piątek, 31 lipca 2015

#76 Citroen C5


#76 Citroen C5

Silnik: 2.0 HDi 163 KM
Wersja: Exclusive
Cena: 104 450 zł

Citroen C5 na rynku jest już od 2001 roku, obecna, druga generacja została zaprezentowana w 2007 roku i do salonów trafiła rok później. W 2011 roku przeprowadzono drobny facelifting. Prezentowane auto mimo, że nie jest najnowszym modelem nie zestarzało się tak bardzo. Nadal wygląda ciekawie i elegancko, bo mowa tu o limuzynie. Z przodu charakterystyczny znaczek połączony z lampami, do tego światła przeciwmgielne, duży wlot powietrza i klosze lamp ze światłami LED. Tył pojazdu jest zwieńczony chromowaną listwą na klapie bagażnika, a lampy, jakie tam znajdziemy nawiązują stylistycznie do lamp z innych modeli Citroena, ale przede wszystkim dodają stylu. Jeżeli chodzi o wspomnianą wcześniej elegancję, czy styl, to Citroen to w C5 znajdziemy chromowane listwy boczne i listwy zderzaków, chromowane nakładki progowe, 17-calowe aluminiowe felgi i lakier perłowy biały. To, czego należy wymagać od auta tego segmentu, to komfort podczas jazdy, przyzwoite wyposażenie, niezły silnik, możliwie najmniejsze spalanie, pakowny bagażnik i niska cena. Czy Citroen C5 spełni te oczekiwania? Sprawdźmy.

Wnętrze
       

Wnętrza C5 nie da się pomylić z żadnym innym wnętrzem Citroena. Zdecydowanie różni się też od innych aut. Oczywiście niektóre elementy są te same, ale ich umieszczenie oraz całość sprawia, że C5 ma swój styl. Gdy otworzymy drzwi, to pierwsze co rzuca się w oczy to jasne wykończenie. Oczywiście w salonie wygląda to schludnie, ale już po pewnym czasie się to zmieni, o czym warto pamiętać. Tak jest z każdym autem z jasnym wnętrzem. W niektórych autach do jazd próbnych jasne fotele są miejscami zafarbowane od niebieskich spodni, przetarte i oczywiście widać na nich bród. Lepiej jest wybrać ciemne wnętrze, będzie wymagało mniejszej ingerencji. Druga rzecz, która rzuca się w oczy, to kierownica, w której środkowa część jest przymocowana na stałe i obraca się tylko wieniec. Jest to inne niestandardowe rozwiązanie, które było w innych, starszych modelach tej marki. W nowszych generacjach już ich nie znajdziemy, jednak w C5 się zachowała do tej pory. Po pewnym czasie się do niej przyzwyczaimy. Jest ona skórzana i wielofunkcyjna, przeładowana przyciskami i dzięki temu, że środek nie zmienia swojej pozycji, łatwiej się zorientować gdzie co jest. Gdy siedzimy w wygodnych, dobrze wyprofilowanych fotelach z elektryczną regulacją oraz funkcją ogrzewania i masażu, dostrzegamy, że producent zadbał o dobrej jakości materiały oraz o to by wszystkie osoby podróżujące tym autem czuły się bezpiecznie i wygodnie. Jest to najbogatsza wersja wyposażenia i znajdziemy tu m. in.: czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację dwustrefową, nawigację, szyby przednie boczne wielowarstwowe, szyba przednia akustyczna (auto jest lepiej wyciszone), elektryczny hamulec postojowy i koło zapasowe. Jeżeli chodzi o wyposażenie auta w tej cenie, to Citroen wygrywa z konkurencją zdecydowanie. Naprawdę auto jest wyposażone bardzo bogato, wymienione elementy to tylko mała część tego co auto posiada. Prezentowany model posiada zawieszenie Hydractive III, które umożliwia regulację wysokości. Można auto podnieść lub "położyć na glebie", regulacja odbywa się w zakresie 12 cm. Muszę znaleźć jakieś wady, bo pomyślicie, że reklamuję Citroena. Oprócz wspomnianej wcześniej jasnej tapicerki, można przyczepić się do ekranu systemu multimedialnego. Ekran nie jest dotykowy, a mógłby być. Jednak jakość wyświetlanego obrazu jest dobra i nie przeszkadza fakt, że nie ma on daszka chroniącego przed słońcem (przynajmniej mnie to nie przeszkadzało). Auto naprawdę pozytywnie zaskakuje. Jeszcze zajrzyjmy do bagażnika. 
Pojemność bagażnika - 439 litrów.
Gama silników:

Benzyna:
  • 1.6 THP 156 KM
Diesel:
  • 2.0 HDi 163 KM
  • 2.2 HDi 204 KM



Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.diesel/R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1997
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 163/3750
Maks. moment obr.(Nm/obr./min)- 340/2000
Prędkość maksymalna (km/h) - 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 9,1
Skrzynia biegów/napęd -  man.6/przedni
Hamulce (przód/tył) - tarcz.went./tarczowe
średnica zawracania (m) - 11,6
Dł./szer./wys. (mm) -  4779/1860/1458
Rozstaw osi (mm) - 2815
Masa własna (kg) - 1726
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2156
Liczba miejsc - 5
Pojemność bagażnika (l) - 439
Opony testowanego auta - 225/55 R 17
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) -  71/129
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 6,4/4,1/4,9
Norma emisji spalin - EURO 5



Pod maską 2-litrowy diesel.
Prezentowany model posiada słabszego diesla. Jest to jednostka dwulitrowa o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm przy 2000 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. Osiągi są dobre, mimo sporych rozmiarów i słusznej masy, auto przyspiesza żwawo, pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 9,1 s, a maksymalna prędkość to 210 km/h. Czego chcieć więcej? Niskiego spalania? Proszę bardzo, katalogowo auto spala 4,9 l/100 km, czyli jest całkiem nieźle, oczywiście trzeba mieć na uwadze nieco większe wartości spalania przy mniej dynamicznej i ekologicznej jeździe. Wyciszenie w środku podczas jazdy jest bardzo dobre, autem naprawdę jeździ się bardzo komfortowo. Idealne auto na dłuższe trasy.

Podsumowanie
Chcecie mieć auto, które będzie nadawało się do jazdy w dłuższe trasy, będzie zapewniało komfort i bezpieczeństwo, posiadało bogate wyposażenie i dobre osiągi, przy tym nie będzie dużo spalało? Na rynku jest pełno takich aut, które różnią się minimalnie ceną, osiągami, wartościami spalania czy ilością koni pod maską. Jednak to, że dane auto ma o 0,1 l/100 km mniejsze spalanie, to nie jest decydujący element, tak samo jak 2 KM pod maską nie sprawią, że auto będzie szybsze od auta, które ma o te 2 KM uboższy silnik, a 0,1 s więcej do "setki" nie sprawi, że to odczujemy. O tym warto pamiętać porównując modele. Citroen chce przekonać nas do siebie oryginalną sylwetką, taką "Citroenowską", przyzwoitym wyposażeniem, komfortem jazdy. Czy Was przekona, tego nie wiem. Wiem za to, że tych aut jeździ sporo i mimo tego, że ten model nie jest nowinką motoryzacyjną, to nadal jest na niego zapotrzebowanie. Na koniec cena, ten model kosztuje 104 450 zł. Przypomnę, że za tą cenę dostajemy najbogatszą wersję z silnikiem diesla. 


Tekst - Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia - Citroen Syguła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz