#148 Volvo XC60
Silnik: B5 2.0 249 KM
Wersja: Inscription
Skrzynia biegów: 8-biegowa, aut.
Szwecki SUV z nowym silnikiem typu mild-hybrid
W 2017 roku miałem okazję uczestniczyć w łódzkiej premierze drugiej generacji XC60. SUV zrobił na mnie duże wrażenie, Volvo ma coś w sobie, czym się wyróżnia i co chcemy zasmakować. Auto przejęło stylistykę z większego XC90 i wreszcie stało się spójne z innymi modelami Volvo. Gdy w salonie pojawiły się auta do jazd próbnych, od razu przetestowałem wersje D4 i D5, które miały odpowiednio 190 KM i 235 KM. Wprowadzenie do oferty nowego silnika o oznaczeniu B5, to dobra okazja, by przypomnieć sobie Volvo XC60, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem i jest bardzo popularne na naszych drogach.
Stylistyka
XC60 niczym Was nie zaskoczy. To po prostu pomniejszone XC90, ale czy to źle? Producenci chętnie stosują unifikację modeli, nic więc dziwnego, że Volvo też tak robi. Nie zmienia to faktu, że XC60 w wersji Inscription to wyjątkowo elegancki i luksusowy SUV. Jakość i sposób połączenia różnych materiałów podkreślają klasę, jaką prezentuje sobą szwedzka marka.
Wnętrze
W środku odnajdziemy białą, perforowaną skórę, jasne drewno, aluminium i duże otwierane okno dachowe. Jest pięknie, prawda? Fotele, które są bardzo wygodne i mają szeroki zakres regulacji (łącznie z odcinkiem podudzia) mogą wymasować nasze ciało. Niestety nie mamy na pokładzie bardzo drogiego i nieziemsko dobrego systemu audio Bowers&Wilkins, ale jest Harman/Kardon, który dla mniej wymagających będzie świetnym kompromisem. Wnętrze jest bardzo przestronne, z przodu i z tyłu jest dużo miejsca. Ekran systemu multimedialnego wszyscy znamy, a do jego obsługi należy się przyzwyczaić.
Co pod maską?
Pod oznaczeniem "B5" kryje się 2-litrowy diesel o mocy 235 KM wspomagany instalacją elektryczną o mocy 14 KM. Jest to rozwiązanie nazywane miękką hybrydą i znać ją można na przykład z modeli Audi. Wracając do Volvo, taki układ napędowy rozpędza auto do "setki" w 7,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 220 km. Skrzynia biegów ma 8 przełożeń, auto napędzane jest na 4 koła, a do dyspozycji kierowcy są tryby jazdy wpływające także na pneumatyczne zawieszenie.
Wrażenia z jazdy
Volvo XC60 z silnikiem diesla to moim zdaniem dalej dobry wybór. Lubię kulturę pracy tej jednostki, moc i moment obrotowy są imponujące i w zasadzie nie odczuwam potrzeby, by auto było mocniejsze czy szybsze. Przyznam się Wam, że głównie jeździłem w trybie komfortowym. W XC60 nie szukam sportowych doznań, chcę w tym aucie odpoczywać. Jazda ma być płynna i dostojna.
Nie widzę znaczącej różnicy między silnikiem D5 i B5. Tym autem jeździ się tak, jak zwykłym dieslem. Skrzynia biegów płynnie zmienia biegi. Układ kierowniczy mógłby być minimalnie bardziej bezpośredni. Rozumiem, że auto służy do leniwej jazdy po mieście, ale w trasie brakuje mi większej precyzji prowadzenia.
Volvo daje poczucie wyjątkowości i aż nie wypada tym modelem jeździć agresywnie. Prowadząc Volvo nie musicie nikomu niczego udowadniać, a poza tym na pewno z tyłu siedzą Wasze dzieci i szkoda byłoby mieć zabrudzoną tapicerkę. Teraz wiemy, dlaczego auto bardziej nastawione jest na komfort.
Komfort jazdy
Testowy egzemplarz wyposażono w zawieszenie pneumatyczne. Na brak komfortu narzekać nie wolno. Volvo stara się miękko pokonywać nierówności i lepiej lub gorzej mu to wychodzi. XC60 ma skłonności do bujania się i przechylania. Są to jednak zalety, bo wygodne fotele, masaże i płynące po drodze nadwozie bardzo do siebie pasują.
Zużycie paliwa
Miękka hybryda powinna sprawić, że auto będzie miało mniejsze zapotrzebowanie na paliwo i będzie emitować mniej CO2. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, ja uzyskałem wynik 9,7 l/100 km i nie ukrywam, że jest to dużo. Miało być ekonomicznie, a wyszło jak zawsze.
Zużycie paliwa
Miękka hybryda powinna sprawić, że auto będzie miało mniejsze zapotrzebowanie na paliwo i będzie emitować mniej CO2. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, ja uzyskałem wynik 9,7 l/100 km i nie ukrywam, że jest to dużo. Miało być ekonomicznie, a wyszło jak zawsze.
OCENA PUNKTOWA:
NADWOZIE:
Przestronność - 5/5
Pozycja za kierownicą - 4/5
Ergonomia - 4/5
Jakość wykończenia - 5/5
JAZDA:
Silnik - 5/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 5/5
Zużycie paliwa - 3/5
ŁĄCZNIE: 43/50, 86%
Podsumowanie
Volvo XC60 bliżej do auta komfortowego niż sportowego. Pomimo dobrych parametrów silnika i fajnych osiągów, lepiej podróżuje się nim tocząc po drodze. Bardzo doceniam detale, które upiększają środek. To auto jest bardzo ładne i zaprojektowane z dbałością o każdy detal. Tu nie ma mowy o budżetowym samochodzie, ma być pięknie i solidnie. Lubię modele Volvo, bo mają coś w sobie. To nie są nudne auta, a obcowanie z tak pięknymi i świetnie wykończonymi autami to czysta przyjemność.
Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu dilerowi Volvo Nova w Łodzi.
Jednak taki SUV to świetnie się prezentuje. Duża przestrzeń, super wnętrze i jazda też musi być komfortowa. Ja póki co cieszę się tym co mam. Dbam zarówno o stan techniczny i wizualny. Bo to zawsze lepiej auto się prezentuje. Dobre zaopatrzenie jeśli o kosmetyki samochodowe chodzi to na https://showcarshine.pl/ znalazłem. Wybór jest znakomity i jakościowo bez zarzutu.
OdpowiedzUsuńAuto robi spore wrażenie, tak samo jak ten silnik. Ja zamierzam też zainwestować w bagażnik od https://www.amos.auto.pl
OdpowiedzUsuńTakie samochody lubię własnie najbardziej. Sam też taki ma od jakiegoś czasu. A macie sprawdzone strony gdzie możecie znaleźć porady jak dbać o samochody? jak nie to na http://motoel.pl/ polecam zajrzeć. O zapachach samochodowych też jest sporo.
OdpowiedzUsuńNa pewno też tutaj sprawdzi się odpowiednia pielęgnacja auta. U mnie dzięki stosowaniu wosku https://mafra.pl/polish-express-kit-250-ml---sponge-wosk-do-stosowania-jak-szampon-w-zestawie-z-gabka to nie widzę w ogóle żadnych zarysować czy zadrapań które były jakiś czas temu widoczne nagminnie
OdpowiedzUsuń