#72 Land Rover Discovery Sport
Silnik: 2.0 Si4 240 KM
Wersja: HSE Luxury
Cena: 289 480 zł
Land Rover Discovery Sport zastąpił Freelandera 2. Muszę przyznać, że auto wygląda znacznie lepiej i nowocześniej. Testowany egzemplarz posiada ciekawy kolor metalizowany "Scotia Grey". Z przodu znajdują się ksenonowe lampy z dynamicznym poziomowaniem oraz z ledowymi światłami obrysowymi. Auto posiada także lampy przeciwmgielne. Wąski grill przypomina ten dostępny w Evoque. Warto zwrócić uwagę na duże nadkola i 19-calowe aluminiowe felgi. Dach i tylny spojler są w kolorze czarnym, co daje ciekawy kontrast z lakierem nadwozia. Tylne szyby są przyciemniane, a prezentowana wersja posiada dodatkowo dach panoramiczny. Z tyłu znajdują się dwie końcówki układu wydechowego i robiące dobre wrażenie lampy. Jeżeli chodzi o światła tylne, to są ledowe kierunkowskazy i światła obrysowe. Discovery Sport ma spory prześwit, dzięki czemu nie będzie problemu by wyjechać poza asfalt. Sylwetka auta jest bardziej dynamiczna, niż w przypadku np. swojego poprzednika - Freelandera 2. Samochód jest lżejszy oraz bardziej sportowy.
Prezentowany model posiada najbogatszą wersję wyposażenia HSE Luxury. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że tym autem podróżuje się bardzo komfortowo. Fotele są skórzane, regulowane elektrycznie z funkcją pamięci ustawień. Idźmy dalej. Kierownica jest oczywiście skórzana, wielofunkcyjna z manetkami do zmiany biegów. Zarówno kierownica jak i fotele przednie, i tylne są podgrzewane. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się 8-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego, który zawiera aż 11 głośników. Ponadto system multimedialny zawiera bluetooth, złącza USB i nawigację z mapami na karcie SD. Poniżej znajduje się panel automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji. Podłokietniki są miękkie, a we wnętrzu jest sporo schowków. Wnętrze jest podświetlane światłami LED, z możliwością regulowania koloru światła. Land Rover posiada szereg systemów ułatwiających jazdę. Mam tu na myśli: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, asystent parkowania prostopadłego i równoległego, system ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu, po którym auto się porusza, system kontroli zjazdu, czujnik martwego pola, tylną kamerę, system monitorowania ciśnienia w oponach, system rozpoznawania znaków drogowych, tempomat, automatyczne światła i czujnik deszczu oraz system "Terrain Response". Również lusterka są elektrycznie regulowane, ale to nie wszystko. Gdy "wrzucimy" bieg wsteczny, lusterka automatycznie się obniżą. Dodatkowo są one ogrzewane i elektrycznie składane. Posiadają także pamięć ustawień. Prawda, że nieźle wyposażone auto? Ten model posiada trzy rzędy siedzeń. O ile z przodu i na tylnej kanapie miejsca jest sporo, to w fotelach w bagażniku może być ciasno. Nie brakuje różnych udogodnień z tyłu auta. Na tylnych rzędach mamy do dyspozycji nawiewy, gniazda USB, schowki i podłokietnik. Co do samej tylnej kanapy, to można ją przesuwać i regulować oparcie. Wnętrze zaprojektowano dbając o najmniejsze detale, wstawiając np. progi z emblematem modelu.
Bagażnik
Pod elektrycznie otwieraną klapą pokazuje się pokaźny bagażnik, który maksymalnie może mieć aż 1698 litrów. Taka pojemność występuje przy złożonym drugim i trzecim rzędzie foteli. Gdy mamy wersję 7-osobową i wszystkie fotele są rozłożone, bagażnik jest symboliczny. W tylnej kanapie jest otwór służący do przewożenia długich ładunków, głównie nart.
Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.benz./R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1999
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 240/5800
Prędkość maksymalna (km/h) - 199
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 8,2
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 8,2
Skrzynia biegów/napęd - aut.9/4WD
Hamulce (przód/tył) - jednotłoczkowe
Dł./szer./wys. (mm) - 4599/2173/1724
Rozstaw osi (mm) - 2741
Średnica zawracania (m) - 11,6
Kąt natarcia/zejścia (st.) - 25/31
Kąt rampowy (st.) - 20
Max. głębokość brodzenia (mm) - 600
Prześwit (mm) - 284
Średnica zawracania (m) - 11,6
Kąt natarcia/zejścia (st.) - 25/31
Kąt rampowy (st.) - 20
Max. głębokość brodzenia (mm) - 600
Prześwit (mm) - 284
Masa własna (kg) - 1841
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2575
Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 2575
Pojemność bagażnika (l) - maks. 1698
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 70/191
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 10,6/6,5/8,0
Silnik:
Ten egzemplarz został wyposażony w najdroższy, spośród dostępnych dla tego modelu, silnik benzynowy. Pojemność skokowa to 2 litry, a moc 240 KM. Maksymalny moment obrotowy to 340 Nm dostępnych przy 1750 obr./min. Napęd na 4 koła przenoszony jest za pośrednictwem 9-stopniowej skrzyni automatycznej, która dzięki manetkom przy kierownicy pozwala na samodzielną zmianę przełożeń. Auto przy normalnej jeździe utrzymuje niskie obroty silnika. Oczywiście, gdy wciśniemy gaz mocniej, auto zredukuje bieg i obroty zaczną rosnąć, tak by auto jak najszybciej mogło przyspieszać. Jeżeli mowa o przyspieszaniu, to do "setki" Discovery Sport rozpędza się 8,2 s, a prędkość maksymalna to 199 km/h. Zawieszenie w Land Rovery to niewątpliwie największa zaleta. Auto pokonuje nierówności spokojnie i bardzo komfortowo. Na koniec spalanie. Producent podaje średnią wartość 8 l/100 km i jest to przyzwoity wynik.
Podsumowanie:
Jeżeli chcecie mieć auto, które doskonale sprawdza się nie tylko na asfalcie, ale także na off-roadzie, to wybierzcie Land Rovera. Pytanie tylko którego? Jeżeli nie potrzebujecie ogromnego prześwitu i ogromnych kątów natarcia czy zejścia, chcecie trochę zaoszczędzić oraz mieć mocny silnik i bogate wyposażenia, to wybierzcie Discovery Sport. Jeżeli uważacie, że ten model ma niewystarczające właściwości terenowe i planujecie nie oszczędzać auta na bezdrożach, to zdecydujcie się na Discovery albo Range Rovera. Trzeba pamiętać, że ceny Range Rovera są dużo, dużo wyższe. Ten model to dobre rozwiązanie dla osób, którzy chcą zaufać marce Land Rover, ale nie chcą za dużo wydawać. Jeżeli chodzi o ceny, to cennik otwiera kwota 159 900 zł z silnikiem wysokoprężnym, ten testowany egzemplarz kosztuje 289 480 zł i posiada najbogatszą wersję wyposażenia.
Tekst: Łódzkie Salony Samochodowe
Zdjęcia: Jaguar Land Rover Łódź
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz