#65 Citroen Grand C4 Picasso
Silnik: 1.6 THP 155 KM
Wersja: Exclusive
Wersja: Exclusive
Cena: 100 800 zł
Odważna i nowoczesna sylwetka
Citroen wprowadzając do sprzedaży nową generację C4 Picasso pokazał, że nie boi się odważnych decyzji i chce, by ten model wyróżniał się na tle innych aut. Grand C4 Picasso, czyli większa odmiana C4 Picasso, nie jest tylko jego przedłużoną wersją, ponieważ zmiany w wyglądzie obejmują całe nadwozie.
Tyle wstępu. Przejdźmy do prezentowanego modelu. To co rzuca się w oczy to śmiała i odważna stylistyka. Znaczek Citroena łączy się za pomocą chromowanych pasów ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED. Poniżej są prostsze klosze ze światłami, a na dole lampy przeciwmgielne. Przednia szyba jest poprowadzona bardzo wysoko, co sprawia, że we wnętrzu jest dużo światła oraz kierowca ma dobrą widoczność. Słupek A, który jest przeszklony także ma aspekty praktyczne. Nie trudno zauważyć też szary pas, który zaczyna się w słupku A, przechodzi przez dach, mając tam funkcję relingów i kończy się pod tylną szybą. Wygląda to bardzo ładnie. Z tyłu znajduje się szeroka klapa bagażnika. Szeroka, ponieważ podnosi się wraz ze światłami. Tylne lampy wykonane są także w technologii LED i mają kształt podkowy. Wyglądają bardzo nowocześnie. Nad tablicą rejestracyjną jest aluminiowa listwa, która biegnie przez prawie całą pokrywę kufra. Dodaje ona elegancji. Prezentowany egzemplarz posiada najbogatszą wersję wyposażenia Exclusive i jest to wersja 7-osobowa.
Nowoczesne technologie w przestronnym wnętrzu
Wnętrze jest przestronne, zaprojektowane z pomysłem i zgodnie z najnowszymi trendami. Ale po kolei. Na początek kierownica. Pokryto ją skórą i umieszczono ogromną ilość przycisków. Citroen najwyraźniej chce pokazać, że nie skąpi na elektronice. Jednak może być to trochę uciążliwe, gdyż przyciski są małej wielkości. Kolumna kierownicza regulowana jest w dwóch płaszczyznach i przemieszcza się wraz ze sporym elementem, który jest tuż za nią. Nie wygląda to zbyt ciekawie, gdy kierownica jest wysunięta maksymalnie. Za nią nie znajdziemy zegarów. Za to pośrodku deski rozdzielczej umiejscowiono duży, 12-calowy ekran HD, który zastępuje zwykłe zegary. Wyświetlany jest tu również obraz z kamer i najważniejsze informacje. Poniżej ulokowano dwie kratki nawiewu i znowu ekran. Tym razem dotykowy, którego funkcja jest prosta. Ma sprawić by deska rozdzielcza była prosta i uporządkowana. Ekran skupia funkcje multimediów, nawigacji i klimatyzacji. Poniżej są trzy przyciski. Pierwszy służy do wyłączenia ESP (chyba się nie przyda w tym samochodzie), drugi to elektryczny hamulec postojowy, a trzeci służy do zamykania drzwi. Pod nimi zagospodarowano miejsce na schowek z 2 gniazdami USB, Aux-in oraz wejściem 12V. Nad głową jest dużo miejsca, a osłony przeciwsłoneczne można regulować tak by np. odkryć wielką przednią szybę. Znajdują się tu dwa lusterka. Większe ma zastosowanie jak w każdym innym pojeździe - obserwację przestrzeni za autem, a mniejsze służy do obserwacji tego co dzieje się w drugim i trzecim rzędzie foteli. Wnętrze wykonano z dobrej jakości materiałów. Znajdują się też twarde plastiki, ale ich faktura i położenie w niczym nie przeszkadza.
7-calowy tablet
Citroen został wyposażony w 7-calowy dotykowy ekran, w którym ukryto wszystkie ważne funkcje. Oprócz samego ekranu do obsługi służy pokrętło (regulacja głośności). Po bokach ekranu znajduje się siedem dotykowych przycisków (dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie prowadzenia, media, nawigacja, konfiguracja, portal "Citroen Multicity Connect", telefonowanie). Obsługa wymaga przyzwyczajenia. By wykonać najprostszą czynność, jak chociażby zmianę temperatury, trzeba wykonać kilka "kliknięć".
Samochód jest 7-osobowy, a więc w bagażniku są dodatkowe dwa fotele. Jednak zacznę od foteli z przodu. Fotele są ogrzewane, mają funkcję masażu i elektryczną regulację odcinka lędźwiowego. Fotel pasażera ma składane oparcie i po złożeniu tworzy stolik. Każdy z foteli z przodu ma własny podłokietnik. Jednak są one zbyt wąskie. Spokojnie mogłyby być szersze, bo pozwala na to miejsce. Schowków z przodu nie zabrakło. Te znajdujące się pod fotelami są dosyć głębokie, ale płaskie. Schowek przed pasażerem jest bardzo duży, również kieszenie w drzwiach są spore. W tunelu środkowym znajduje się głębszy schowek pod roletą. Za drążkiem zmiany biegów możemy położyć kubek z napojem. Kierowca ma do dyspozycji jeszcze schowek pod ekranem dotykowym. Przejdźmy do tyłu. Znajdziemy tu trzy osobne fotele, które można przesuwać i tym samym zmieniać powierzchnię bagażową. Gdy już usiądziemy z tyłu, to nie będziemy narzekać ani na brak miejsca na nogi, ani nad głową. Ponadto osoba siedząca po środku ma tyle samo miejsca na nogi co osoby siedzące bo bokach, ponieważ nie ma tu tunelu środkowego. Do dyspozycji podróżujących na tych fotelach są: stoliki i siatki w oparciach przednich foteli, schowki pod podłogą oraz kieszenie w drzwiach. Przed słońcem będzie chroniła ich roleta zamontowana na drzwiach. W słupkach B zainstalowano nawiewy na tylne fotele. Za dopłatą prezentowany model został wyposażony w trzeci rząd foteli. Miejsca jest tam wystarczająco, a dostać się tam można poprzez złożenie fotela drugiego rzędu. Został jeszcze bagażnik. Gdy klapa elektrycznie się podniesie, ukaże nam się 645 litrów przestrzeni ładunkowej. Można tą powierzchnię zwiększać np. przesuwając tylne fotele do przodu i pojemność wzroście do 704 litrów. Konfiguracja foteli jest duża, można je składać, przesuwać i wyjmować. Producent zadbał, by podłoga bagażnika była zawsze płaska. W bagażniku po prawej stronie znajduje się światło, gdy je wyciągniemy okazuje się, że jest to latarka. Pomysłowe. Nie pozostaje nic innego jak zasiąść wygodnie, wcisnąć przycisk START i ruszyć.
Gama silników:
Benzyna:- 1.6 VTi 120 KM
- 1.6 THP 155 KM
- 1.6 THP 165 KM S&S EAT6
- 1.6 e-HDi 115 KM
- 1.6 e-HDi 115 KM ETG6
- 2.0 BlueHDi 150 KM
- 2.0 BlueHDi 150 KM Automat
Pod maską prezentowanego Grand C4 Picasso pracuje benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 156 KM. Jednostka generuje 240 Nm momentu obrotowego już przy niskich obrotach. Napęd przenoszony jest na koła przedniej osi poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Jak wyglądają osiągi tak dużego auta? Porównywalnie z innymi autami tego segmentu. Sprint do setki trwa 12,6 s, a prędkość maksymalna to 187 km/h. Na koniec spalanie. W cyklu mieszanym auto zużywa 6 l/100 km co na pewno można uznać za dobry wynik. Auto może się pochwalić małą średnicą zawracania w porównaniu do aut tego typu. 10,8 m to naprawdę niedużo jak na auto z rozstawem osi 284 cm.

Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.benz./R4
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 156/6000
Skrzynia biegów/napęd - man.6/przedni
Hamulce (przód/tył) - tw/tśrednica zawracania (m) - 10,8
Dł./szer./wys. (mm) - 4597/1826/1644
Rozstaw osi (mm) - 2840
Masa własna/ładowność (kg) - 1351/784
Pojemność bagażnika (l) - 645
Opony testowanego auta - 205/55 R 17
Opony testowanego auta - 205/55 R 17
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 57/139
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 8,2/4,8/6,0Norma emisji spalin - EURO 5
Podsumowanie:
Citroen Grand C4 Picasso jest samochodem, który udowadnia, że duże auto rodzinne może wyglądać ciekawie i zachwycać swoją sylwetką. Wyposażenie jest bogate, a wnętrze niezwykle komfortowe. Tym autem może podróżować komfortowo 7 osób, z tym, że trzeci rząd foteli dedykowany jest dzieciom. Citroen daje duży wybór zarówno silników, jak i wersji wyposażenia.
Samochód dostępny jest w Autoryzowanym Salonie Citroen Syguła w Łodzi, któremu dziękuję za udostępnienie zdjęć.
Wybór firmy oferującej pomoc drogową może okazać się kluczowy w sytuacji awarii lub wypadku na drodze. Ważne jest, aby taka firma dysponowała odpowiednio przeszkolonym personelem oraz niezbędnym sprzętem do szybkiego i skutecznego działania. Usługi dostępne na stronie https://holowanie.wroclaw.pl/ mogą obejmować holowanie pojazdów, pomoc w przypadku wypadków, a także drobne naprawy na miejscu zdarzenia. Klienci, korzystając z takich usług, oczekują przede wszystkim szybkości reakcji oraz profesjonalizmu.
OdpowiedzUsuń