piątek, 26 czerwca 2020

#164 Skoda Octavia Combi

#164 Skoda Octavia Combi

Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Wersja: Style
Skrzynia biegów: 6-biegowa, man.
Cena: 129 999 zł


Szokujące zmiany
Wiosną tego roku równoległe z Octavią wjechał nowy Golf, chwilę później pojawił się też nowy Leon. Czekamy też na nowe Audi A3. Ewidentnie widać, że w 2020 roku koncern VAG wymienia wszystkie kompakty, które produkuje. Nowy Golf dalej jest Golfem i zmiany nie są ekstremalnie duże. Został bardziej dopracowany i bardziej nafaszerowany elektroniką. Nowy Leon zmienił się, ale w przewidywalny sposób. Wydaje mi się, że to właśnie Octavia zrobiła największy skok pomiędzy generacjami. Zmiany są szokująco duże, zwłaszcza we wnętrzu. 


Wnętrze
Nie chcę przedłużać i opowiadać o wyglądzie zewnętrznym, dla mnie nowa Octavia jest bardzo ładna i tego będę się trzymał. W środku dzieje się dużo. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na materiały. Wnętrze prezentuje się naprawdę imponująco, a nie znajdziemy w nim skóry (no może poza podłokietnikiem). Połączenie tkaniny, czarnego lakieru fortepianowego, jasnego i ciemnego tworzywa sprawia, że auto przestaje się kojarzyć w budżetowym kompaktem. Jest ładnie, elegancko i nowocześnie. Po uruchomieniu silnika widzimy piękne cyfrowe zegary i duży ekran systemu multimedialnego. To co zaskakuje, to mnóstwo funkcji, duża możliwość personalizacji wyświetlanych informacji oraz panel dotykowy pod ekranem. Przesuwając po nim jednym palcem możemy zwiększyć głośność muzyki, a zsuwając lub oddalając palce zmniejszamy lub powiększamy widok mapy. Lista wyposażenia jest długa i znajdziemy tam takie pozycje jak: bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, podgrzewane fotele, elektroniczny hamulec postojowy, asystent pasa ruchu. 
Doceniam dbałość o detale, czyli miękkie wykończenie schowków, zapewnione miejsce na telefon i kluczyk czy na przykład oświetlenie ambientowe wnętrza. Mamy zupełnie nową, dwuramienną kierownicę, która może się podobać lub nie, ale jest dużo lepiej wykonana niż ta, spotykana w poprzedniej generacji. W środku należy doszukiwać się detali, które sprawiają, że obcujemy z jednym z lepiej wykonanych aut kompaktowych. 
Miejsca jest mnóstwo, chociaż mam wrażenie, że z tyłu przestronniej było w starszym modelu. 


Bagażnik
Pojemność bagażnika wzrosła z 610 litrów do 640 litrów.

Silnik i wrażenia z jazdy
Testową Octavię napędza silnik 1.5 TSI 150 KM, doskonale znana jednostka, która występuje w większości modeli grupy VAG. Rewelacyjny silnik, który idealnie radzi sobie z kompaktami. Skrzynię mamy manualną i to jest akurat dla mnie wada, ale o tym napiszę później, Octavia nie będzie mistrzem prowadzenia, ale jest dalej bardzo poprawna i nie można się do niczego przyczepić. 


Komfort jazdy
Nowa Skoda Octavia z nierównościami radzi sobie na zbliżonym poziomie co poprzedniczka. W tej kategorii niewiele się zmieniło. Auto pokonuje dziury poprawnie. Nie jest ani zbytnio komfortowe, ani też zbytnio twarde - zastosowano metodę złotego środka. 


Zużycie paliwa
Octavia z silnikiem 1.5 TSI 150 KM może wyłączać 2 cylindry. Robi to przede wszystkim podczas toczenia się. Chociaż w teorii pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa. Mój wynik z testu wynosi 8,8 l/100 km. To nie najgorszy wynik, bo jeździłem raczej żwawo. 


OCENA PUNKTOWA:

NADWOZIE:
Przestronność - 5/5
Pozycja za kierownicą - 5/5
Ergonomia - 5/5
Jakość wykończenia - 4/5

JAZDA:
Silnik - 5/5
Skrzynia biegów - 4/5
Układ kierowniczy - 4/5
Zawieszenie - 4/5
Wyciszenie - 4/5
Zużycie paliwa - 4/5

ŁĄCZNIE: 44/50, 88%

Podsumowanie
Skoda Octavia się zmieniła. Przestała być tanim autem i zyskała na jakości. Jest bardzo nowoczesna i oferuje technologię z innych marek grupy VAG. To samochód marzeń dla przedstawicieli handlowych.
Zwróciłem uwagę na lepszej jakości nagłośnienie. Jazda tym modelem daje dużo frajdy, ale więcej frajdy byłoby, gdybyśmy mieli automat. W tak dopracowanym i naszpikowanym elektroniką wozie, nie wypada samemu zmieniać biegów. Nowa Octavia Combi okazała się samochodem znacznie droższym niż wcześniejszy model. Za 129 999 zł możemy wyjechać z salonu takim egzemplarzem, który testowałem. Jest to bogata wersja, ale czy warta aż tyle? Docenić należy to, że Skoda Octavia wreszcie oferuje wszystko to, co dostępne jest w Golfie czy Leonie, to duże wyróżnienie dla czeskiej marki i chyba zmiana docelowego odbiorcy tych aut.


Za użyczenie samochodu do testu dziękuję Autoryzowanemu dilerowi Skoda Zimny w Łodzi. 

Śledź mnie na Facebooku:

5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się ten samochód podoba i mam nadzieję, że również w przyszłości będę mógł sobie na taki pozwolić. Jakiś czas temu miałem także okazję przeczytać na stronie http://autowizja.pl/2019/06/czyste-szyby-w-samochodzie-jak-o-nie-zadbac/ jak zadbać o czyste szyby w samochodzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie bardzo ładne auto i ja na pewno bym od razu dobrze je ubezpieczyła. Co by nie było to jest takie coś jak doubezpieczenie i fajnie tą kwestię poruszono w https://kioskpolis.pl/doubezpieczenie/ co mnie zaciekawiło. Tym bardziej, ze każdy pojazd musi mieć ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co by nie mówić to jest to bardzo popularny pojazd na naszych drogach i moim zdaniem również jak to każdy samochód, on również może się zepsuć. W takich sytuacjach ja wiem, aby dzwonić po pomoc drogową https://holowanie.i-poznan.pl/ która jak dla mnie jest niezwykle skuteczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co by nie mówić to na dzień dzisiejszy już samo posiadanie samochodu jest czymś niezwykle ważnym i ja również chcę powiedzieć, że warto jest mieć zawsze numer do pomocy drogowej. Jeśli mi coś się wydarzy w trasie to wtedy dzwonię do https://pomocdrogowagdynia.pl/ i jest to bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Holowanie pojazdów to jedna z podstawowych usług oferowanych przez firmy zajmujące się pomocą drogową. Na stronie https://eurohol.pl/ można znaleźć informacje o możliwościach transportu samochodów osobowych, dostawczych oraz innych typów pojazdów. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług warto sprawdzić, czy firma działa w miejscu zdarzenia i czy posiada odpowiedni sprzęt do holowania. Ważne jest również ustalenie kosztów oraz czasu realizacji, aby mieć pełen obraz oferowanej pomocy. Usługi pomocy drogowej są szczególnie ważne w sytuacjach, gdy samodzielne rozwiązanie problemu nie jest możliwe.

    OdpowiedzUsuń