piątek, 8 marca 2019

Nowa Mazda 3

Nowa Mazda 3


Silnik: 2.0 SKYACTIV-G 122 KM
Wersja: Hikari
Skrzynia biegów: 6-biegowa, aut.
Cena: 127 400 zł


Zupełnie nowy model.
Nowa Mazda 3 jest całkowicie innym samochodem w porównaniu do poprzedniej generacji. Nowy design, nowe wnętrze, nowe systemy, nowa technologia i nowe wrażenia z jazdy.



Co warto wiedzieć o Maździe 3?
Mamy nowe wersje wyposażenia. Zapomnijcie o SkyPassion, SkyEnergy itd. Mazda kocha swoją filozofię i wprowadziła 4 nowe wersje wyposażenia. Idąc od najtańszych: KAI (właściwy kierunek), KANJO (emocje), HIKARI (światło), ENSO (okrąg). No to powtórzmy jeszcze raz, Kai, Kanjo (czyt. kandżo), Hikari i Enso.
Warto wiedzieć, że ceny startują od bardzo wysokiej kwoty - 94 900 zł. To dramatycznie dużo jak za kompakta. Natomiast otrzymujemy w standardzie naprawdę bogate wyposażenie, które u konkurentów zazwyczaj są w opcjach nawet w najbogatszych wersjach. Mowa tu o: alufelgach, lampach LED, aktywnym tempomacie, czujnikach parkowania z tyłu, rozpoznawaniu znaków, czarnej podsufitce, przycisku do uruchamiania auta, podłokietniku oraz wyświetlaczu head-up.



Wykończenie na wyższym poziomie niż premium.
Wnętrze jest wykonane z takich materiałów, jakich należy szukać w autach marki premium i to raczej tych powyżej 250 tys zł. Skóra, miękkie tworzywa, aluminiowe wstawki - to wszystko łączy się ze sobą i tworzy spójną całość. Podoba mi się nowa kierownica, przypomina tą z BMW w M pakiecie, mogłaby być trochę grubsza, ale i tak jest piękna. Plus za czarną podsufitkę i nagłośnienie Bose. 
Miejsca z tyłu jest niewiele, w tej kategorii Mazda 3 przegra chyba ze znaczną większością aut.



Wrażenia z jazdy.
Wreszcie najważniejsze, jak nowa Mazda 3 jeździ. Silnik ma teraz o 2 KM więcej, czyli z 2-litrów wydobyto 122 KM i 213 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 4000 obr./min. Nowa Mazda 3 jest już miękką hybrydą, czyli mamy oprócz silnika spalinowego, mały silnik elektryczny. Podczas hamowania jest odzyskiwana energia kinetyczna, która służy do zasilania urządzeń elektrycznych oraz wykorzystywana jest w procesie ruszania. 
Samochód rewelacyjnie trzyma się drogi, można nim szybko pokonywać łuki, ten model to uwielbia. 
Automatyczna skrzynia biegów jest fajna, ma 6 przełożeń, ale i tak w ciemno wybrałbym skrzynię manualną, licząc na to, że jest taka sama jak wcześniej. 
Muszę docenić wyciszenie kabiny. Jest naprawdę dużo lepiej niż było. 
Ogromnym minusem dla mnie jest widoczność. Z tym, że nie do tyłu, jakby można było sądzić patrząc na pokaźny słupek C, tylko na boki do przodu. Słupki A z mojej perspektywy potrafią ukryć nadjeżdżający z poprzecznej ulicy samochód. Ponadto, lusterka wolałbym mieć bardziej odsunięte od siebie.
Pozostała kwestia układu kierowniczego. Kierownica już nie chodzi tak lekko i przyjemnie, jak w poprzedniej generacji. Teraz siła wspomagania jest dużo słabsza i przeszkadza to przy manewrach parkingowych. Na szczęście mamy wzorową jakość z kamer 360 stopni, więc będziemy robili mniej korekt i tym samym - mniej kręcili kierownicą.



Komfort jazdy.
To nie jest samochód komfortowy. Nowa Mazda 3 jest autem, które ma dawać frajdę z szybkiej jazdy. Przynajmniej ja tak uważam. Zawieszenie jest twarde, nawet bardzo twarde. Jadąc tym autem po nierównościach, czułem się jakbym prowadził sportowy samochód. Mam wrażenie, że Mazda chciała zamknąć w dosyć oryginalnej stylistycznie bryle duszę, która sprawia, że co jakiś czas pojawia się uśmiech na twarzy kierowcy i właściwie to on sam nie wie, dlaczego. 



OCENA PUNKTOWA:

NADWOZIE:
Przestronność - 2/5
Pozycja za kierownicą - 4/5
Ergonomia - 4/5
Jakość wykończenia - 5/5

JAZDA:
Silnik - 4/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 5/5
Zużycie paliwa - 3/5

ŁĄCZNIE: 39/50, 78%

Podsumowanie.
Mazda 3 mnie zaskoczyła. Spodziewałem się jedynie zmian stylistycznych, natomiast charakter auta zmienił się drastycznie. Nowa trójka jest najsztywniejszym modelem w gamie, ma aspiracje auta sportowego (może z silnikiem SKYACTIV-X takie będzie) i daje frajdę z jazdy. Cena może szokować, ale należy pamiętać, że już w standardzie dostajemy bardzo bogate wyposażenie. Po prostu nie ma tanich wersji. 
Podoba mi się świetne wykończenie, dobra skrzynia biegów, poprawione wyciszenie kabiny i zawieszenie, które mimo sztywności - mnie odpowiada. A wygląd? Hmm chyba powoli się przekonuję. 



Śledź mnie na Facebooku:

Zdjęcia: Łódzkie Salony Samochodowe, Mazda Polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz