#85 Fiat 500L
Silnik: 1.4 16v 95 KM
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Wersja: Pop Star
Fiat 500L czyli nowa Multipla
Nie będę ukrywał, że nie podoba mi się to auto. Dla mnie jest po prostu brzydkie, ale znam osoby, które mówią, że jest ładne. Oczywiście jest to kwestia gustu. O ile Fiat 500 ma swój styl, to wersja L jest czymś zrobionym na siłę. Zaryzykuję stwierdzeniem, że jest to następca Multipli, która oprócz jednej , dużej wady - wyglądu, miała sporo zalet m. in. praktyczność, przestronność i dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Tutaj są one obecne, duże schowki, sporo miejsca i wzorowa widoczność we wszystkie strony za sprawą licznych przeszkleń, także w słupkach A. Fiat 500L jest przykładem na to, że praktyczność nie idzie w parze z wyglądem. Jednak podkreślam raz jeszcze, jest to moja opinia i nie musicie się z nią zgadzać.
Wnętrze
Wnętrze jest typowe jak dla modeli Fiata. Nie jest brzydkie, ale też nie zachwyca zbytnio designem. Nie do końca podoba mi się spora gałka drążka zmiany biegów, średnio trzyma się w dłoni i zwyczajnie jest mało praktyczna. Nie mam pomysłu, co można więcej napisać o tym wnętrzu. Dlatego przejdźmy do wrażeń z jazdy.
Jak jeździ Fiat 500L?
Benzyna:
- 1.4 16v 95 KM
- 0.9 TwinAir 105 KM
- 1.4 T-Jet 16v 120 KM
Diesel:
- 1.6 MultiJet 16v 120 KM
Rodzaj paliwa - benzyna bezołowiowa 95
Liczba cylindrów/zaworów na cylinder - 4/4
Liczba cylindrów/zaworów na cylinder - 4/4
Skrzynia biegów/napęd - man.6/na przód
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 95/6000
Maks. moment obr.(Nm/obr.min) - 127/4500
Moc maksymalna (KM/obr./min) - 95/6000
Maks. moment obr.(Nm/obr.min) - 127/4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 12,8
Prędkość maksymalna (km/h) - 178
Prędkość maksymalna (km/h) - 178
Dł./szer./wys. (mm) - 4147/1784/1658
Rozstaw osi (mm) - 2612
Pojemność bagażnika (l) - 400-1310
Emisja CO2 (g/km) - 143
Spalanie śr. (l/100 km) - 6,1
Podsumowanie
Nie jestem przekonany do tego auta, jednak na pewno nie można się przyczepić do tego jak to auto jeździ, jak zachowuje się na drodze i jaki rodzaj komfortu daje kierowcy i pasażerom. W tych aspektach wypada bardzo dobrze. To co mnie zniechęca do tego modelu, to sylwetka auta. 500L nie kryje, że jest minivanem, autem rodzinnych, które nie jest sportowe choćby w 1%. Jest to auto skierowane dla rodzin, gdzie jazda w 5 osób nie będzie udręką. Jeżeli ktoś lubi lifestylowe auta, to 500L może mu się spodobać. Na koniec cena. Tak skonfigurowane auto to wydatek rzędu 65 tys zł. Myślę, że jest to rozsądna cena za to, co dostajemy. Mimo wszystko wolałbym je spożytkować inaczej, a jeżeli miałbym je wydać w salonie Fiata, wydałbym je na Fiata Tipo, które zapewnia ten sam poziom komfortu, mimo niższej sylwetki lepiej trzyma się drogi i nie wychyla się tak, jak 500L na zakrętach i ma ciekawszą stylistykę. 500L będzie zatem autem przestronniejszym i... wyróżniającym się. W końcu to pięćsetka tylko taka trochę nadmuchana.
Za użyczenie samochodu dziękuję Salonowi Fiat Automobile Torino w Łodzi.
Zobacz także:
#82 Fiat Tipo
Zobacz także:
#82 Fiat Tipo
Ja jestem mega mega zakochana w Fiacie 500L! Cieszę się, że w tym roku dołączyłam do szczęśliwych posiadaczy tego cudeńka. Mój jest podobnie jak w ten w artykule cały biały i ma czarno-czerwone detale. Dla mnie najlepsza z możliwych opcji. Jestem drugim właścicielem, pierwszy używał Fiata 2 lata ale mam go w dobrym stanie. Od razu sobie znalazłam na https://rankomat.pl/tanie-oc
OdpowiedzUsuńtanie OC. Auto nie pali dużo po mieście, a na trasie mogę powiedzieć, że wyciąga więcej niż mogłam się spodziewać. To auto idealnie nie tylko dla kobiety ale i dla mężczyzny, który ceni sobie elegancję.