#122 Mercedes-Benz Klasa E Coupe
Silnik: 220d, 2.0 194 KM
Wersja: AMG
Skrzynia biegów: 9-stopniowa, aut.
Po prostu Mercedes.
Długo czekałem na test tego samochodu. Jeździłem już "zwykłą" E klasą, jednak sami przyznacie, że limuzyna, to nie to samo co coupe. Konfiguracja testówki jest przepiękna. Biały lakier, czarne wstawki i pakiet AMG to jest to, czego chyba znaczna większość klientów i fanów Mercedesa pragnie w tym modelu. Nie będę opisywał Wam wyglądu, zadbałem o to, by E-klasa Coupe ładnie prezentowała się na zdjęciach, więc oceńcie sami.
Co pod maską?
Jak usłyszałem, jaki silnik znalazł się pod maską tego auta, trochę się zasmuciłem. Liczyłem na jakąś mocną benzynę, a w zamian za to dostałem 2-litrowego diesla o mocy 194 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Napęd jest przenoszony na obie osie za sprawą 9-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Co cóż, sprawdźmy, jak to jeździ!
Wrażenia z jazdy.
Sami przyznacie, że oznaczenie "220d" z tyłu wyglądałoby niepoważnie - dlatego go tam nie znajdziecie. Mimo wszystko nie da się ukryć, że jest to diesel. Myślicie, że jestem rozczarowany? Otóż nie!
Zacznę od tego, że E klasa Coupe z pakietem AMG jest twarda i bardzo sztywna. W tym egzemplarzu nie mamy zawieszenia adaptacyjnego ani pneumatycznego. Co za tym idzie, w trybie komfortowym nie będzie bardziej komfortowe.
Mamy oczywiście możliwość wyboru trybu jazdy: Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual. Osobiście jeździłbym tylko w trybie "Sport", który sprawia, że reakcja na pedał gazu jest błyskawiczna, auto bardzo szybko przyspiesza i najlepiej oddaje charakter tego samochodu. Tryb Sport+ jest za bardzo agresywny, skrzynia biegów cały czas operuje wysokim zakresem obrotów, co w połączeniu z tym silnikiem jest niepotrzebne. Tryb Comfort polecam do zwykłej, spokojnej jazdy. Co ważne, nawet w trybie komfortowym mocne wciśnięcie pedału gazu, oznacza szybką redukcję i przyspieszenie. Niby tylko 194 KM w dość dużym i ciężkim aucie, ale skrzynia jest tak dobrze zaprogramowana, że umie wydobyć moc i moment obrotowy, jaki skrywa się w tym Mercedesie - duży plus.
Kilka słów o układzie kierowniczym, dla mnie jest on idealny, właśnie takiego oczekiwałem od tego auta. Sprawia on, że naprawdę czujemy samochód, jest bardzo responsywny i bardzo bezpośredni. W połączeniu ze sztywną bryłą sunie do przodu i na zakrętach jak przyklejony.
Diesel jest głośny, to trzeba przyznać. Jednak nie jest to klekot, a nawet przyjemny pomruk.
Jeśli ktoś oczekuje lepszych osiągów (choć ten ma całkiem dobre), to wybierze mocniejsze wersje benzynowe czy wysokoprężne. Wybierając ten silnik, na pewno nie będziemy rozczarowani, a wartości spalania będą dodatkowym pretekstem do uśmiechu.
Podsumowanie.
Mercedes-Benz E-klasa Coupe 220d to przykład na to, że warto się przejechać autem, zanim się go oceni. Jeśli ktoś uważa, że 194-konny diesel w takim aucie to żart, niech się przejedzie takim samochodem. Mnie ten samochód dostarczył mnóstwo frajdy i bawiłem się nim jak dziecko. Właściwie nie wiem czemu? Nie jest jakoś bardzo szybki czy bardzo drogi. Natomiast jest samochodem, który chciałbym mieć w swoim garażu. To auto jest autentyczne, ono nie jest uniwersalne. Ono jest bardzo twarde, ale prowadzi się drogi przecudownie. Idealne auto dla osoby, która robi duże dystanse. Ten Mercedes-Benz zadba o nasze samopoczucie i dobrą kondycję portfela, bo on nie spali za dużo paliwa.
Jeszcze raz to powtórzę, to jest fantastyczne auto, które prowadzi się tak, jakbym tego chciał. Po prostu.
Za możliwość przetestowania tego modelu, dziękuję salonowi Mercedes-Benz Auto Studio w Łodzi.
Śledź mnie na Facebooku:
FanPage na Facebooku
Zobacz więcej zdjęć:
Album ze zdjęciami Mercedesa E-Klasy Coupe
FanPage na Facebooku
Zobacz więcej zdjęć:
Album ze zdjęciami Mercedesa E-Klasy Coupe
W P.H.U. Kujawa http://www.phukujawa.com.pl/ gwarantujemy profesjonalizm w każdym aspekcie, jeśli chodzi o skrzynie biegów. Zapraszamy!
OdpowiedzUsuń