wtorek, 6 kwietnia 2021

#181 Kia Ceed

 #181 Kia Ceed

Silnik: 1.5 T-GDI 160 KM
Wersja: Business Line
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna


A może Kia Ceed?
Nie samymi SUV-ami człowiek żyje i klienci nie zawsze odczuwają potrzebę posiadania wyższego samochodu, czasami wystarcza im kompakt, czyli samochód segmentu C. To dalej popularny segment, który jest wybierany przez klientów indywidualnych oraz flotowych. Kompaktów na rynków mamy całą masę. Większość z nich znamy bardzo dobrze, bo co kilka lat przechodzą lifting lub wychodzą jako nowa generacja. Takim autem jest między innymi Kia Ceed. Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest to samochód, który wraz z każdą generacją szokował zmianami. Tych zmian było dużo i sprawiały, że auto było coraz lepsze.
W tym teście przyjrzę się nowej jednostce, która trafiła pod maskę Ceeda. Jest to 1.5 T-GDI 160 KM. Brzmi ciekawie? Sprawdźmy, jak jest. 



Wrażenia z jazdy
Jeśli nie chcecie mieć pod maską 1.0, możecie mieć potężny (jak na dzisiejsze czasy) motor 1.5 T-GDI o całkiem fajnej mocy 160 KM. Skrzynia w tym egzemplarzu jest manualna, a napęd oczywiście trafia na przednie koła. 
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie, układ kierowniczy jest precyzyjny a pozycja za kierownicą wygodna. 
Sam silnik to świetnie spisujący się czterocylindrowiec. Kultura pracy jest na wysokim poziomie, a współpraca z manualem przebiega bezkonfliktowo. Automatyczna skrzynia byłaby dużym ułatwieniem, ale nie można mieć wszystkiego. To znaczy można, ale trzeba dopłacić. 
Ciężko jest się do czegoś przyczepić, biorąc pod uwagę fakt, że spalanie, jakie uzyskałem to 5,8 l/100 km. Była to jazda głównie drogami pozamiejskimi. 
Zwróciłem uwagę na hałas jaki dociera do kabiny. Strasznie słyszymy toczące się koła. Okazało się, że auto jest na tanich zimówkach, stąd może być głośniej w kabinie. Ciężko mi to zweryfikować, nazwy producenta Wam nie powtórzę, więc argument brzmi sensownie. Wniosek jest jeden - nie kupujcie tanich zimowych opon. 


OCENA PUNKTOWA:

NADWOZIE:
Przestronność - 5/5
Pozycja za kierownicą - 5/5
Ergonomia - 5/5
Jakość wykończenia - 4/5

JAZDA:
Silnik - 5/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 3/5
Zużycie paliwa - 5/5

ŁĄCZNIE: 44/50, 88%


Podsumowanie
Reasumując, jazda Ceedem zarówno w mieście jak i na trasie jest bardzo przyjemna. To dopracowany hatchback, który niczym nie odstaje od konkurentów.
Dynamiczny silnik okazał się też oszczędny, a to duże zaskoczenie. Nie spodziewałem się tego. 
Czy warto wybrać Ceeda z tym silnikiem? To już zależy od Waszego gustu, budżetu oraz innych czynników, ale jeśli zdecydujecie się na Ceeda, śmiało rozważcie mocniejszy benzynowy motor 1.5. 


Samochód udostępnił Autoryzowany Dealer Kia Landcar

Zdjęcia - Michał Kowalski

Śledź mnie na Facebooku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz