#108 Volkswagen Passat Variant
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Wersja: Highline
Skrzynia biegów: 7-biegowa, aut.
Czy Passat jest nudny?
Otrzymałem do testu Volkswagena Passata Variant w wersji Highline z pakietem RLine. Nie jest to samochód, za którym inni będą się oglądać, nawet jeśli ma sportowy pakiet zewnętrzny. Passatów jeździ bardzo dużo i chyba u nikogo sylwetka auta nie budzi zachwytu i pożądania. Z zewnątrz auto jest eleganckie, ale niestety nudne. Nudne w swojej perfekcji, jak ja to mówię. Za to w pozornie nieciekawym aucie, znalazłem coś, dzięki czemu możemy na nie spojrzeć trochę z innej strony - o tym za chwilę.
Wnętrze.
Środek każdego Volkswagena jest zaprojektowany z dbałością o detale. Wszystkie przełączniki są umieszczone w odpowiednim miejscu, cała obsługa multimediów jest bardzo intuicyjna. Co prawda, Volkswagen daje szerokie możliwości personalizacji wyświetlanych informacji, które wymagają poświęcenia nieco dłuższej chwili, by móc swobodnie nimi zarządzać. Docenić muszę wykończenie wykładziną schowków w drzwiach. Pozostawione tam przedmioty nie będą się obijały i hałasowały. Fotele mają szeroki zakres regulacji, dodatkowo zagłówki regulowane są w dwóch płaszczyznach. Zwróciłem też uwagę na ogromne okno dachowe. Z tyłu miejsca jest mnóstwo, a pasażerowie do dyspozycji mają swoje nawiewy, schowki i podłokietnik.
Co pod maską?
Tutaj miłe zaskoczenie w postaci silnika benzynowego 1.8 TSI o mocy 180 KM. Jest to naprawdę żwawa i niezwykle dynamiczna jednostka. Współpracuje ona z 7-stopniową, automatyczną skrzynią DSG. Jest to świetne połączenie. Skrzynia niezauważalnie wręcz bawi się w zmianę biegów. W każdym momencie mamy odpowiednie przełożenie. Do pierwszej "setki" auto rozpędza się w 7,7 sekundy. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, moim ulubionym został tryb Dynamic, który sprawia, że Passat 1.8 TSI przyspiesza niczym Golf GTI w trybie Comfort. Może trochę przesadzam, ale jest naprawdę dobrze. Szybka skrzynia, mocny silnik i dosyć sztywno zestrojone zawieszenie udowadniają, że Passat wcale nie musi być nudny. Wspomniałem o tym, że przy kierownicy mamy łopatki do manualnej zmiany biegów? Od czasu do czasu można się pobawić.
Wrażenia z jazdy.
Ogólne odczucia z jazdy są pozytywne. Auto jest dynamiczne i dobrze wyciszone. Idealne auto na długie podróże.
Układ kierowniczy jest trochę syntetyczny, o ile w miejskiej jeździe sprawdza się rewelacyjne, o tyle na trasie brakuje mu bezpośredniości.
Kilka słów o zawieszeniu, jest ono zestrojone sztywno. Przejazd po nieutwardzonych drogach nie należy do najprzyjemniejszych. Pod tym względem Passat mnie rozczarował. Czy ta sztywność sprawia, że przy wyższych prędkościach auto lepiej się prowadzi? Nie powiedziałbym, jest po prostu dobrze.
Układ kierowniczy jest trochę syntetyczny, o ile w miejskiej jeździe sprawdza się rewelacyjne, o tyle na trasie brakuje mu bezpośredniości.
Kilka słów o zawieszeniu, jest ono zestrojone sztywno. Przejazd po nieutwardzonych drogach nie należy do najprzyjemniejszych. Pod tym względem Passat mnie rozczarował. Czy ta sztywność sprawia, że przy wyższych prędkościach auto lepiej się prowadzi? Nie powiedziałbym, jest po prostu dobrze.
Zużycie paliwa.
Jednostka 1.8 TSI 180 KM wykazuje się dużym zapotrzebowaniem na paliwo. Mnie w cyklu mieszanym auto paliło 10,1 l/100 km. To dosyć dużo. Producent podaje znacznie mniejszą wartość. Być może tryb eco pomoże uzyskać niższe wartości splania, ale nie polecam korzystać z niego.
Podsumowanie.
Czy polecam? Jeśli ktoś szuka dobrego auta, dobrze wykończonego i wyposażonego z dynamicznym silnikiem i niewyróżniającego się na drodze - jak najbardziej może być to dobra opcja. Silnik i skrzynia perfekcyjnie się dogadują i dają sporą frajdę z przyspieszania (zwłaszcza w trybie Dynamic). Rozczarowało mnie zawieszenie, oczekiwałem nieco bardziej jędrnego zestrojenia. Passat też jest drogim autem, zwłaszcza w takiej konfiguracji. Z kwotą ponad 160 tys zł można myśleć już o markach premium.
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Volkswagena - Krotoski-Cichy Łódź.
Śledź mnie na Facebooku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz