piątek, 19 czerwca 2015

#70 Volkswagen Polo Cross


#70 Volkswagen Polo Cross

Silnik: 1.2 TSI 90 KM
Wersja: Cross
Cena: 64 900 zł


Nowe Polo Cross wyróżnia się na tle innych Polo.
Nowe Polo w wersji Cross jest autem, które stylistycznie nawiązuje do aut z napędem na 4 koła i posiadających dobre właściwości terenowe. Podkreślam - tylko nawiązuje. Jest to auto, które ma być inne niż wszystkie Polo. Wyróżnia się pakietem stylistycznym Cross. Mowa tu o zmienionym przednim i tylnym zderzaku, poszerzonych nadkolach oraz czarnej osłonie wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem. Polo Cross ma większy prześwit, większe, 17-calowe obręcze kół i liczne emblematy "Cross Polo". Dodatkowo lusterka zewnętrzne oraz relingi dachowe  są w kolorze srebrnym. Auto nie posiada oznaczenia ani modelu, ani silnika na tylnej klapie. Prezentowany egzemplarz wygląda jeszcze lepiej za sprawą czerwonego lakieru metalizowanego "Sunset".  

Wnętrze typowe dla Volkswagena...
Jest to raczej zaleta niż wada. Doskonałe spasowanie materiałów oraz praktycznie uporządkowane elementy wyposażenia sprawiają, że kierowca wie gdzie czego ma szukać. Nie ma tutaj bałaganu, wszystko jest na swoim miejscu. Kierownica jest taka sama jak u większości Volkswagenów. Pokryto ją skórą, dorzucono kilka przycisków do obsługi np. multimediów i wstawiono wstawkę z plastiku w kolorze czarnym fortepianowym. Dodatkowo lekko spłaszczono kierownicę u dołu. Za nią umieszczono Volkswagenowskie zegary, które są bardzo czytelne i proste. System multimedialny jest obsługiwany poprzez 5-calowy dotykowy ekran, który posiada parę przycisków i dwa pokrętła. Dzięki temu obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna. Na pokładzie jest także bluetooth, gniazda USB i AUX-IN oraz czytnik kart SD. Pod ekranem zamieszczono panel klimatyzacji manualnej. Proste w obsłudze trzy pokrętła stosowane w autach VW od dawna w niezmienionym układzie. Lewarek zmiany biegów jest obszyty skórą - nie dość, że ładnie wygląda to jeszcze pozwala na precyzyjne zmiany biegów. Polo zostało naszpikowane elektroniką: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, które są także podgrzewane, centralny zamek czy system Start-Stop. Jeszcze została dosyć ważna kwestia czyli bezpieczeństwo. Auto posiada m. in.: ABS, ESP, ASR, asystent podjazdu, poduszki powietrzne przednie i boczne, światła przeciwmgielne oraz Isofixy z tyłu. 
Jeżeli mowa o wnętrzu, to trzeba coś opowiedzieć o fotelach, praktycznym aspekcie wnętrza oraz o bagażniku. Na początek fotele. Przednie są sportowe i posiadają regulacje wysokości. Tylna kanapa jest dzielona asymetrycznie i składana. Z tyłu nie wygospodarowano zbyt dużo miejsca, jednak nie jest tragicznie. We wnętrzu natomiast nie brakuje schowków. Z przodu oprócz tradycyjnego przed pasażerem, są także uchwyty na kubki za lewarkiem zmiany biegów, kieszenie w drzwiach i szuflady pod fotelami. Jest także podłokietnik ze schowkiem - duży plus za to. Z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji kieszenie w oparciach przednich foteli i schowki w drzwiach. Na koniec bagażnik. Ma pojemność 280 litrów, a po złożeniu oparć może powiększyć się do 952 litrów. Kufer ma podwójną podłogę i posiada oświetlenie.
 
Silnik:
Pod maską ukryto benzynowy motor 1.2 TSI o mocy 90 KM, który współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią. Jednostka generuje 160 Nm momentu obrotowego przy 1400 - 4000 obr./min. Osiągi są przeciętne, sprint do "setki" trwa 11,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Pozostała jeszcze jedna, dosyć istotna kwestia, a mianowicie spalanie. Producent deklaruje 4,8 l/100 km i jest to wartość zadowalająca. Klient decydujący się zakupić Polo w wersji Cross ma możliwość wyboru mocniejszej jednostki - 1.2 TSI 110 KM z 6-biegową manualną skrzynią bądź 7-biegowym DSG. 


Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t. benz./R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1197
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 90/4800
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)-160/1400-4000
Prędkość maksymalna (km/h) - 175
Skrzynia biegów/napęd -  man.5/przedni
Dł./szer./wys. (mm) -  3987/1698/1488
Rozstaw osi (mm) - 2469
Prześwit (mm) - 175
Średnica zawracania (m) - 10,9
Masa własna (kg) - 1165
Ładowność (kg) - 396-490
Dopuszczalny nacisk na oś przód/tył (kg) - 860/770 
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1580
Pojemność bagażnika (l) - 280-952
Opony testowanego auta - 215/40 R 17
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) -  45/110
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 11,4
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 6,0/4,1/4,8
Norma emisji spalin - EURO 6

Podsumowanie:
Polo w wersji Cross z większym prześwitem i zmienionymi zderzakami wygląda dużo lepiej. To co może spodobać się potencjalnemu właścicielowi, to proste i porządnie wykonane wnętrze, bogate wyposażenie, niskie zużycie paliwa, promocyjna cena 64 900 zł oraz stylistyka auta. Czy wybierzecie bardziej cywilną wersję Polo czy tą uterenowioną, a może jakieś inne auto np. Dacię Sandero Stepway, która jest dużo, dużo tańsza, jednak nie zapewnia takiego komfortu jak Polo, to już Wasza decyzja.


Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Volkswagen Bursiak 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz