Top 10 najlepszych testowanych aut 2019 roku
W 2019 roku miałem okazję poznać 117 samochodów. Większość z nich dała mi niezapomniane wrażenia z jazdy i wybranie 10 z nich nie było łatwym zadaniem. Wybierając top 10 kierowałem się przede wszystkim tym, ile frajdy mi dało dane auto i czy mnie czymś zaskoczyło.
MIEJSCE 10 - Peugeot 508
MIEJSCE 10 - Peugeot 508
Jedno z dłużej oczekiwanych przeze mnie aut, prześliczna linia nadwozia, kosmiczne wnętrze i drapieżny styl Peugeot ukazujący się w każdym szczególe sprawił, że zapragnąłem tego auta. W 2019 roku przetestowałem aż 4 odmiany tego modelu. Najlepiej wspominam szarego liftbacka z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 KM, którym udałem się na spot 508 Club Polska. Polecam.
MIEJSCE 9 - SUZUKI SWIFT SPORT
Nie sądziłem, że tak mi się spodoba. Przede wszystkim to, jak dużo zabawy daje podczas jazdy. Lekkie auto z dosyć dużą mocą (140 KM) i manualną przekładnią prowadzi się tak pewnie, że macie uśmiech na twarzy non-stop. Spala przy tym niewiele paliwa - a to dodatkowa radość.
MIEJSCE 8 - Mercedes-Benz klasa E Coupe
Co ciekawego może zaoferować 2-litrowy diesel o mocy 194 KM? Niewiele, chyba, że spakuje się go do przepięknego Coupe i nada mu sportowego charakteru. Taka jest E-klasa w Coupe. Twarda, sztywna i precyzyjna. Lepi się drogi jak Porsche - słowo! To auto wygrało z AMG A35 w moim rankingu!
MIEJSCE 7 - Audi RS3 Sportback
4,1 sekundy do 100 km/h, czy to nie jest już wystarczający argument? 400 KM zamkniętych w kompakcie. Wow! Bardzo chciałem się przejechać tym autem i w 2019 roku wreszcie udało mi się spełnić moje małe marzenie. Fajna sprawa!
MIEJSCE 6 - DS 7 Crossback
Ktoś na Instagramie napisał mi "ej, zgłoś się do Warszawy, może dadzą Ci DS 7 Crossback do testu, warto byś przetestował". W sumie, czemu nie. DS Store Warszawa na szybko prześledziło moje internetowe poczynania i po 2-3 tygodniach mogłem cieszyć się na osobności nowiutkim, złotym DS-em. Jakość wykończenia tego modelu jest na dużo lepszym poziomie niż Audi, BMW czy Mercedes, podobnie jak dbałość o najmniejsze szczegóły, poza tym jazda przepięknym autem, które w Łodzi jest tak często spotykane jak śnieg na Wigilię dodatkowo podbija w Tobie zachwyt. Polubiłem to auto i polubiłem markę DS, a wszystko zaczęło się od wiadomości na Instagramie...
Weekend z Meganką RS Trophy był niezapomnianym przeżyciem. Myślałem, że strzelanie z wydechu co 5 sekund mi się znudzi, ale nie. Mogłem tak w nieskończoność. Do bólu twarde, sportowe zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy, szybka skrzynia EDC i bardzo sportowy wygląd hot-hatcha - to wszystko sprawiło, że Renault znalazło się w rankingu wyżej niż Audi RS3.
MIEJSCE 4 - Jaguar I-Pace
Jeśli w przyszłości miałyby być tylko auta elektryczne, to chciałbym jeździć Jaguarem I-Pace. To jest dla mnie idealny elektryk. Zacznijmy od tego, że wygląda jak Jaguar, jest przepiękny, sportowy i drapieżny. Jazda autem, które ma 400 KM i 4,7 sekundy do 100 km/h musi dawać frajdę. Jeśli jest to silnik elektryczny i auto ma pełen moment obrotowy od samego początku przyspieszania to robi się bardzo gorąco. Wciskamy gaz, auto od razu wgniata nas w fotel, maska lekko się unosi i po dosłownie chwili puszczamy gaz, bo na prędkościomierzu jest już niebezpieczna wartość. No cudo! Auto, które jest jednoczenie twarde, lepiące się drogi oraz komfortowe i lekko bujające. Zawieszenie pneumatyczne spisuje się na medal. Idealne auto do śmigania bus pasami po Warszawie.
MIEJSCE 3 - Porsche Macan Turbo
Zasiąść od razu do wersji Turbo to duże wyróżnienie. V6, 400 KM i 4,8 sekundy do 100 km/h w dużym SUV-ie brzmią imponująco. Tym autem jeździmy bardzo szybko i dosyć komfortowo. Świetnej jakości materiały, rewelacyjny silnik no i marka, która wciąż powoduje u mnie szybsze bicie serca.
MIEJSCE 2 - Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
3,8 sekundy do 100 km/h. 510 KM. 2.9 V6. 4 końcówki wydechu. Karbonowe wstawki. Sportowy wygląd. Sportowe zawieszenie.
Samo uruchomienie samochodu dostarcza dużą adrenalinę. Masz mały strach, bo wiesz, że to poważna maszyna, ale już jej tak bardzo pragniesz, że nie możesz się oprzeć, by wcisnąć gaz. Testowałem na autostradzie i nie wiem, przy jakiej prędkości to auto traci na mocy. Nieważne z jaką prędkością jedziecie, każde wciśnięcie gazu to uderzenie głową w zagłówek i przyspieszenie, które sprawia, że zaczynacie się pocić.
MIEJSCE 1 - Porsche 911 Carrera S
Nowa 911-tka jeszcze bardziej mi się podoba. Jest nowocześniejsza w środku. 450 KM i uwaga 3,7 sekundy do 100 km/h. Tym samym, jest to najszybsze auto, które prowadziłem. Musi więc być na 1 miejscu. Wolałbym wersję 4S, by mieć napęd na 4 koła, pozwoliłbym sobie na nieco więcej. Wersja S budziła u mnie nieco respektu i ciężko mi było w 100% wykorzystać potencjał tego samochodu i to może nieco smucić. Wykorzystując ułamek jego możliwości już czułem się, jakbym dostał wymarzony prezent urodzinowy, a co dopiero jakbym znalazł się z tym autem na torze? Rewelacyjny samochód, który jest marzeniem większości facetów.
2019 rok był pełen pięknych i szybkich aut, które dzięki Wam i dla Was mogłem przetestować. Bardzo dziękuję za wsparcie i mam nadzieję, że w 2020 roku będziemy dalej bawić się motoryzacją. Czeka na mnie dużo nowych aut i już nie mogę się doczekać, by się nimi przejechać.
Śledźcie mnie także na Facebooku i Instagramie, by być na bieżąco.
Jeszcze raz dziękuję i ŻYCZĘ WSZYSTKIM SAMYCH POZYTYWNYCH WRAŻEŃ W 2020 ROKU! :)
Zobacz także:
Śledź mnie na Facebooku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz