#89 Hyundai i30
Silnik: 1.0 T-GDI 120 KM
Wersja: Premiere Style
Skrzynia biegów: 6-biegowa, man.
Ten test będzie krótki, sprzedam Wam moje uwagi i spostrzeżenia na temat tego modelu. Napiszę, jak ja widzę ten model na tle aut konkurencyjnych, którymi jeździłem. Nie będę wypisywał Wam listy wyposażenia, czy omawiał z Wami całego cennika - to wszystko znajdziecie na stronie Hyundaia.
Ok, przejdę do sedna. Odpowiem na parę prostych pytań.
Czy Hyundai i30 mi się podoba? Tak, jest to ładnie zaprojektowany model.
Czy moim zdaniem jest to najładniejszy kompakt na rynku? Nie, znam auta ładniejsze z tego segmentu.
Czy bym kupił i30? Nie wiem, na pewno podczas podejmowania decyzji rozważyłbym Hyundaia i30, bo jest ciekawą opcją.
Jakie są wrażenia z jazdy?
Testowy Hyundai i30 ma pod maską benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 120 KM. Jest to doładowana jednostka. Dokładnie z takim samym silnikiem miałem do czynienia w styczniu, jeżdżąc Hyundaiem Koną. Silnik już trochę poznałem, charakteryzuje się on specyficznym dźwiękiem podczas przyspieszania. Mogę szczerze stwierdzić, że polubiłem ten dźwięk, jest on mechaniczny i nie uznawałbym tego za wadę. Motor jest żwawy, oczywiście jeśli chcemy szybko przyspieszyć, musimy wykorzystywać cały zakres obrotomierza.
Skrzynia biegów ma 6 przełożeń i jest bardzo precyzyjna. Bardzo lubię skrzynie biegów koreańskiego producenta. Są świetne. Mały, turbodoładowany silniczek plus fajna skrzynia biegów sprawiają, że chcemy co chwilę wkręcać auto na wyższe obroty i szybko zmieniać biegi. To auto naprawdę daje frajdę z jazdy, a myślę, że to jest najistotniejsze.
Po prostu dojrzały.
"Dojrzały" to idealne określenie dla rodzaju zawieszenie jakie spotkamy w testowym Hyundaiu i30. Jest ono kompromisem pomiędzy komfortowym a sztywnym zestrojeniem. Nie jest za twarde, więc przejazd po nierównościach nie będzie bardzo dokuczliwy. Na zakrętach auto świetnie trzyma się drogi.
Ile pali litrowy silnik?
Jeździłem tym autem zarówno po drodze ekspresowej, jak i po mieście. Sprawdziłem go na różnych rodzajach dróg i wartość jaka pokazała się na wyświetlaczu w momencie oddawania go, to 7,2 l/100 km. Raczej jeździłem oszczędnie, starając się uzyskać jak najniższą wartość. Producent deklaruje 5 l/100 km w cyklu miejskim i wiem jedno, jest on optymistą. 7,2 l/100 km w kompakcie, to i tak dobry wynik, natomiast wartości 5 litrów są mało realne.
Bagażnik ma 395 litrów...
a po złożeniu oparć aż 1301 l.
Benzyna:
- 1.4 MPI 100 KM
- 1.0 T-GDI 120 KM
- 1.4 T-GDI 140 KM
Diesel:
- 1.6 CRDI 95 KM
- 1.6 CRDI 110 KM
- 1.6 CRDI 136 KM
Dane techniczne:
Rodzaj paliwa - benzyna
Rodzaj paliwa - benzyna
Liczba cylindrów/zaworów - 3/12
Ustawienie silnika - poprzecznie, z przodu
Pojemność skokowa (cm3) - 998
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 120/6000
Maks. moment obr.(Nm/obr./min) - 171/1500-4000
Skrzynia biegów/napęd - man.6/na przód
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 11,1
Prędkość max (km/h) - 190
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 11,1
Dł./szer./wys. (mm) - 4340/1795/1455
Rozstaw osi (mm) - 2650
Prześwit (mm) - 140
Prześwit (mm) - 140
Masa własna (kg) - 1194
Pojemność bagażnika (l) - 395/1301
Poj. zb. paliwa (l) - 50
Emisja CO2 (g/km) - 112
Spalanie śr. (l/100 km) - 5,0Emisja CO2 (g/km) - 112
Hyundai i30 ma sporą konkurencję. W grupie VW ma Golfa, Octavię, Leona, oprócz tego musi zmierzyć się z japońskim Aurisem, francuskim 308, Focusem, Astrą i Kią Ceed. Ta ostatnia może być dla niego zagrożeniem, ponieważ w tym roku do salonu wjedzie jej nowa generacja. Hyundaiem i30 jeździło mi się bardzo przyjemnie, auto ma bardzo dobre zawieszenie, jest komfortowe, ale też świetnie trzyma się drogi w zakrętach. Oprócz tego Hyundai ma bogate wyposażenie, genialny układ kierowniczy i żwawą jednostkę napędową z precyzyjną skrzynią biegów. Gdybym miał się do czegoś doczepić, a jak wiecie bardzo to lubię, to po marudziłbym na wielkość bagażnika, wydaje mi się niewielka (zwłaszcza z podniesioną podłogą). Nie mogę też powiedzieć o tym aucie, że jest to najładniejszy kompakt na rynku. Natomiast bardzo interesuje mnie Hyundai i30 N, wygląda zjawiskowo.
Za udostępnienie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu Dealerowi Hyundai Marvel w Łodzi.
Solidne autko, bardzo wygodne, jak najbardziej godne polecenia :) Fajnie na pewno też sprawdzają się bagażniki samochodowe na wynajem. Takie znajdziecie na https://auto-carrier.pl
OdpowiedzUsuńU mnie pod Warszawą ostatnio były dni otwarte w Hyundai. Robiłem jazdę próbną nową i30 w Salon Hyundai Sobański w Kobyłce. Powiem szczerze, że mega wrażenia.
OdpowiedzUsuńHyundai i30 to idealne auto zarówno do jazdy po mieście, jak i do jazdy na dłuższe trasy. Szybkie, zwrotne i komfortowe. Co najważniejsze jak kupiłam swojego i30 to wyliczyłam sobie OC i AC na https://rankomat.pl/kalkulator/oc-ac/ i okazało się, że nie będzie ono wysokie. To świetnie bo przy tej pojemności silnika, którą mam bałam się, że ubezpieczenie będzie znacznie wyższe. Miłe zaskoczenie, warto szukać.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.
OdpowiedzUsuńSamo posiadanie samochodu jest piękną sprawą, ale moim zdaniem musimy je kupować rozważnie. Oczywistym jest, że każdy pojazd mechaniczny musi mieć również wykupione ubezpieczenie OC, które jest obowiązkowe. Jednak po przeczytaniu porad https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ już wiem, że można faktycznie znaleźć bardzo tanie polisy OC.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń