#160 Audi A4 Avant
Silnik: 40 TDI 2.0 190 KM
Skrzynia biegów: 7-stopniowa, aut.
Cena: 224 240 zł
Perfekcyjne kombi
Audi A4 przeszło duży lifting. Zmiany obejmują przede wszystkim przedni pas, przeprojektowano reflektory i zmieniono zderzak. Z tyłu również lampy zostały odświeżone, a ponadto dodano chromowaną listwę. W środku główne różnice to dodanie dużego ekranu dotykowego (znanego na przykład z A6) i tym samym usunięcie pokrętła MMI. Trzeba przyznać, że auto wygląda zjawiskowo. Przede wszystkim za sprawą pięknego, granatowego lakieru Navarre metalik. Nowe Audi A4 to przepiękny design, świetne prowadzenie i niesamowity komfort jazdy.
Czy Audi stworzyło perfekcyjne kombi? Sprawdźmy!
Wnętrze
We wnętrzu tego egzemplarza nie mamy skórzanej tapicerki i nie mamy też deski obszytej skórą. Fotele są regulowane manualnie, a na podsufitce nie znajdziemy okna panoramicznego. Już wiemy, że auto można bardziej doposażyć. Czy brak powyższych elementów wpływa negatywnie na odczucia wynikające z faktu posiadania samochodu premium? Absolutnie nie. Gdy zasiądziemy za kierownicą, okaże się, że fotel regulowany jest w wielu płaszczyznach, wliczając w to odcinek podudzia i 2-płaszczyznową regulację zagłówka. Gdy dotkniemy pokrętła panelu klimatyzacji (tak, mamy pokrętło) okaże się, że zwiększeniu temperatury o 0,5 stopnia towarzyszy eleganckie cyknięcie. Gdy spojrzymy w upalny dzień na srebrny dekor, okaże się, że jest to zimne aluminium. Takie detale pozwalają poczuć, że mamy do czynienia z samochodem marki premium.
Jeszcze kilka słów o wyposażeniu, bo to też jest istotne. Ten samochód posiada aktywny tempomat, system rozpoznawania znaków, kamerę cofania, nawigację, 3-strefową klimatyzację automatyczną, kluczyk komfortowy oraz podgrzewane fotele. To tylko najistotniejsze elementy wyposażenia.
Z przodu miejsca jest bardzo dużo i można podróżować w komfortowych warunkach. Z tyłu miejsca już jest znacznie mniej. Myślałem, że w tym segmencie aut będzie więcej przestrzeni, przynajmniej tak było w Volvo V60.
Plus za regulowany podłokietnik, tackę na telefon i miejsce na kluczyk - marka premium, więc dbamy o detale.
Co pod maską?
Testowany egzemplarz napędza silnik o oznaczeniu 40 TDI. Nie jest to 4-litrowy silnik, o co pytali mnie przechodnie. 40 TDI oznacza w języku Audi 2-litrowego turbodoładowanego diesla o mocy 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Znana jednostka występująca w wielu modelach tego koncernu. Napęd przekazywany jest tylko na koła przedniej osi za sprawą 7-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Do "setki" A4 rozpędza się w 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Tyle teorii, przejdźmy do tego, jak faktycznie sprawuje się ten silnik w modelu A4.
Testowany egzemplarz napędza silnik o oznaczeniu 40 TDI. Nie jest to 4-litrowy silnik, o co pytali mnie przechodnie. 40 TDI oznacza w języku Audi 2-litrowego turbodoładowanego diesla o mocy 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Znana jednostka występująca w wielu modelach tego koncernu. Napęd przekazywany jest tylko na koła przedniej osi za sprawą 7-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Do "setki" A4 rozpędza się w 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Tyle teorii, przejdźmy do tego, jak faktycznie sprawuje się ten silnik w modelu A4.
Wrażenia z jazdy
Audi A4 dla mnie zawsze było pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy sportową limuzyną, a komfortowym i rodzinnym połykaczem kilometrów. Prowadzenie Audi na pewno należy do ogromnych przyjemności. Auto jest niesamowicie posłuszne, responsywne i w zależności od wybranego trybu jazdy - bardziej lub mniej agresywne. A4 ma doskonały układ kierowniczy, który zmienia się w jeszcze bardziej bezpośredni po wybraniu trybu Dynamic.
Audi A4 dla mnie zawsze było pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy sportową limuzyną, a komfortowym i rodzinnym połykaczem kilometrów. Prowadzenie Audi na pewno należy do ogromnych przyjemności. Auto jest niesamowicie posłuszne, responsywne i w zależności od wybranego trybu jazdy - bardziej lub mniej agresywne. A4 ma doskonały układ kierowniczy, który zmienia się w jeszcze bardziej bezpośredni po wybraniu trybu Dynamic.
2-litrowy diesel zapewnia szokująco dobre osiągi. 190 koni mechanicznych jest wzorowo wykorzystywane dzięki jednej z najszybszych i najbardziej zaawansowanych skrzyń automatycznych - S tronic. Samochód niemalże bezbłędnie dobiera biegi, bawi się nimi i zmienia je niezauważalnie. Nie ma mowy o zbędnych redukcjach czy niepotrzebnym trzymaniu wysokich obrotów. Mam jedno zastrzeżenie, które bardziej dotyczy systemu Start&stop. Gdy chcemy szybko ruszyć, auto potrzebuje chwilę, by pobudzić silnik. W innych sytuacjach, reakcja na gaz jest natychmiastowa.
Ogromną zaletą nowego Audi jest wyciszenie kabiny. Na autostradzie panuje cisza, w takich warunkach kierowca może odpoczywać. Ponadto system utrzymania na pasie ruchu i aktywny tempomat dbają o bezpieczną podróż.
A4 jest niskim samochodem, siedzimy nisko i nisko jest też środek ciężkości. To sprawia, że Audi prowadzi się nadspodziewanie pewnie. Możemy pozwolić sobie na zdecydowanie większe prędkości w zakrętach, a auto nawet się nie przechyli. To auto uwielbia kręte drogi, bo to właśnie w takich warunkach możemy poczuć przewagę dzięki technice, o której tak dużo mówi Audi.
190 KM i 400 Nm to faktycznie dużo, a dowodem na to jest walczący system kontroli trakcji przy każdym gwałtownym ruszeniu.
Audi A4 zdecydowanie prowadzi się jak samochód klasy premium, uzależnia, angażuje i cieszy. Kto by pomyślał, że 2-litrowy diesel w kombi może dać tyle frajdy!
Zawieszenie
Audi ma bardzo komfortowo zestrojone zawieszenie. A4 dobrze radzi sobie z nierównościami, płynnie je pokonuje, a przy tym jest to samochód rewelacyjnie trzymający się nawierzchni, który kocha kręte drogi. Czy może być lepiej?
Zużycie paliwa
Audi A4 w teście zadowalało się zużyciem paliwa na poziomie 8 l/100 km. Czy to dużo? Moim zdaniem nie. A4 jest sporym autem, ma automat, a ja dosyć często korzystałem z trybu Dynamic. Nie wyobrażam sobie jazdy w trybie Eco z tak fajnym zespołem napędowym.
OCENA PUNKTOWA:
NADWOZIE:
Przestronność - 4/5
Pozycja za kierownicą - 5/5
Ergonomia - 5/5
Jakość wykończenia - 4/5
JAZDA:
Silnik - 5/5
Skrzynia biegów - 5/5
Układ kierowniczy - 5/5
Zawieszenie - 5/5
Wyciszenie - 5/5
Zużycie paliwa - 4/5
Podsumowanie
Nowe Audi A4 zostało mocno odświeżone. Jest to eleganckie, dojrzałe kombi, w którym czujemy się wyjątkowo. Podobnie można powiedzieć o BMW serii 3, Volvo V60 czy Mercedesie klasy C. Te wszystkie auta są doskonałe. W markach premium, nie ma mowy o złych samochodach. Ogromną zaletą Audi jest dwusprzęgłowa skrzynia S tronic, która pozwala lepiej wykorzystać potencjał silnika.
Tak skonfigurowany egzemplarz kosztuje blisko 225 tys zł. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę przyzwoite wyposażenie (chociaż skórzanej tapicerki brak).
Myślę, że to widać, ale spodobało mi się Audi A4 Avant. Przede wszystkim za sposób prowadzenia. Bardzo chętnie wybrałbym się takim autem na tor, bo ten samochód jest stworzony do czegoś więcej niż tylko do wożenia rodziny. On się dobrze czuje w trybie Dynamic, on lubi szybkie ruchy kierownicą i kocha walczyć z przyczepnością.
Motoryzacja jest piękna!
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu dilerowi Audi Krotoski w Łodzi.
Śledź mnie na Facebooku:
Test Volvo V60 T6
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz