie jest mieć zachowany kontakt do pomocy drogowej. Ja także jakiś czas temu korzystałam z takiej pomocy https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ i na całe szczęście wszystko dobrze się zakończyło.

    OdpowiedzUsuń