#61 Audi Q5
Silnik: 2.0 TDI 190 KM Quattro
Cena: 259 130 zł
Powiększone Q3 czy pomniejszone Q7?
Audi w swojej gamie modelowej ma trzy SUV-y. Są to: Q3 (post #51), Q5 i Q7. Prezentowany model Q5 jest większy od Q3 i mniejszy od Q7. Największym konkurentem tego auta jest BMW X3.
Pakiet Offroad + napęd Quattro
Prezentowany egzemplarz posiada pakiet optyczny Offroad Audi exclusive. Co wchodzi w jego skład? Na początek to, co widać na pierwszy rzut oka. Zderzaki i nadkola. W połączeniu z tym kolorem nadwozia wyróżniają się. Moim zdaniem ten kolor nie najlepiej się z nimi komponuje. Zresztą nie będę ukrywał, że po prostu nie podoba mi się ten kolor, jest wręcz paskudny. To jest oczywiście moje zdanie. Nie chcę tutaj robić antyreklamy. Wracając do elementów pakietu, oprócz zderzaków i nadkoli są także boczne wloty powietrza, listwy ochronne drzwi, elementy osłony podwozia ze stali szlachetnej i wreszcie w bagażniku, osłona krawędzi również ze stali szlachetnej. Ten model Audi posiada stały napęd na 4 koła Quattro, o którym wspomnę opisując silnik. Jednak jest to samochód, który nie tylko wygląda jak samochód o własnościach terenowych, ale co najważniejsze tak właśnie jeździ. Podwyższony prześwit i te poszerzone nadkola nie tylko mają dodawać charakteru, ale przede wszystkim pokazywać, że ten samochód gotowy jest także na trudniejsze warunki drogowe i nie boi się wyzwań.
Gdy chcemy kupić Audi czy jakiekolwiek auto klasy premium nie przejmujemy się ceną. Schodzi ona na drugi plan. Główną rolę odgrywa komfort i wyposażenie. Wystarczy otworzyć drzwi, zwykłe drzwi, gdzie w większości aut dominują na nich twarde plastiki, a czasami nawet gołe blachy. Tutaj tego nie znajdziemy. Co więcej, na nich jest nie tylko jasna skóra, ale także wstawki z drewna. Wszystko jest zaprojektowane w najdrobniejszych szczegółach. Same drzwi wyglądają pięknie, a to dopiero początek. Trójramienna kierownica - to właśnie od niej zacznę. Doskonale się prezentuje, jest pokryta skórą i wielofunkcyjna. Za nią znajdują się bardzo czytelne i nowocześnie zaprojektowane zegary. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono duży, 7-calowy ekran systemu MMI Navigation plus. Nie jest on wprawdzie dotykowy, bo steruje się nim za pomocą joysticka, ale to w niczym nie przeszkadza. Nawigacja jest bardzo rozbudowana, obejmuje np. różnorodne zabarwienie topografii terenu czy wyświetlanie znaków drogowych. System zawiera twardy dysk o pojemności 20 GB, więc jest możliwość np. nagrywania muzyki. Oprócz tego można oglądać filmy DVD. Są także dwa czytniki kart SD, Bluetooth oraz złącze AUX-IN. System nagłaśniający jest na najwyższym poziomie, o co dba system Bang & Olufsen Sound System. Auto zostało doposażone w Audi parking system plus, który ułatwia parkowanie przodem i tyłem poprzez sygnalizację akustyczną i wizualną na ekranie. Panel klimatyzacji automatycznej, trzystrefowej jest prosty w obsłudze. Nie tylko na drzwiach, ale także na desce rozdzielczej można znaleźć elementy dekoracyjne z drewna jesionowego. Wnętrze jest bardzo dobrze spasowane.
I jeszcze bagażnik... Pod elektrycznie podnoszoną klapą ukazuje się przestronny i pakowny kufer!
Pojemność bagażnika - 540 l |
- 2.0 TFSI 180 KM
- 2.0 TFSI 225 KM
- 3.0 TFSI 272 KM
- 2.0 TDI 150 KM
- 2.0 TDI 177 KM
- 2.0 TDI clean diesel 150 KM
- 2.0 TDI clean diesel 190 KM
- 2.0 TDI 245 KM
- 3.0 TDI clean diesel 258 KM
8,4 s do "setki", 400 Nm momentu obrotowego, turbodiesel pod maską i napęd Quattro - czego chcieć więcej?
Prezentowany model pod maską skrywa dwulitrową jednostkę wysokoprężną o 190 KM mocy i sporym momencie obrotowych wynoszącym 400 Nm przy 1750-3000 obr./min. W Q5 zastosowano stały napęd na 4 koła Quattro oraz 7-stopniową przekładnię S-tronic. Cały układ napędowy sprawia, że na liczniku pierwsza setka pojawia się już po 8,4 s, a maksymalna prędkość to 210 km/h. Audi Q5 waży prawie dwie tony, a mimo to świetnie sobie radzi i nie daje o tym poznać. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,7 l/100 km. Wynik bardzo dobry, jednak należy pamiętać, że jeżeli będziemy chcieli bardziej efektywnie wykorzystywać moc auta, wartość spalania wzrośnie.
Dane techniczne:
Silnik spalinowy - typ/cylindry - t.diesel/R4
Pojemność skokowa (cm3) - 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 190/3800-4200
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) - 400/1750-3000
Prędkość maksymalna (km/h) - 210
Skrzynia biegów/napęd - aut.7/4x4
Hamulce (przód/tył) - tw/t
Dł./szer./wys. (mm) - 4629/1898/1655
Rozstaw osi (mm) - 2807
Masa własna/ładowność (kg) - 1935/525
Pojemność bagażnika (l) - 540-1560
Opony testowanego auta - 235/55 R 19
Średnica zawracania (m) - 11,6
Poj. zb. paliwa (l)/emisja CO2 (g/km) - 75/149
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 8,4
Spal. miasto/trasa/śr. (l/100 km) - 6,4/5,3/5,7
Norma emisji spalin - EURO 6
Podsumowanie:
Audi przy produkcji każdego modelu udowadnia, że jest marką premium. W Q5 pokazuje, że mimo sporych gabarytów i pokaźnej masy, auto może przyspieszać z werwą i co najważniejsze zapewnia to w komfortowych warunkach, bowiem wyposażenie auta jest wyjątkowo bogate. Ten egzemplarz od innych Q5 wyróżnia lakier metalizowany "Czerwony Vulkan" oraz pakiet Offroad. O tym, że jest to samochód marki premium świadczy także cena auta.
Bardzo ładny samochód i jestem pewny, że na pewno trzeba do takiego auta mieć dobre ubezpieczenie. Dlatego ja za każdym razem korzystam z porównywarki ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ i wtedy bez problemu mogę płacić najniższe składki na ubezpieczenie.
OdpowiedzUsuń