Który salon ma najwięcej aut do jazd testowych? Wszystko o autach DEMO.
Dzisiaj nie piszę o konkretnym modelu samochodu. W tym poście chcę podzielić się z Wami informacjami na temat aut demonstracyjnych.
Zacznę od tego, że są to samochody, które służą dealerowi do jazd testowych z klientami. Niezłe odkrycie, prawda? Oprócz nich, salony posiadają też pulę aut zastępczych, służbowych i zarejestrowanych, ale niejeżdżących.
Skupię się jednak na samochodach demo i na przykładzie łódzkich salonów samochodowych zdradzę Wam, która marka jaką ma politykę, jeśli chodzi o rejestrowanie "demówek".
Alfa Romeo - Rejestrują po jednym aucie z danego modelu. Nie mają za dużo modeli, więc liczba aut demo przed salonem nie jest imponująca.
Audi - Salony mają zarejestrowanych kilkanaście aut, czyli całą gamę modelową. Czasami klient ma też wybór wersji silnikowej w danym aucie (najczęściej dotyczy to najpopularniejszych modeli Q5, A4). Pod salonem możecie też wypatrzeć modele z rodziny Audi Sport (S, RS np. S3, RS3).
BMW - Zarejestrowanych aut jest sporo, ale czy odnajdziecie na parkingu to, o którym myślicie, to głowy nie dam. Salony posiadają elektryczny model i3 oraz bardziej sportowe wersje modeli.
Citroen - Nie będzie problemu, by przejechać się jakimś modelem, ponieważ mają wszystkie do testu. Nie liczyłbym na możliwość wyboru wersji silnikowej. Pamiętajcie też, że nie przetestujecie modelu DS7 Crossback, ponieważ nie jest to Citroen.
Dacia - O ile Dusterem, Sandero czy Dokkerem się przejedziesz, to o tyle Lodgy już nie. Przynajmniej ja dawno nie widziałem tego auta jako demo.
Fiat - Powinni mieć z każdego modelu jedno auto do jazdy. Abartha też mają.
Ford - Jakieś auto do jazdy testowej się zawsze znajdzie. Nie licz na dostępność całej gamy modelowej. Z Fiestą czy EcoSportem raczej nie będzie problemu, ale np. z Mondeo, Edgem czy Galaxy już może być. Plus jest taki, że rejestrują Mustanga.
Honda - Nie mają za dużo modeli w ofercie, za to można przetestować praktycznie każdy model w każdej wersji silnikowej. Mają kilka aut z każdego modelu.
Hyundai - Powinni mieć każdy model do jazdy testowej, ale nie zawsze tak jest. Zdarza się, że do dyspozycji jest np. więcej niż jeden Tucson czy i30.
Jaguar - Mają po jednym aucie z każdego modelu. Nie liczyłbym jedynie na sportowego F-Type'a czy limuzynę XJ.
Jeep - Każdy model jest zarejestrowany (nawet Wrangler). Zdarzają się sytuacje, że jest możliwość wyboru silnika.
Kia - Posiadają każdy model do jazd testowych. Stinger też jest rejestrowany. Niestety nie mamy szans na wybór jednostki napędowej w aucie demo.
Land Rover - Polityka jest taka sama, jak w przypadku Jaguara. Możemy przetestować każdy model, ale nie możemy wybrać interesującego nas silnika.
Lexus - Ta marka posiada do jazd testowych wszystkie modele, jakie są w konfiguratorze. Niestety nie zawsze wszystkie auta stoją przed salonem.
Mazda - Daje szansę poznać kilka wersji tego samego modelu. Przedstawicieli wszystkich modeli można spotkać na parkingu aut demo. Klient mówi, jakim modelem z jakim silnikiem i z jaką skrzynią chcę się przejechać.
Mercedes-Benz - Jak spotkacie całą gamę modelową aut demo, podeślijcie mi zdjęcie. Zazwyczaj sporo modeli brakuje, są w rozjazdach albo są sprzedane.
MINI - Czymś tam się przejedziecie. Zazwyczaj są wszystkie auta do jazd testowych.
Nissan - Mają każdy model do jazd testowych, ostatnio nawet też Leafa.
Opel - Oferują z większości modeli jedno auto do jazdy. Karla i Adama nie widziałem już od kilku lat.
Peugeot - Rejestrują całą gamę modelową. Bywają przypadki, że da się wybrać interesujący nas silnik w popularniejszych modelach.
Porsche - Posiadają każdy model (nie wersję) do jazdy testowej, a w przypadku Macana - nawet trzy auta.
Renault - Przed salonem stoi sporo aut demonstracyjnych, ale nie za bardzo jest możliwość wybrania wersji auta. Z ciekawszych aut spotkać można Zoe i Megane RS.
Seat - Większość modeli jest dostępnych do jazd. Od czasu do czasu jest też Leon Cupra.
Skoda - W zależności od salonu, wybór auta do jazdy jest mniejszy lub większy. Każdy model jest do jazdy, a niektóre w różnych wersjach.
SsangYong - Rzadko kiedy jest dostępna cała gama modelowa. Jak auto się sprzeda, to przez długi okres nie ma nowego.
Subaru - Do jazdy testowej jest każdy model. Modele Subaru nie dają nam za bardzo wyboru silnika, więc salon też nie.
Suzuki - Z każdego modelu auto demonstracyjne powinno się znaleźć.
Toyota - Oferuje zarówno wersje benzynowe, wysokoprężne jak i hybrydowe swoich modeli demo. Zazwyczaj stoi sporo aut przed salonem.
Volkswagen - Każdy model jest dostępny do jazdy testowej, często również te mocniejsze wersje (Golf GTI, Golf R).
Volvo - Tutaj aut do jazd próbnych jest sporo. Każdy model jest obecny, a większość w różnych konfiguracjach silnikowych.
W teorii każdy model powinien być dostępny do jazdy próbnej, w praktyce bywa niestety różnie. Część marek ma po jednym aucie z danego modelu, a część rozpieszcza klientów, dając im możliwość wyboru silnika, jaki chcą przetestować.
Auta demonstracyjne zmieniają się co kilka miesięcy w zależności od marki.
Salony, po upływie tego okresu, powinny mieć zarejestrowany już nowy samochód. Jeśli auto się nie sprzeda, albo trafia do puli aut używanych i przestaje jeździć jako demo albo jeździ do momentu aż się sprzeda, a nowe demo czeka na swoją kolej.
Zazwyczaj takie samochody są w topowych wersjach wyposażenia, by była możliwość przetestowania wszystkich elementów wyposażenia. Nie zawsze jednak tak jest i salony rejestrują to auto, które akurat mają na stanie.
Zazwyczaj takie samochody są w topowych wersjach wyposażenia, by była możliwość przetestowania wszystkich elementów wyposażenia. Nie zawsze jednak tak jest i salony rejestrują to auto, które akurat mają na stanie.
Śledź mnie na Facebooku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz